Xbox Series X - NL DarthVader // Playstation 5 - Pijja82 // Twitter - MSFT_Daan // Ipad Pro // Iphone 17 Pro Max 256GB / LG OLED G5 65”

Zit jouw windows 8 machine in een domein? Zoals bijvoorbeeld je pc op je werk?danplo schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 12:33:
Ik heb op mijn desktop altijd de optie automatisch inloggen aan staan op mijn Windows 8 64x versie.
Normaal werkt dit altijd uit de kunst, maar na de afgelopen patch dag van Microsoft werkt dit niet meer ?
Hebben hier meer mensen last van, want als ik naar "gebruikersaccounts" ga dan bestaat die optie niet meer.
Windows toets + R, dan in uitvoeren type ik "netplwiz" enter.
Hier stond altijd de optie "Gebruikers moeten een gebruikersnaam en wachtwoord opgeven om de computer te kunnen gebruiken" ? maar is nergens meer te bekennen ?
iemand een oplossing, want op mijn desktop wil ik niet steeds bij het opstarten van mijn pc het wachtwoord invullen.
Being offended is feeling your displeasure at the fact that not everyone cares as much about the exact same things as you.
Dat heb ik niet.Thysiej schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 12:40:
Bij de PC-instellingen » Gebruikers heb je een optie om geen wachtwoord in te voeren en automatisch aan te melden, wellicht dat het er iets mee te maken heeft...
Hier kan ik alleen kiezen uit:
Wachtwoord wijzigen.
Stel een afbeeldingswachtwoord in.
Stel pincode in.
Het is mijn desktop voor thuis en die zit in een thuis netwerk met onder andere mijn Surface Pro en nog een ander desktop PC. Verder heb ik hier niks bijzonder mee gedaan. Mijn Surface Pro heeft nog wel die optie in het Gebruikersaccount omgeving.Quadradial schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 12:40:
[...]
Zit jouw windows 8 machine in een domein? Zoals bijvoorbeeld je pc op je werk?
Zoals je hieronder kan zien kan ik geen vinkje meer plaatsen.

[ Voor 4% gewijzigd door danplo op 14-06-2013 14:32 ]
Xbox Series X - NL DarthVader // Playstation 5 - Pijja82 // Twitter - MSFT_Daan // Ipad Pro // Iphone 17 Pro Max 256GB / LG OLED G5 65”
Dit heeft het wel altijd gedaan.ferdivan schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 14:33:
Ik vermoed dat het probleem erin zit dat je windows 8 account een outlook account is, dan kun je niet automatisch inloggen misschien, met een "lokaal" account wel.
Maar ineens is dit niet meer mogelijk en is veranderd na de afgelopen patch dag van Microsoft.
[ Voor 8% gewijzigd door danplo op 14-06-2013 14:35 ]
Nee dat heb ik niet.Vorkie schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 14:35:
Heb je toevallig een homegroup gemaakt afgelopen week?
Maar ik vind het vreemd dat het altijd goed heeft gewerkt, maar gisteren kwam ik thuis van een paar werkdagen in het buitenland en heb ik de Windows updates geïnstalleerd en ineens is het anders.
Nu moet ik alleen even uitzoeken welke update mijn probleem veroorzaakt.
Update:
Het gaat dus om Windows update "KB2845533" deze zorgt ervoor dat de optie verdwijnt.
Windows RT, Windows 8, and Windows Server 2012 update rollup: June 2013
[ Voor 39% gewijzigd door danplo op 14-06-2013 15:43 ]