Het systeem wat ik voor ogen heb is hoofdzakelijk bedoeld om te gamen. Foto bewerking en video rendering doe ik er niet mee.
Daarnaast wil het wel graag stil hebben en zuinig (voor zo ver binnen deze componenten mogelijk).
Hieronder mijn samengestelde upgrade kit:
Hier componenten die ik al heb en of mee wil nemen:
Moederbord:
Moederbord wil ik graag onboard WiFi, vandaar dat ik op dit board ben uitgekomen. Een ander board met mogelijk extern (usb) WiFi is ook mogelijk maar ben ik niet zo'n voorstander van.
Edit:
Moederbord aangepast en ga een USB of PCI-e WiFi kaartje kopen
Videokaart:
Mijns inziens kunnen de videokaarten nog prima mee en hoef ik daar geen nieuwe voor te zoeken.
HDD/SSD:
De HDD ben ik nog niet over uit of ik die wel nodig heb. Kan prima m'n oude 750GB spinpoint meenemen. Hier heb ik nog ruimte op over. Ik lees overigens op diverse plaatsen als ik een SSD koop ik ook met een 5400 rpm schijf toe kan. Mogelijk de https://tweakers.net/pric...r-green-wd10eavs-1tb.html.
Processor koeler:
Helaas past m'n oude koeler niet op de nieuwe socket. Anders had ik hem prima mee kunnen nemen.
Geheugen:
Het gekozen geheugen is niet low-profile. Heb ik dit wel nodig of gaat het wel lukken zo?
Edit:
Geheugen aangepast
Ik sta nog redelijk open qua keuzes, suggesties, opmerkingen en kritiek zijn welkom.
Daarnaast wil het wel graag stil hebben en zuinig (voor zo ver binnen deze componenten mogelijk).
Hieronder mijn samengestelde upgrade kit:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5 4670K Boxed | € 210,95 | € 210,95 |
| 1 | Gigabyte GA-Z87P-D3 | € 98,10 | € 98,10 |
| 1 | Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 | € 25,20 | € 25,20 |
| 1 | Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU | € 49,99 | € 49,99 |
| 1 | Samsung 840 series 250GB | € 139,99 | € 139,99 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 524,23 | |
Hier componenten die ik al heb en of mee wil nemen:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 2 | MSI R6870 HAWK | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Samsung Spinpoint F1 HD752LJ, 750GB | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Western Digital Velociraptor WD1500HLFS, 150GB | € 177,81 | € 177,81 |
| 1 | Thermalright TRUE Black 120 | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Nexus Real Silent D12SL-12 OR, 120mm | € 8,47 | € 8,47 |
| 1 | Logitech G15 Gaming Keyboard | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Razer Copperhead (Groen) | € 0,- | € 0,- |
| 1 | LG GGC-H20L (6x, SATA-300, Zwart) | € 111,96 | € 111,96 |
| 1 | Seasonic X-760 80+ Gold | € 0,- | € 0,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 360,24 | |
Moederbord:
Moederbord wil ik graag onboard WiFi, vandaar dat ik op dit board ben uitgekomen. Een ander board met mogelijk extern (usb) WiFi is ook mogelijk maar ben ik niet zo'n voorstander van.
Edit:
Moederbord aangepast en ga een USB of PCI-e WiFi kaartje kopen
Videokaart:
Mijns inziens kunnen de videokaarten nog prima mee en hoef ik daar geen nieuwe voor te zoeken.
HDD/SSD:
De HDD ben ik nog niet over uit of ik die wel nodig heb. Kan prima m'n oude 750GB spinpoint meenemen. Hier heb ik nog ruimte op over. Ik lees overigens op diverse plaatsen als ik een SSD koop ik ook met een 5400 rpm schijf toe kan. Mogelijk de https://tweakers.net/pric...r-green-wd10eavs-1tb.html.
Processor koeler:
Helaas past m'n oude koeler niet op de nieuwe socket. Anders had ik hem prima mee kunnen nemen.
Geheugen:
Het gekozen geheugen is niet low-profile. Heb ik dit wel nodig of gaat het wel lukken zo?
Edit:
Geheugen aangepast
Ik sta nog redelijk open qua keuzes, suggesties, opmerkingen en kritiek zijn welkom.
[ Voor 12% gewijzigd door Vae Victus op 14-06-2013 15:12 ]
I believe in Christianity as I believe that the sun has risen: not only because I see it, but because by it I see everything else. C.S. Lewis