heb een controle service geschreven die elke morgen checkt of een SysteemScheduler en een client programma draaien. Zoniet start hij ze weer op met deze code:
Zoniet, dat start hij de programma's dus weer op.
problemen die met elkaar samen hangen:
- standaard draait de service onder SYSTEM account met wel "Allow service to interact with desktop" zodat er wel forms geopend kunnen worden.
- echter de SystemScheduler en Client.exe worden nu ook opgestart onder naam account SYSTEM ipv van Gebruiker. Dit zorgt voor problemen als bv de SystemScheduler iets wil benaderen van een Network Drive (Z:\script.bat bv) omdat SYSTEM hier geen rechten op heeft...
Heb geprobeerd om process anders te starten:
startInfo.UserName = "Administrator"
(geen password ingevuld want deze heeft leeg password...)
Echter loopt de service hier op vast...
Kan ik wel een onder andere naam een applicatie starten en die ook interactie kan hebben met desktop?
Ik weet dat er een lapmiddel is om in de service een BAT file aan te roepen die het opstarten verzorgt, maar dit vind ik echt maar een lapmiddel..
EDIT
kennelijk is dit nauwelijks mogelijk, ik herschrijf de service denk ik naar een TrayApp..
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| p = Process.GetProcessesByName("WScheduler")
If p.Count = 0 Then
startInfo.CreateNoWindow = False
startInfo.WorkingDirectory = "C:\Program Files\SystemScheduler\"
startInfo.FileName = "WScheduler.exe"
Process.Start(startInfo)
End If |
Zoniet, dat start hij de programma's dus weer op.
problemen die met elkaar samen hangen:
- standaard draait de service onder SYSTEM account met wel "Allow service to interact with desktop" zodat er wel forms geopend kunnen worden.
- echter de SystemScheduler en Client.exe worden nu ook opgestart onder naam account SYSTEM ipv van Gebruiker. Dit zorgt voor problemen als bv de SystemScheduler iets wil benaderen van een Network Drive (Z:\script.bat bv) omdat SYSTEM hier geen rechten op heeft...
Heb geprobeerd om process anders te starten:
startInfo.UserName = "Administrator"
(geen password ingevuld want deze heeft leeg password...)
Echter loopt de service hier op vast...
Kan ik wel een onder andere naam een applicatie starten en die ook interactie kan hebben met desktop?
Ik weet dat er een lapmiddel is om in de service een BAT file aan te roepen die het opstarten verzorgt, maar dit vind ik echt maar een lapmiddel..
EDIT
kennelijk is dit nauwelijks mogelijk, ik herschrijf de service denk ik naar een TrayApp..
[ Voor 3% gewijzigd door trekker22 op 14-06-2013 12:53 ]