Tweakers,
Eerst en vooral, ik ben Belg
.
In een brief, opgesteld op 28 februari 2013 staat er dit:
Het gaat trouwens om dit product.
Eerst en vooral, ik ben Belg
In een brief, opgesteld op 28 februari 2013 staat er dit:
Op 22 mei heb ik een mail gestuurd om wat meer informatie te vragen over het pakket. Een dag later kreeg ik dit antwoord:Betreft: Uw zending komende vanuit USA
Inhoud: 1 SAMSUNG MEDIA PLAYER 46B
Uw zending werd meegenomen door de Gewestelijke Inspectie van de douane te Zaventem (tel 02/753 48 50 - ref ), om na te gaan of het al dan niet namaakgoederen zijn.
Deze dienst verwittigt de vertegenwoordigers van het merk, die een expert ter plaatste sturen. Dan pas wordt de beslissing genomen of het product mag ingevoerd worden of niet.
De expert heeft tot 3 maanden tijd om het pak te komen controleren. We kunnen enkel afwachten.
Indien het pak alsnog vrijgegeven wordt voor inklaring krijgt u een brief van ons, in geval van definitieve inbeslagname krijgt u een schrijven van de douane of van de vertegenwoordigers van het merk.
Hoogachtend.
MULDER Gina - Customs
Vandaag (14 juni), heb ik volgende e-mail gestuurd:Goede morgen,
Uw pak is nog niet teruggekomen van de cel namaak. De status is nog onveranderd.
Zodra wij de zending terugkrijgen, wordt u verwittigd. Het kan wel nog langer duren want de cel namaak heeft vertraging betreffende deze dossiers. Wij kunnen u geen precieze wachttijd opgeven.
Iemand die een vergelijkbare situatie heeft meegemaakt?Beste,
Er staat duidelijk in de brief: De expert heeft tot 3 maanden tijd om het pak te komen controleren.
De drie maanden zijn nu al reeds een eind gepasseerd. Het pakket zou mogen vrij gegeven worden, ook al is het nog niet gecontroleerd.
Als de expert niet komt, dan is dat zijn fout en dan is het zijn schuld dat er een eventueel namaakproduct het land wordt ingevoerd.
3 maanden om een pak te controleren is sowieso al lang genoeg, dat ze dan nog vertraging hebben is geheel ongehoord.
U moet mij toch enige wachttijd kunnen opgeven? Nog 1 week? 1 maand? 1 trimester?...
Wat voor een kosten komen er als het blijkt dat het pakket geen namaak is?
Alvast een prettig weekend.
Cédric
Het gaat trouwens om dit product.