Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• MisterChaoSs
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22-09 10:00

MisterChaoSs

I Love Creating Chaos (ILCC)

Topicstarter
Beste luitjes,

Binnekort kan ik een andere telefoon kiezen, maar wat ik precies wil weet ik helaas niet. Het liefst wil ik natuurlijk een high-end zoals de HTC One of de S4/3.

Aangezien ik daar ter plekke een keuze wil maken, aangezien ik van de verzekering een nieuwe telefoon krijg, wil ik daar wel met enige kennis staan, om zo een goede keuze te maken. Ik beschikte over een HTC Titan en hier was ik erg tevreden over. Ik wil nu alleen een stapje sneller en beter.

Het is uiteraard moeilijk om in te schatten wat ik ongeveer krijg. Om toch een keuze te kunnen maken heb ik een lijstje gemaakt wat voor telefoons ik erg graag zou willen, mocht het mogelijk zijn.

- Galaxy S4/3
- HTC One
- HTC One X
- HTC 8X
- Lumnia 920/ 820

Het belangrijkste voor mij is, dat hij snel is en gewoon lekker werkt. Ik gebruik een telefoon het meest voor: muziek, check m'n mail, maak en lees wordbestanden, Whatsapp, Facebook en twitter.
Het maakt voor mij niet uit of het een Android of Windows telefoon is. WP 7.8 vond ik heerlijk werken, alleen irritatiepuntjes zoals trage apps, met name WhatsApp en het starten van Apps, zorgden soms voor ontevredenheid. Het OS zelf vind ik heerlijk werken met de Tiles.

Het scherm hoeft niet full HD te zijn, maar een mooi en fijn scherm, liefst tussen de 4.5" en 5" is voor mij al voldoende.

Android heb ik zelf nog nooit gehad, maar gebruik het regelmatig als ik een telefoon van een maat in m'n handen heb. Daarnaast werkt het lekker snel en zijn er veel apps voor beschikbaar. Over het algemeen ben ik er dus zeker tevreden over en zou ik het niet erg vinden om dit OS te gebruiken.

Hopelijk is het voor jullie mogelijk om voor mij enig advies te geven om mijn keuze te vergemakkelijken. Het abbonnement loopt nog, €43 per maand, 100 bel, 3000 sms en 1000mb.

Ik weet dat het raar is en moeilijk in te schatten, maar als jullie een van deze telefoons zouden moeten kiezen, wat zou het dan zijn? Liefst ook de sterke en zwakke punten van deze telefoons.

Groetjess,

Robin

If I can't see the enemy, the enemy can't se *DEAD

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:35
Het zijn allemaal goede toestellen, ik zou ze ter plekke in de hand houden en het verschil willen voelen bij zo'n keuze.
Verder, bepaal voor jezelf wat je echt belangrijk vindt, als in: Is de batterij verwisselbaar, draadloos opladen, software toevoegingen (voor bijvoorbeeld Navi op de Nokia's gratis), LCD versus Amoled scherm techniek, repareerbaarheid (loopt de verzekering door einde contract, of ga je over op iets anders dan zonder verzekering), verkoopbaarheid (bij nieuw abo komt nieuw toestel of neem je SIM only).
Maakt het je allemaal niet uit, neem dan het meest recente model of de duurste ;-)

• MisterChaoSs
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22-09 10:00

MisterChaoSs

I Love Creating Chaos (ILCC)

Topicstarter
M'n voornaamste probleem met de Titan was inderdaad de batterij, dus dat is een goed punt wat je daar hebt. Het gaat mij voornamelijk om dit soort dingen, waar ik blijkbaar toch wat minder bij stilsta dan ik denk. Een lijstje maken voordat ik er een kies lijkt me dan wel handig

If I can't see the enemy, the enemy can't se *DEAD

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Nokia Lumia 925?

Sowieso is windows Phone beter als je veel met Office werkt (PowerPoint, excel, Word). Binnen nu en een paar dagen komt er een major update voor whatsapp op WP die alle problemen gaat oplossen.

Het scherm van de Lumia 925 is prachtig en tevens de juiste grote. Je kan dit scherm ook met handschoenen en nagels bedienen.

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
De Lumia 925 komt in Nederland helaas pas in de herfst uit, een "gewone" koper kan 'm natuurlijk makkelijk in Duitsland halen, maar ik denk, dat je van de verzekering alleen een toestel kunt kiezen, dat hier in Nederland te koop is. Overiens is de Lumia 920 evengoed, alleen wat zwaarder en dikker, maar daarvoor heeft hij dus wel wireless charging ingebouwd en hoef je er dus geen extra shell voor te kopen.

Wanneer je veel met Office werkt, zal een Windows Phone toestel inderdaad de beste keuze zijn en binnen WP8 heb je de beste beleving met een Nokia, ivm de vele extra apps en de goede ondersteuning. Heb zelf ook een Titan gebruikt (ligt nu als reserve in de kast), fijn toestel, net als de oudere HTC Trophy (ook gehad :)), maar tegenwoordig hebben de Windows Phones van Nokia veel meer te bieden, dan die van andere merken.

• Abz87
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 09-11 15:36
Ik heb zelf ze galaxy S4, heerlijk toestel :). Mij keuze was gebasseerd op de vrijheid die je met android hebt, uitbreiding voor je geheugen en verwisselbaar accu.

Wat betreft verzekering, ik heb er 3 in totaal gehad. Dat zijn safe and sure, pro-assist en Vodafone's eigen verzekering (Vodafone garant). Over safe and sure kan ik heel kort zijn, niet doen. Bij vodafone bestaat er een procedure wanneer je een claim wilt indienen. Je doet namelijk je verhaal over de telefoon, en op basis van je verhaal wordt er een claimnummer gemaakt en dan kan deze worden verstuurd. Ik heb mijn oude telefoon 2x moeten opsturen vanwege waterschade; ze vervangen mijn toestel niet maar "repareren" enkele onderdelen. Hierdoor moest mijn telefoon nog een keer meteen worden opgestuurd nadat 'ie terugkwam van reparatie. Ik weet niet wie fout hier zit, vodafone of dynafix. Tevens mag je ook je eigen toestel niet icm een ander simkaart gebruiken, anders vervalt je verzekering.

Bij Pro-assist gaat dat net wat anders. Je belt (of levert toestel in waar je het hebt gekocht) en deze zal dan worden opgehaald of opgestuurd. Leentoestel is mogelijk (verwacht niet teveel van pro-assist in tegenstelling tot Vodafone, die leveren wel goede leentoestellen). Wat betreft afhandeling bij pro-assist heb ik nooit klachten gehad; sterker nog, ik heb voor een toestel wat meer dan 4 jaar oud was een zeer goede vergoeding gekregen (toestel was kapot, 500 voor teruggekregen!).

• Sigis
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16-04 21:07
Muziek via speakers: One ( met afstand)
Muziek via headphones: S3
Word: Lumia 920
Messaging en Social media: One
Pagina: 1