Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Laptop nodig voor Full HD-videobewerking.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo vrienden,

Ik heb een nieuwe laptop nodig voor het bewerken van Full HD-videobewerking, wat op mijn huidige systeem te traag gaat om fatsoenlijk te kunnen. (Het renderen duurt al helemaal lang)

Ik heb momenteel (huidige laptop) de volgende specs:
  • Intel Core 2 Duo @1.50 Ghz
  • 2038 MB RAM
Ja, :') I know.

Voor het bewerken gebruik ik Sony Vegas 10 HD platinum alsmede Adobe After Effects al sluit ik niet uit dat ik met een nieuw systeem ook recentere versies van de programma's aanschaf.

Mijn budget ligt rond de 700-800 Euro.

Ik maak veel gebruik van mijn externe harde schijf waar ik gerenderd werk op opsla. Hierdoor is een enorme grote interne HD geen vereiste.

Van wat ik begreep is een SSID schijf bijna een vereiste voor videobewerking maar dat is slechts van horen zeggen. Een I7 systeem leek mij sowieso verstandig van wat ik las maar aangezien hier de experts zitten sta ik open voor goed advies en handige tips.

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-11 15:51

JT

VETAK y0

Voor jouw budget is er maar 1 optie: Dell Insiron 15R. Die kan je full options met 1080p scherm krijgen voor 650e als je alle kortingsbonnen toepast. Blijft er nog 150e over voor een SSD ;)

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

Verwijderd

Topicstarter
En als ik iets er boven ga?

• marineII7
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 29-11 16:43
Iets als dit zou nog kunnen pricewatch: Asus N56VJ-S4148H de bouwkwaliteit van de n56 is beter dan de inspiron maar daar is de prijs ook na. En een ssd is echt een aanrader als je een snel systeem wilt hebben

Verwijderd

Topicstarter
marineII7 schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 09:59:
Iets als dit zou nog kunnen pricewatch: Asus N56VJ-S4148H de bouwkwaliteit van de n56 is beter dan de inspiron maar daar is de prijs ook na. En een ssd is echt een aanrader als je een snel systeem wilt hebben
Is 6 GB intern niet een beetje weinig voor videobewerking?

Verwijderd

Dan zet je er zelf 8GB bij: http://tweakers.net/categ...om64YXLZFeRlPVSB0pWHKOX8B

Dan kom je op 12 als je het 2GB latje vervangt.

• marineII7
Bij vergelijkbare laptops krijg je niet veel meer, daarnaast is het niet veel werk om er meer in te zetten. Dit levert ook geen problemen met de garantie (als je niks stukmaakt :P )

Verwijderd

Topicstarter
En in vrijwel elke laptop kan je de harddisk vervangen door een SSID?
Zoja, is dit lastig?

• marineII7
Ik ga er van dat je een solid state drive bedoelt? in dat geval, inderdaad in de asus en dell is het mogelijk om een ssd in te stoppen en dan een schone windows installatie of een kopie van je vorige harde schijf. Maar de laatste optie geeft soms issues dusis het slimste om meteen een ssd mee te bestellen en daarop net zo goed een schone windows te draaien dan op de hdd

[ Voor 10% gewijzigd door marineII7 op 14-06-2013 12:30 ]

Verwijderd

Topicstarter
marineII7 schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 12:30:
Ik ga er van dat je een solid state drive bedoelt? in dat geval, inderdaad in de asus en dell is het mogelijk om een ssd in te stoppen en dan een schone windows installatie of een kopie van je vorige harde schijf. Maar de laatste optie geeft soms issues dusis het slimste om meteen een ssd mee te bestellen en daarop net zo goed een schone windows te draaien dan op de hdd
Dat is inderdaad wat ik bedoelde. Dank voor de uitleg. Denk dat het dan inderdaad verstandig is om gelijk 1 te erbij te bestellen. Geeft dat geen problemen wanneer windows pre-installed is? Je zou denken dat windows dan op de oude harde schijf staat, die je verwisselt.

• marineII7
het probleem is dat als je eerst de laptop koopt en je veel data erop hebt staan, de meest makkelijke keuze is om deze data in een keer over te zetten in een kopie (dus de SSD) maar dit geeft soms issues. bij mijzelf niet ondervonden moet ik dan wel melden. Als je met de meegeleverde windows cd meteen een schone windows zet kan je gewoon meteen beginnen in plaats van later dus nog alles moeten overzetten.
hou er nog wel rekening mee dat je voor een 128 gb SSD al 85 euro betaald pricewatch: Plextor PX-128M5S 128GB en voor 256 gb al 145 pricewatch: Plextor PX-256M5S 256GB ( kleine voorkeur voor plextor maar dat is nou eenmaal de beste keuze :P )
dat plus nog eens wat RAM zit je zo over je budget met de asus. just a reminder

Verwijderd

Topicstarter
marineII7 schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 13:18:
het probleem is dat als je eerst de laptop koopt en je veel data erop hebt staan, de meest makkelijke keuze is om deze data in een keer over te zetten in een kopie (dus de SSD) maar dit geeft soms issues. bij mijzelf niet ondervonden moet ik dan wel melden. Als je met de meegeleverde windows cd meteen een schone windows zet kan je gewoon meteen beginnen in plaats van later dus nog alles moeten overzetten.
hou er nog wel rekening mee dat je voor een 128 gb SSD al 85 euro betaald pricewatch: Plextor PX-128M5S 128GB en voor 256 gb al 145 pricewatch: Plextor PX-256M5S 256GB ( kleine voorkeur voor plextor maar dat is nou eenmaal de beste keuze :P )
dat plus nog eens wat RAM zit je zo over je budget met de asus. just a reminder
Goede tips. Wat voor systeem heb je zelf eigenlijk?

• marineII7
mijn signature spreekt voor zichelf :P ik heb zelf een alienware m17x maar heb mijn broertje aan een asus n56 geholpen en ik moet zeggen dat ik de bouwkwaliteit echt super vind en het beeldscherm gewoon verbazend goed is!
Pagina: 1