Toon posts:

`Help!!! mijn rechter kanaal ruist

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Help help...ik heb laast mijn audio en video zooi verplaats in mijn kamer. En nu ruist mijn rechter kanaal, rear en center kanaal alsof ik aan het frituren ben.

Ik gebruik een coaxkabel via spdif (digitaal dus)
en ik heb een SB live. Is mijn kabel misschien kapot gegaan? Want als ik analoog doe heb ik veel minder ruis.

Wat moet ik doen??

Ik ben heel erg geschrokken van de ruis ineens dus geen grapjes maken a.u.b.

Alvast bedankt

Verwijderd

Ik heb de ballen verstand van audio, maar het klinkt alsof er gewoon een stekkertje/draadje de verhuizing niet helemaal ongeschonden doorgekomen is.

Verwijderd

Topicstarter
Het komt noiet door de verhuizing, want ik heb gister nog uitgebreid getest, en toen was die storing er nog niet. En ik heb vandaag ook niet al te veel gedaan.

Verwijderd

Help help...ik heb laast mijn audio en video zooi verplaats in mijn kamer. En nu ruist mijn rechter kanaal, rear en center kanaal alsof ik aan het frituren ben.
Als je dan in het vervolg je probleem wat beter omschrijft :( , dan kunnen wij er tenminste wat mee.
Zo kan ik er in elk geval geen chocola meer van maken. Zoals ik al meldde: mijn audio-kennis is zeer beperkt.

Verwijderd

Topicstarter
Probleem opgelost!!
M'n creativeshit was naar de klote gegaan.
Ik heb driver opnieuw geinstalleerd. in eerste instantei nog steeds ruis, maar toen ik de microfoon input uitzette was de ruis weg. Ik weet zeker dat ik die voorheen ook altijd uit had.

Pfeww.. ik flipte um al behoorlijk

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

mic uit, ruis weg? lol, kga meteen dat ding uitzetten :)

MechWarrior || Monsters Game

Verwijderd

Topicstarter
Ja niet alleen de miscrofoon eruit roppen of uitzetten met een knopje, maar in de software uitklikken (bij mixer)

Ik snap het ook niet, maar is dit normaal dat de microfoon de boel verziekt??

Verwijderd

Klinkt als een probleem met de aarding van je PC. Test eens uit, of de aarding van je stopcontact werkt.

Misschien help het om je geluidskaart er een keer uit te halen en weer terug in te stoppen (slecht contact) wellicht zelfs omruilen met een andere kaart (ik bedoel niet dat je een andere geluidskaart moet nemen, maar dat je bv je geluidskaart en netwerkkaart van plaats wisselt).

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:40

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op maandag 04 juni 2001 21:47 schreef de_GeBo iets
de_GeBo, voor al uw problemen, ook degene die al opgelost zijn :+

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Op maandag 04 juni 2001 21:53 schreef JvS het volgende:

[..]

de_GeBo, voor al uw problemen, ook degene die al opgelost zijn :+
"Voor al uw oplossingen hebben wij een probleem!"

• Exirion
  • Laatst online: 23:19

Exirion

Gadgetfetisjist

Ik denk dat je je microphone ff moet muten in de mixer van je SB Live. Las ik laatst in een topic over dit probleem }:O

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

[helemaal ontopic]
Nee JvS; voor zover ik weet is er nog steeds geen normale oplossing gevonden. Je microfoon dempen, terwijl er niet eens microfoon aangesloten is, noem ik tenminste geen normale situatie.
Vandaar mijn aanvullende suggestie om eens naar de aarding van de PC te kijken. Ik heb het weleens meegemaakt dat een niet geaarde PC een ruis op de externe speakers gaf, toen ik het stekkertje in de geluidskaart wilde steken, maar ik met de stekker per ongeluk de bracket raakte. Er staat dan gewoon een kleine electrische spanning op je kast (door het draaien van je schijven ed).
Dus: probleem nog lang niet opgelost volgens mij.

Ik refereer aan de laatste zin van Proximus_Alfa.
[/ontopic]

[volkomen offtopic]
En Flippit: dat is inderdaad de strekking van mijn ondertitel. Ik (Ge...) en mijn collega (Bo...) zijn systeembeheerder op een middelbare school. Onze collega's beweren weleens, dat een computer pas echte problemen krijgt als een van ons langsgeweest is. Dit is bij ons dus een gevleugeld gezegde.
[/offtopic]

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Dat valt bij mij onder de categorie: probleem zoeken.

Gebruiker had geen probleem
Gebruiker doet iets wilds (verplaatst de zut)
Gebruiker heeft probleem
Gebruiker lost probleem op
Gebruiker zit in zelfde situatiee als eerst
Gebruiker is blij :)

Maarrrrrr....
Dan komt de_GeBo langs en vertelt:
Gebruiker heeft wel een probleem, altijd al gehad.
de_GeBo zadelt gebruiker op met probleem dat-ie niet had.
Gebruiker niet blij

Snappie?

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op dinsdag 05 juni 2001 00:03 schreef JvS het volgende:
Dat valt bij mij onder de categorie: probleem zoeken.

Gebruiker had geen probleem
Gebruiker doet iets wilds (verplaatst de zut)
Gebruiker heeft probleem
Gebruiker lost probleem op
Gebruiker zit in zelfde situatiee als eerst
Gebruiker is blij :)

Maarrrrrr....
Dan komt de_GeBo langs en vertelt:
Gebruiker heeft wel een probleem, altijd al gehad.
de_GeBo zadelt gebruiker op met probleem dat-ie niet had.
Gebruiker niet blij

Snappie?
Dat doen psychotherapeuten ook altijd: ze stellen hun inkomen veilig door een vorm van 'klantenbinding' :D

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Op maandag 04 juni 2001 21:15 schreef Proximus_Alfa het volgende:

Ik snap het ook niet, maar is dit normaal dat de microfoon de boel verziekt??
JvS en Exirion:
Sorry, dat ik bovenstaande opgevat heb als een verzoek om meer oplossingen aan te dragen. Als je mijn tweede post in deze draad leest, zie je dat die van bijna dezelfde strekking is als die van jullie.

De mededeling, dat ik de topicstarter opzadel met een probleem dat hij niet had, vind ik dus niet helemaal terecht.

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Het was maar een geintje hoor :)

moet toch ook kunnen? :)

Je lokte het ook een beetje uit, met je ondertitel. En dat ik melig was, hielp ook mee. :D

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op dinsdag 05 juni 2001 00:22 schreef de_GeBo het volgende:
JvS en Exirion:
Sorry, dat ik bovenstaande opgevat heb als een verzoek om meer oplossingen aan te dragen. Als je mijn tweede post in deze draad leest, zie je dat die van bijna dezelfde strekking is als die van jullie.
Het is volkomen normaal dat een geluidskaart ruis en storing uitbraakt als de microfoon ingang ver open staat, zoals bij de topicstarter het geval was. Hij heeft dit opgelost, en vervolgens kom jij met oplossingen voor een probleem dat al opgelost was! :)

Verwijderd

Okee, toegegeven, ik beken: er komt een flinke ruis uit je speakers, als je je microfoon niet dempt.

Ik had het (voordat ik mijn vergaande oplossingen ;) aandroeg) even uitgeprobeerd en ik hoorde niks. Vandaar dat ik dacht dat er bij de topicstarter iets anders mis zou zijn.

Ik heb het zojuist nog eens geprobeerd en ik moet toegeven: als ik alle schuifjes _helemaal_ open zet, komt er wat ruis uit.
Als het niet meer is dan dat, is er inderdaad geen enkele reden om er een groter probleem achter te zoeken.

Kortom: probleem opgelost. *D

Maar voordat ik allerlei 'verwijten' kreeg (als er een smiley bijstaat kan ik er heel goed tegen, en m'n ondertitel lokt het inderdaad uit) had ik al gemeld, dat mijn audio-kennis beperkt is. Als iemand nou gewoon even bevestigd had dat deze ruis normaal is, was deze 'woordenwisseling' niet nodig geweest (ik heb het tenminste nog net niet als flame opgevat). O+

Ik ging er gewoon vanuit, dat er met 'ruis' een hoop gepiep en gebrom bedoeld werd, die niet om aan te horen is.
Pagina: 1