Momenteel ben ik op zoek naar een nieuwe monitor. mijn huidge monitor is een Philips 273E3LHSB
. Voor een TN paneel is de kleurvervorming helemaal niet slecht, maar toch zou ik een IPS paneeltje willen. Gezien 27 inch IPS me nog wat te duur is wil ik een kleiner paneel.
Waarvoor gebruik ik hem?
Mijn hobby's zijn foto- en videobewerken, plus natuurlijk fotografie en video. Te lang heb ik eigenlijk zonder gecalibreerd scherm bewerkt, en daarom wil ik het nu wat beter aanpakken.
verder wordt er af en toe een spelletje gespeeld, maar mer voor het verhaal dan de grafische pracht en praal. Zo nu en dan doe ik ook betaalde opdrachtjes.
Mijn "eisen" in volgorde van belangrijkheid
Heb ik nog enkele monitoren over het hoofd gezien? En wat raden jullie aan voor foto/videobewerking? als ik er 100 euro extra tegenaan gooi (350) ga ik dan extreem veel verschil merken?
Kwam deze nog 2e hands tegen. lijkt wel erg too-good-to-be-true
http://www.marktplaats.nl...560x1600-game-topper.html
Waarvoor gebruik ik hem?
Mijn hobby's zijn foto- en videobewerken, plus natuurlijk fotografie en video. Te lang heb ik eigenlijk zonder gecalibreerd scherm bewerkt, en daarom wil ik het nu wat beter aanpakken.
verder wordt er af en toe een spelletje gespeeld, maar mer voor het verhaal dan de grafische pracht en praal. Zo nu en dan doe ik ook betaalde opdrachtjes.
Mijn "eisen" in volgorde van belangrijkheid
- Prijs: rond de 200 euro. Oude scherm verkoop ik, hopelijk rond de 150 euro.
- VESA-Mount: wil het scherm graag ophangen
- Resolutie: minimaal 1920*1080, hoger is zeker plus maar niet erg realistisch gezien het budget
- Kleurweergave: Heb een calibratietool (Datacolor Spyder3 Pro) dus af fabriek is niet belangrijk, maar na calibratie natuurlijk wel.
- Formaat: liever groter, maar als 2x21 inch bijna net zo duur is als 1x24 ga ik liever voor 2x
- Coating: Liefst mat? lijkt me het beste voor fotobewerking/video. Of maak ik een enorme denkfout?
- Aspect ratio: maakt me niet zoveel uit
- Kijkhoek: Zit meestal recht voor het scherm, maar hoe hoger hoe beter natuurlijk
- Response time: Ik game wel, maar weinig online. Response time is dus minder belangrijk
- Input lag: zie vorige
- Pixel Pitch: voor mij niet zo belangrijk, heb nu 27" op full hd, en daar zie ik de individuele pixels al niet.
- Aansluitingen: minimaal DVI of HDMI. heb geen DisplayPort op mijn videokaart.
- Speakers: liefst wel, gezien ik geen rommel op de desktop wil
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | BenQ BL2400PT Zwart | € 202,- | € 202,- |
| 1 | BenQ EW2430 Zilver, Zwart | € 208,- | € 208,- |
| 1 | Dell Ultrasharp U2312HM Zwart | € 180,29 | € 180,29 |
| 1 | Dell Ultrasharp U2412M Zwart | € 246,84 | € 246,84 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 837,13 | |
Heb ik nog enkele monitoren over het hoofd gezien? En wat raden jullie aan voor foto/videobewerking? als ik er 100 euro extra tegenaan gooi (350) ga ik dan extreem veel verschil merken?
Kwam deze nog 2e hands tegen. lijkt wel erg too-good-to-be-true
http://www.marktplaats.nl...560x1600-game-topper.html
[ Voor 39% gewijzigd door Waah op 14-06-2013 12:41 ]