SATA3-aansluiting met SSD SATA-600 interface

Pagina: 1
Acties:
  • 6.226 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 521887

Topicstarter
Hoi,
ik heb een moederbord (P7P55D LE) met sata3 aansluiting. Ik wil een SSD kopen en als primair schijf beschouwen. Maar ik zie dat de nieuwe SSD (Corsair CSSD-F120GBGT-BK) een sata-600 interface heeft.

Wat is handig? :)
1.) Kan ik de nieuwe ssd zomaar op mijn sata3-aansluiting aansluiten? Mis ik idd ook de helft van mijn de schrijf- en leessnelheid van de schijf? Is het te merken?
2.) Of kan ik beter een nieuwe interface kaart (met sata-600 interface) kopen en de nieuwe ssd erop aansluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakG5
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16:46
Sata3==Sata600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Ook beginners mogen best wel hier, maar jij maakt er gewoon een potje van.

Jouw moederbord heeft 6 sata 300 aansluitingen. Oftewel je hebt 6 sata2 aansluitingen.

sata2 = sata300
sata3 = sata600

Verder ben je een beetje paniekvoetbal aan het spelen. Je internet werkt niet lekker, dus beslis je dat je moederbord niet lekker is (........). Ondertussen heb je misschien in de gaten dat dit niet zo hoeft te zijn, en heb je misschien besloten dat het je harde schijf is (hoeft ook al niet zo te zijn) en wil je een SSD.

Je 2 vragen boven (je hebt dus de langzame sata2) kunnen verder alletwee met een NEE worden beantwoord. In de zin dat het niet veel uitmaakt qua merkbare snelheid. Je kan de schijf gewoon aansluiten.

[ Voor 7% gewijzigd door Reepje op 14-06-2013 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 15758

Beste peter smith,

Welkom op GoT! :)

Op dit forum kun je veel antwoorden vinden. Echter, voordat je lukraak topics opent vragen we wel aan je om eerst wat moeite te doen om antwoorden te vinden die al gegeven zijn. Zo is er Het grote SSD topic ~ Deel 9 waar enorm veel informatie over SSDs te vinden is. Probeer daar eerst eens antwoorden te vinden, want de vragen die je stelt zijn erg algemeen en al honderden keren gesteld. Dan verwachten wij op GoT dat jij zelf moeite doet om de antwoorden daarop te vinden.

Pas als je er na enig zoekwerk niet uitkomt, mag je een topic aanmaken. In het geval van een centraal topic zoals in dit geval over SSDs is het ook gebruikelijk dat je kleinere vragen in het centrale topic stelt en alleen uitgebreide vragen waar veel complexe reacties op zullen volgen in een apart topic plaatst.

Ik sluit nu je topic. Je kunt met het genoemde topic denk ik wel antwoorden vinden, en in datzelfde topic posten mocht je alsnog vragen hebben.

Vriendelijke groeten,
CiPHER
moderator harde waren

Dit topic is gesloten.