Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

}:O Rara wat is dit?!?

Pagina: 1
Acties:

• RZandvoort
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22-10 20:52
Mede-auteur:
  • thijs981
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 02-05 14:21

thijs981

Ik vroeg mij af wat dit ding achter de aansluiting is. Iedereen die ik het vroeg wist het ook niet.

Afbeeldingslocatie: http://s8.postimg.org/dpjpa2wsl/2013_06_14_09_10_38.jpg

Heeft dit enig nut of kan ik het er gewoon afhalen? }:O

[ Voor 21% gewijzigd door RZandvoort op 14-06-2013 09:36 ]

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Dat magneet in die zwarte huls?

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Het plaatje is dood, dus geen idee :P

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:41

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Wikipedia: Ferrite bead
A ferrite bead is a passive electric component used to suppress high frequency noise in electronic circuits. It is a specific type of electronic choke. Ferrite beads employ the dissipation of high frequency currents in a ferrite ceramic to build high frequency noise suppression devices. Ferrite beads may also be called blocks, cores, rings, EMI filters, or chokes.[1]
En dat allemaal in 0.2 seconden via Google met gewoon creative termen te gebruiken.

[ Voor 75% gewijzigd door Notna op 14-06-2013 09:36 ]

Xbox Live ID:Notna8310

• ThAZiP
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 24-11 14:53
Ferriet. Een "ontstoringsfiltertje"...

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 00:06

Umbrah

The Incredible MapMan

Je plaatje werkt niet, dropbox doet niet aan hotlinken, maar als ik de URL kopieer zie ik een plug... die ik er niet zomaar af zou halen.

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
DennusB schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 09:35:
Het plaatje is dood, dus geen idee :P
Plaatje is niet dood. Het is alleen geen plaatje: https://www.dropbox.com/s...2013-06-14%2009.10.38.jpg

[google=magneet om kabel] :)

[ Voor 5% gewijzigd door Room42 op 14-06-2013 09:36 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• Daniel36
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 00:47

Daniel36

vernieuwde formule

waarom zou je dat doen dan?

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
Als het zo hoort/geleverd is kan je het natuurlijk niet eraf halen, want dan heeft het een reden dat het erop zit.

• Xudonax
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21-11 20:40
Dat zit erop omdat het DC signaal uit je adapter nu niet echt 100% DC is. Het is een schakelende voeding, welke dus even stroom doorlaat, en daarna eventjes niet*. Dit word wel iets afgevlakt in de adapter, maar ze krijgen niet alles eruit. Dat stukje ferriet is om de hoogste frequenties eruit te filteren zodat je laptop een spanning krijgt die net iets meer op DC lijkt :)

* Ja, dit is bizar ver versimpeld. Er zit véél meer techniek in

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 25-11 15:38

Fordox

00101010

echt een magneet is het ook niet.

maar je meot het zien als een soort common mode choke op een dc spanning. het filtert ruis wat daarna beter is te verwerken voor je batterij.

[ Voor 5% gewijzigd door Fordox op 14-06-2013 11:46 ]

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

• Maks
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:11
Common mode filter met ferriet kern? Wikipedia: Choke (electronics) :)

[ Voor 57% gewijzigd door Maks op 14-06-2013 11:48 ]

• Hans1990
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Moderne elektronika 'schakelt' ontzettend veel en snel. Dat schakelen produceert ruis. Vooral bij voedingen is dit een issue omdat deze meer power hebben om dit 'uit te stralen'.

In voedingen zitten daarom filters om die storing te beperken, maar het nadeel is dat met langere kabels je een soort antenne kan krijgen en een kleine storing alsnog kan stralen.

Zo'n ferriet plaatsen ze dan in de kabel er om voor te zorgen dat de storing ingedempt wordt. Dit is voor fabrikanten een goedkope manier om hun apparatuur een CE keurmerk te geven, zonder de ontwerpen van hun moederborden of adapters te moeten aanpassen.

Er af halen zal betekenen dat het apparaat gewoon werkt, maar misschien dat je radio ontvangst van je kleine FM radiootje er naast niet geweldig meer is.

[ Voor 6% gewijzigd door Hans1990 op 14-06-2013 11:53 ]

• Kupauw
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14-10 16:37
Ook weer wat geleerd :D, wat een productieve dag!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:43

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Dat blokje wordt ook op VGA en DVI kabels gebruikt om het signaal niet te laten verstoren, of te veel. Als je vreemde geluiden uit je speakers hoort, kan je er een ferrietring of blokje zoals op je plaatje over de speakersnoeren doen (doe 't dan met de kabels die je computer in gaan) om dat te voorkomen. Ik heb 't met mijn speakerset (gehad iig, geen idee of 't nu nog zo is) dat ik radio ontvang als m'n speakers aan staan. Door zo'n blokje of ring is 't weg.

Het is ook een goedkope manier om je UTP iets te beschermen tegen invloeden van buitenaf.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Pagina: 1