[Game] PC upgrade

Pagina: 1
Acties:

• Vae Victus
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21-04 07:07

Vae Victus

Awesome God

Topicstarter
Het systeem wat ik voor ogen heb is hoofdzakelijk bedoeld om te gamen. Foto bewerking en video rendering doe ik er niet mee.
Daarnaast wil het wel graag stil hebben en zuinig (voor zo ver binnen deze componenten mogelijk).

Hieronder mijn samengestelde upgrade kit:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 4670K Boxed€ 210,95€ 210,95
1Gigabyte GA-Z87P-D3€ 98,10€ 98,10
1Gelid Solutions Tranquillo Rev.2€ 25,20€ 25,20
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 49,99€ 49,99
1Samsung 840 series 250GB€ 139,99€ 139,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 524,23

Hier componenten die ik al heb en of mee wil nemen:
#ProductPrijsSubtotaal
2MSI R6870 HAWK€ 0,-€ 0,-
1Samsung Spinpoint F1 HD752LJ, 750GB€ 0,-€ 0,-
1Western Digital Velociraptor WD1500HLFS, 150GB€ 177,81€ 177,81
1Thermalright TRUE Black 120€ 0,-€ 0,-
1Nexus Real Silent D12SL-12 OR, 120mm€ 8,47€ 8,47
1Logitech G15 Gaming Keyboard€ 0,-€ 0,-
1Razer Copperhead (Groen)€ 0,-€ 0,-
1LG GGC-H20L (6x, SATA-300, Zwart)€ 111,96€ 111,96
1Seasonic X-760 80+ Gold€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 360,24

Moederbord:
Moederbord wil ik graag onboard WiFi, vandaar dat ik op dit board ben uitgekomen. Een ander board met mogelijk extern (usb) WiFi is ook mogelijk maar ben ik niet zo'n voorstander van.

Edit:
Moederbord aangepast en ga een USB of PCI-e WiFi kaartje kopen

Videokaart:
Mijns inziens kunnen de videokaarten nog prima mee en hoef ik daar geen nieuwe voor te zoeken.

HDD/SSD:
De HDD ben ik nog niet over uit of ik die wel nodig heb. Kan prima m'n oude 750GB spinpoint meenemen. Hier heb ik nog ruimte op over. Ik lees overigens op diverse plaatsen als ik een SSD koop ik ook met een 5400 rpm schijf toe kan. Mogelijk de https://tweakers.net/pric...r-green-wd10eavs-1tb.html.

Processor koeler:
Helaas past m'n oude koeler niet op de nieuwe socket. Anders had ik hem prima mee kunnen nemen.

Geheugen:
Het gekozen geheugen is niet low-profile. Heb ik dit wel nodig of gaat het wel lukken zo?

Edit:
Geheugen aangepast

Ik sta nog redelijk open qua keuzes, suggesties, opmerkingen en kritiek zijn welkom.

[ Voor 12% gewijzigd door Vae Victus op 14-06-2013 15:12 ]

I believe in Christianity as I believe that the sun has risen: not only because I see it, but because by it I see everything else. C.S. Lewis

• Lednov
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 08-12-2025
als eerste vraag ga je overklokken?
als tweede, welke games?
ten derde, games over internet? zo ja, kijk dan naar de mogelijkheden voor een kabel, je zal flink moeten investeren in wifi en dan is succes nog niet verzekerd...

als laatste, een Haswell is relatief gezien de betere keus, de Ivy Bridges zijn en blijven nog erg duur.

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 24-02 22:33
- Waarom ga je niet ineens voor het Haswell platform?
- Mobo dat je kiest is veel te duur, beter een goed mobo van 100€ + apart wifi kaartje.. (die zijn meestal ook nog eens beter dan de onboard opties)
- Dat geheugen setje heb je gewoon genomen omdat er grote cijfertjes in voorkomen... Dit is een veel betere keuze: pricewatch: Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU Goedkoper, 1600Mhz, CL8, 1.35v. Makkelijk te overclocken naar 2133Mhz. Past ook veel beter onder grote koelers.
- SSD: Die "pro" series voegt weinig toe aan de 840 reeks. Verschil met de gewone versie ga je niet merken. De gewone editie is wel een pak goedkoper! Een trade HDD zou ik er niet naast plaatsen als je games op je HDD plaats en er moet veel data ingeladen worden dan heb je niks aan die SSD maar nog wel steeds voordeel van een iets snellere HDD. Als je al je games op SSD plaatst dan kan je wel voor een tragere HDD gaan om data op te plaatsen.

• Vae Victus

Vae Victus

Awesome God

Topicstarter
Lednov schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 10:23:
als eerste vraag ga je overklokken?
als tweede, welke games?
ten derde, games over internet? zo ja, kijk dan naar de mogelijkheden voor een kabel, je zal flink moeten investeren in wifi en dan is succes nog niet verzekerd...

als laatste, een Haswell is relatief gezien de betere keus, de Ivy Bridges zijn en blijven nog erg duur.
Overclocken heeft niet echt prioriteit, misschien over een paar jaar om toch het maximale uit de hardware te halen.

Games:
BF4, The Witcher 2/3, Arma II/III, Watch Dogs(waarschijnlijk), World of Tanks

Speel wel redelijk wat games online. Met mijn situatie is een kabel erg lastig. Heb nu ook een moederbord met WiFi en dat bevalt prima. Stabiele verbinding dus daar zit ik niet over in.
Huidig moederbord:
https://tweakers.net/pric...e3-premium-wifi-ap-n.html

I believe in Christianity as I believe that the sun has risen: not only because I see it, but because by it I see everything else. C.S. Lewis

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 24-02 22:33
Zelf verkies ik powerlines boven Wifi. Als je huis niet te oud is en je hebt een vrij stopcontact dan lijkt me dat wel de way to go.

• Lednov
een overklok ooit in de toekomst, vrij duur om daar nu al voor te betalen. zou ik laten voor wat het is.

tsja ik ben geen fan van games over WiFi, alleen als het écht niet anders kan. en daar lijkt het nu wel op.
dan nog zou ik geen duur mobo nemen waarop wifi zit, je bent beter af met een losse wifi module, zoals inrage zegt, vaak betere prestaties.

• Vae Victus

Vae Victus

Awesome God

Topicstarter
Inrage schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 10:28:
- Waarom ga je niet ineens voor het Haswell platform?
- Mobo dat je kiest is veel te duur, beter een goed mobo van 100€ + apart wifi kaartje.. (die zijn meestal ook nog eens beter dan de onboard opties)
- Dat geheugen setje heb je gewoon genomen omdat er grote cijfertjes in voorkomen... Dit is een veel betere keuze: pricewatch: Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU Goedkoper, 1600Mhz, CL8, 1.35v. Makkelijk te overclocken naar 2133Mhz. Past ook veel beter onder grote koelers.
- SSD: Die "pro" series voegt weinig toe aan de 840 reeks. Verschil met de gewone versie ga je niet merken. De gewone editie is wel een pak goedkoper! Een trade HDD zou ik er niet naast plaatsen als je games op je HDD plaats en er moet veel data ingeladen worden dan heb je niks aan die SSD maar nog wel steeds voordeel van een iets snellere HDD. Als je al je games op SSD plaatst dan kan je wel voor een tragere HDD gaan om data op te plaatsen.
Haswell platform zijn toch CPU met ingebouwde GPU. Aangezien ik 2x een losse GPU in Crossfire heb dacht ik dat ik beter uit was met deze processor.
Zou dit dan een beter moederbord zijn:
https://tweakers.net/pric.../gigabyte-ga-z77-d3h.html

Wat betreft m'n HDD. M'n huidige HDD werkt nog prima en is ook een 7200 rpm schijf. Ik zou er zelfs voor kunnen kiezen om mn games op de velociraptor te installeren en de SSD als opstart schijf te gebruiken.

Qua geheugen is er zoveel keuze dat ik inderdaad puur naar de specs had gekeken :+
Inrage schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 10:33:
Zelf verkies ik powerlines boven Wifi. Als je huis niet te oud is en je hebt een vrij stopcontact dan lijkt me dat wel de way to go.
Heb momenteel WiFi N thuis. Werkt prima. Zal me eens verdiepen in powerlines.

• cannibal
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-04 20:03
De 3570K heeft deze ingebouwde GPU ook al. Dit maakt dus geen verschil.
En als deze niet gebruikt wordt gaat hij toch uit.

Ik zou eerder voor de 4670k gaan of eventueel de 4670 ofzo, ben je net wat goedkoper uit en kan ook je moederbord wat goedkoper.

• Vae Victus

Vae Victus

Awesome God

Topicstarter
Lijst bijgewerkt naar deze setup:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 4670K Boxed€ 210,95€ 210,95
1Gigabyte GA-Z87P-D3€ 98,10€ 98,10
1Gelid Solutions Tranquillo Rev.2€ 25,20€ 25,20
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 49,99€ 49,99
1Samsung 840 series 250GB€ 139,99€ 139,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 524,23

Ga mijn HDD meenemen en als het nodig is kan ik er altijd nog 1 bij kopen.

Alleen qua moederbord ga ik nog even kijken wat er op de markt is en wat goede opties zijn.
Verder nog aanbevelingen, suggesties, kritiek?

• Liveshort
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21-04 22:17

Liveshort

Certified Crazy Person

Je hebt PCI-express Wifi kaartjes. Die prik je er dus bij op je moederbord. Deze zijn sneller en stabieler dan zo'n wifi-usbstickje. Dat kost ook nog eens minder dan een moederbord met onboard wifi. Als het even kan natuurlijk liever powerline aanschaffen of gewoon een kabeltje trekken.

There once was a lady of Wight --- Who travelled much faster than light --- She departed one day --- In a relative way --- And arrived on the previous night

• Vae Victus

Vae Victus

Awesome God

Topicstarter
Bedankt voor alle suggesties en reacties.
Volgens mij ben ik wel klaar om te bestellen zo.

Kwam deze aanbieding tegen:
ZyXEL PLA4215

Alleen vandaag geldig omdat aangeboden op iBood. Lijkt me toch een mooie deal. Jullie ervaringen ermee?

In verschillende tests is het volgens mij een goede middenmoter.

[ Voor 71% gewijzigd door Vae Victus op 14-06-2013 16:13 ]

• Lednov
ff rondkijken, zo goedkoop is het vaak niet op dat soort sites. 'alleen vandaag geldig' dwingt je om snel te handelen, stel dat je die deal mist.

neemt niet weg dat het een mooie deal kan zijn natuurlijk ;)
Pagina: 1