Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

TNT Parcelware addressen import

Pagina: 1
Acties:

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Hoi,

ik heb een TNT Parcelware Destop pakket waarin ik dagelijks zendingen en adressen importeer vanuit mijn eigen systeem... In mijn eigen systeem heb ik straatnaam en huisnummer in aparte database kolommen staan.... nu heb ik sinds kort een externe partij die mij ook adresen aanlevert... deze adres-bestanden zijn echter niet gesplitst op straatnaam en huisnummer....nu heeft Parcelware een functionaliteit waarbij een straat en huisnummer combinatie automatisch wordt gesplitst... mijn probleem is nu juist deze functionaliteit... deze functionaliteit werkt namelijk niet goed... en al helemaal niet voor buitenlandse adressen... ik wil het liefst deze functionaliteit uitzetten, maar die optie kan ik niet vinden in de parcelware opties... een andere oplossing zou kunnen zijn dat ik zelf de adressen splits voordat ik ze naar parcelware stuur... maar ja, het is niet voor niets dat het niet goed werkt in parcelware, het is namelijk gewoon heel lastig te doen... weet iemand hoe ik deze functionaliteit uit kan zetten of kan omzeilen?

voorbeeld:
"12 rue du jardins" wordt: straatnaam=[leeg], huisnummer=12, toevoeging="rue du jardins"

ik zou willen dat hij er op zijn minst het volgende van maakt:
straatnaam="12 rue du jardins", huisnummer=[leeg], toevoeging=[leeg]

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Heb je niet ergens een landnaam oid staan?

Want adresvormen verschillen nogal per land.

• P.O. Box
  • Niet online
Gomez12 schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 09:13:
Heb je niet ergens een landnaam oid staan?

Want adresvormen verschillen nogal per land.
jawel, maar ik krijg niet de indruk dat Parcelware daar naar kijkt :(

• HuHu
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Poeh... het is al lang geleden dat ik met Parcelware heb gewerkt. Kun je bij het importeren de opties van het veld straat niet bewerken? Dus bij bestemming "Straat geadresseerde" aanklikken en dan onderin op Opties? Wellicht kun je het splitsen daar uitzetten.

Anders wellicht zelf, afhankelijk van het land, van te voren splitsen.

Of de helpdesk van Parcelware bellen. Dat werkt ook wel goed.

• P.O. Box
  • Niet online
HuHu schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 11:28:
Poeh... het is al lang geleden dat ik met Parcelware heb gewerkt. Kun je bij het importeren de opties van het veld straat niet bewerken? Dus bij bestemming "Straat geadresseerde" aanklikken en dan onderin op Opties? Wellicht kun je het splitsen daar uitzetten.
daar had ik nog niet gekeken, maar helaas... de "opties" hebben alleen te maken met het opslaan / opzoeken van de geadresseerde...
Anders wellicht zelf, afhankelijk van het land, van te voren splitsen.
zat ik ook aan te denken... maar het is sowieso lastig (daarom wil ik ook niet dat parcelware het voor me doet)... de externe leverancier heeft ook wel eens adressen uit Nederland.. daar zijn de gegevens ook niet gesplitst en doet parcelware het voor me.... maar hoe herkent parcelware het verschil tussen "Plein 1945 12, Nijmegen" en "Flat 12 46, Rotterdam"?... antwoord: "niet".... datzelfde splitsprobleem heb ik dan zelf natuurlijk ook... ik wil gewoon niet splitsen ! :)
Of de helpdesk van Parcelware bellen. Dat werkt ook wel goed.
dat is niet mijn ervaring... maar dat zal ik idd maar eens doen....

• frG
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20-11 20:03

frG

Misschien kan je met de volgende regular expression een heel eind komen:
http://rubular.com/r/sRFLOJO078

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
frG schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 12:53:
1 kleine tip : Adressen zijn absoluut niet regular. Dus regex heb je totaal niets aan qua adres matching (of je moet het enkel als allerallerlaatste stap gebruiken als je tig andere sanitizing stappen ervoor hebt zitten)

• HuHu
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
P.O. Box schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 12:19:
[...]

daar had ik nog niet gekeken, maar helaas... de "opties" hebben alleen te maken met het opslaan / opzoeken van de geadresseerde...

[...]

zat ik ook aan te denken... maar het is sowieso lastig (daarom wil ik ook niet dat parcelware het voor me doet)... de externe leverancier heeft ook wel eens adressen uit Nederland.. daar zijn de gegevens ook niet gesplitst en doet parcelware het voor me.... maar hoe herkent parcelware het verschil tussen "Plein 1945 12, Nijmegen" en "Flat 12 46, Rotterdam"?... antwoord: "niet".... datzelfde splitsprobleem heb ik dan zelf natuurlijk ook... ik wil gewoon niet splitsen ! :)
Je kunt nauurlijk ook gewoon alleen splitsen indien je het zeker weet. Dus als er een nummer vóór de straat staat (getallen voor tekst), dan neem je dat als huisnummer.

Parcelware kent wel alle Nederlandse straatnamen, dus ik zou denken dat het correct Plein 1945 en 12 moet kunnen scheiden in straat/huisnummer.
[...]

dat is niet mijn ervaring... maar dat zal ik idd maar eens doen....
frG schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 12:53:
Naast dat het een stom voorstel is, omdat reg-ex hier niet echt geschikt voor is, werkt de reg-ex die je geeft überhaupt niet op het voorbeeld dat P.O. Box geeft. :{
Pagina: 1