Ik ondervind onder Ubuntu problemen met het aansturen van Chrome vanuit Selenium.
Het opstarten van de browser en het laden van de juiste URL gaat goed. Als ik echter vervolgens via de execute_script method van de driver een simpele JS functie aanroep met intervals van 1 seconde,
blijft het Python script dat ik gebruik voor de aansturing na ruim 100 calls hangen. Er wordt geen error gelogd. Het enige wat de JS functie doet, is de focus verplaatsen naar een ander element op de pagina.
Bij FF draait alles zonder problemen.
Ik gebruik voor mijn tests:
- Ubuntu 12.04
- Selenium 2.33.0
- ChromeDriver server for linux32 (v2.0.203537.dyu) met support voor Chrome v27-29
- Chrome 27
- Python 2.7.3
Heeft iemand ooit hetzelfde ondervonden en een oplossing gevonden?
Hieronder het simpele testscript:
Het opstarten van de browser en het laden van de juiste URL gaat goed. Als ik echter vervolgens via de execute_script method van de driver een simpele JS functie aanroep met intervals van 1 seconde,
blijft het Python script dat ik gebruik voor de aansturing na ruim 100 calls hangen. Er wordt geen error gelogd. Het enige wat de JS functie doet, is de focus verplaatsen naar een ander element op de pagina.
Bij FF draait alles zonder problemen.
Ik gebruik voor mijn tests:
- Ubuntu 12.04
- Selenium 2.33.0
- ChromeDriver server for linux32 (v2.0.203537.dyu) met support voor Chrome v27-29
- Chrome 27
- Python 2.7.3
Heeft iemand ooit hetzelfde ondervonden en een oplossing gevonden?
Hieronder het simpele testscript:
Python:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
| import os import sys import time import base.configLinux as config from selenium import webdriver from selenium.webdriver.chrome.options import Options calls = 0 options = Options() options.add_argument("--disable-web-security") options.add_argument("--disable-gpu") options.add_argument("--start-maximized") browser = webdriver.chrome.webdriver.WebDriver(executable_path=config.webDriverPath, port=0, chrome_options=options, service_args=None, desired_capabilities=None, service_log_path=None) browser.get(config.url) def sendTrigger(): global calls browser.execute_script("trigger(39)") calls = calls + 1 sys.stdout.write(" calls: " + str(calls) + os.linesep) while True: sendTrigger() time.sleep(1) |