Aftermarket cooler nodig?

Pagina: 1
Acties:

• RonaldMeer
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 15-02 18:28
Hallo mede-Tweakers,

Via het desktop aankoopadvies gedeelte ben ik een heel stuk wijzer geworden welke ik onderdelen in mijn computer zou moeten doen, ik heb alleen nog 1 vraag.

Ik ga voor de AMD FX-6300 Black Edition ,
Maar ik ben niet van plan deze te overclocken.

Mijn vraag is: heb ik dan een aftermarket cooler nodig, of is deze prima ook( voor de zwaardere taken )
Zo ja, dan voldoet deze wel neem ik aan ?: pricewatch: Cooler Master Hyper TX3 Evo

Alvast bedankt!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:37

Rannasha

Does not compute.

De stock cooler is genoeg om de processor koel te houden bij alle taken, zolang deze niet overgeklokt wordt. Als je gaat overklokken, dan is de stock cooer snel niet meer voldoende.

Daarnaast is de sock cooler niet noodzakelijkerwijs erg stil, dus als je belang hecht aan de geluidsproductie is een aftermarket cooler geen slecht idee.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

• thof
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 27-02 13:38

thof

FP ProMod
Als je er niet gaat overclocken en de flow in de case gewoon goed is, dan zie ik niet in waarom je een after market cooler zou willen gebruiken. Tenzij je een lagere temperatuur wil bereiken, of een speciale case hebt of een andere look wil. Zou een beetje raar zijn als AMD een koeler mee leverd die niet geschikt is om de cpu te koelen niet waar?

Server 1: Intel N305 | 48GB RAM | 5*4TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 2: Intel N5105 | 64GB RAM | 1TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 3: Intel Xeon E5-2670 | 128GB RAM | 512+750GB SATA SSD | 6x10TB HDD | 6x 1GbE [Buiten gebruik]

• Macchill
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 27-02 10:17
De basis coolers maken altijd (wat) meer geluid dan aftermarket coolers.
De gekozen cooler is sowieso een stuk stiller. En koelt een stuk beter.

Let op: NSFW!! | Altijd handig

• Case-study
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 26-11-2025
De proc. heeft een TDP van 95W
Ik heb hier een antieke athlon64 met een TDP van 98 watt die ik zelfs iets overclockte met zijn originele aluminium koelblokje
nu heb ik daar een gelapte heatpipe-koeler van een zwaardere phenom op gezet en die houdt hem koeler bij minder lawaai (heb er nog zoeen in de aanbieding)
maar als je een béétje casefan in je kast zet die weer die eerder genoemde flow moet waarborgen denk ik niet dat die stock koeler stoort..

• RonaldMeer
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 15-02 18:28
Ik neem de pricewatch: Sharkoon Vaya, dit voldoet hoop ik voor een goede airflow?

• rickboy333
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 14-01 23:04
jep.

Maar ik zou je adviseren om er een andere coolerfan op te zetten. vervanging van het coolblokje is niet nodig. De stock cooler fans zijn meestal net genoeg om het cool te houden. Wat ik bijvoorbeeld had bij mijn A8 toen ik hem kocht was een cooler die amper koelde (of blies hoe je het wil noemen) Toen was ik naar de kringloop gegaan en een AMD stock cooler van een atholon single core. En die koelde veel beter dan de standaard cooler. (hij had ook meer wieken)

Voor de stilte zou je bijvoorbeeld een andere kunnen nemen. Het hoeft niet per see 4 pin te zijn. 3 pin is zat. Maar je moet wel kijken hoeveel mm de zijdes van het koelblokje is. Meestal is dat 80 of 60 MM. Dus google zal het wel weten.

PS mooie kast 8)

TIME TO UPGRADE !!!

Pagina: 1