Hallo allemaal,
Ik heb dinsdag de onderdelen besteld om mijn pc te upgraden. Zaterdag wil ik mijn systeem in elkaar zetten en dan wil ik Windows 8 installeren. De vraag alleen is: in welke modus kan ik deze het beste installeren, UEFI of bios?
Er zijn namelijk een aantal dingen waar ik rekening mee moet houden:
Groetjes Alex (KruidJunior20)
Ik heb dinsdag de onderdelen besteld om mijn pc te upgraden. Zaterdag wil ik mijn systeem in elkaar zetten en dan wil ik Windows 8 installeren. De vraag alleen is: in welke modus kan ik deze het beste installeren, UEFI of bios?
Er zijn namelijk een aantal dingen waar ik rekening mee moet houden:
- Ik ben in het bezit van een pc waarop Windows Home Server 2011 draait. Voorheen was het niet mogelijk om GPT partities te back-uppen, is dan nog steeds het geval? Ik had al wel gelezen dat WHS2011 wel ondersteuning heeft voor Windows 8 als client backup, maar ik weet niet of dat ook voor de EUFI modus ( en dus ook voor GPT) geldt.
- Ik wil naast Windows 8 Ubuntu 13.04 installeren. Nou weet ik dat versie 12.10 ondersteuning heeft voor secure boot, maar zijn er nog andere dingen waar ik rekening mee moet houden voordat ik Windows 8 ga installeren?
- Is er nog veel software in omloop die problemen heeft met UEFI modus, of zijn deze problemen voor een groot deel weer opgelost?
Groetjes Alex (KruidJunior20)