Versie 2.0:
Zie hieronder eerdere bericht.
Sinds alle reacties en adviezen ben ik alles met elkaar gaan vergelijken en hierop uitgekomen.
Hieronder originele post met wensen etc.
Beste mede-Tweakers,
In verband met vervanging van mijn laptop van 4 jaar oud en een enige drang om nieuwere games te kunnen spelen, ben ik op zoek naar een nieuwe desktop.
Ik heb speciaal gewacht totdat Intel met de Haswell processors op de markt kwam, dus daar heb ik mijn installatie op gericht.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Met dit nieuwe systeem wil ik de nieuwere games goed kunnen draaien, daarbij films, muziek, gewoon surfen en multitasking en natuurlijk studie gerelateerde zaken.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het liefst houd ik de prijs (compleet, inclusief Windows 8 dus) ongeveer €800.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb nog een 1TB hardeschijf liggen die ik graag in de kast erbij wil inbouwen.
Verder staat hier een LG Flattron E2251 die ik meeneem. http://tweakers.net/pricewatch/333382/lg-e2251vq-bn-zwart.html
Muis en toetsenbord aanwezig
Geluid ook geregeld
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
1 3,5” harddisk 1 TB
1 SSD (startup Windows en evt een grote game)
Alle verdere basiscomponenten voor een goede Haswell pc.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Graag heb ik de vierde generatie Intel processors, in combinatie met een nVidea Videokaart, maar ik sta open voor veranderingen.
Daarbij moet er Windows 8 op (ivm connectie met mijn secundaire laptop)
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Kast moet USB 2.0 en 3.0 aansluitingen aan de voorkant hebben, liefst twee.
Het liefst ook een redelijk stil systeem.
Energieverbruik geen groot probleem
Op basis van de BBG’s van het afgelopen halfjaar, heb ik de volgende onderdelen gekozen, en dat ook vergleken met andere systemen op het forum.
Grootste twijfel zit in de kostenbesparing, waar kan ik eventueel nog op besparen terwijl ik dan nog wel een kast met USB 2.0 en 3.0 aan de voorkant.
Daarbij ben ik niet helemaal zeker van het moederbord icm voeding, videokaart en of er nog een extra ventilator in zou moeten.
Dit systeem ga ik samen met vriend van mij gaat hem bouwen (hij is ervaren) maar ik ben benieuwd wat jullie van mijn onderdelenkeuze vinden.
Dit is dus versie 2.0 van mijn idee, hopelijk is dit een beter samenhangend systeem.
Met bijzondere dank aan Mitsumark voor zijn alternatieve lijst waar deze grotendeels op gebaseerd is!
Zie hieronder eerdere bericht.
Sinds alle reacties en adviezen ben ik alles met elkaar gaan vergelijken en hierop uitgekomen.
Hieronder originele post met wensen etc.
Beste mede-Tweakers,
In verband met vervanging van mijn laptop van 4 jaar oud en een enige drang om nieuwere games te kunnen spelen, ben ik op zoek naar een nieuwe desktop.
Ik heb speciaal gewacht totdat Intel met de Haswell processors op de markt kwam, dus daar heb ik mijn installatie op gericht.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Met dit nieuwe systeem wil ik de nieuwere games goed kunnen draaien, daarbij films, muziek, gewoon surfen en multitasking en natuurlijk studie gerelateerde zaken.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het liefst houd ik de prijs (compleet, inclusief Windows 8 dus) ongeveer €800.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb nog een 1TB hardeschijf liggen die ik graag in de kast erbij wil inbouwen.
Verder staat hier een LG Flattron E2251 die ik meeneem. http://tweakers.net/pricewatch/333382/lg-e2251vq-bn-zwart.html
Muis en toetsenbord aanwezig
Geluid ook geregeld
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
1 3,5” harddisk 1 TB
1 SSD (startup Windows en evt een grote game)
Alle verdere basiscomponenten voor een goede Haswell pc.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Graag heb ik de vierde generatie Intel processors, in combinatie met een nVidea Videokaart, maar ik sta open voor veranderingen.
Daarbij moet er Windows 8 op (ivm connectie met mijn secundaire laptop)
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Kast moet USB 2.0 en 3.0 aansluitingen aan de voorkant hebben, liefst twee.
Het liefst ook een redelijk stil systeem.
Energieverbruik geen groot probleem
Op basis van de BBG’s van het afgelopen halfjaar, heb ik de volgende onderdelen gekozen, en dat ook vergleken met andere systemen op het forum.
Grootste twijfel zit in de kostenbesparing, waar kan ik eventueel nog op besparen terwijl ik dan nog wel een kast met USB 2.0 en 3.0 aan de voorkant.
Daarbij ben ik niet helemaal zeker van het moederbord icm voeding, videokaart en of er nog een extra ventilator in zou moeten.
Dit systeem ga ik samen met vriend van mij gaat hem bouwen (hij is ervaren) maar ik ben benieuwd wat jullie van mijn onderdelenkeuze vinden.
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Intel Core i5 4570 Boxed | € 175,90 | € 175,90 |
1 | ASRock B85M Pro4 | € 74,10 | € 74,10 |
1 | Gigabyte GV-N660OC-2GD | € 169,50 | € 169,50 |
1 | Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB | € 54,39 | € 54,39 |
1 | Cooler Master Force 500 | € 30,- | € 30,- |
1 | Microsoft Windows 8 (OEM) 64bit | € 81,08 | € 81,08 |
1 | Crucial BLT2CP4G3D1869DT1TX0CEU | € 49,99 | € 49,99 |
1 | Samsung SH-224BB Zwart | € 14,45 | € 14,45 |
1 | XFX Pro 550W | € 54,99 | € 54,99 |
1 | Plextor PX-128M5S 128GB | € 79,50 | € 79,50 |
1 | Arctic Cooling MX-4 Thermal Compound (4g) | € 3,55 | € 3,55 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 787,45 |
Dit is dus versie 2.0 van mijn idee, hopelijk is dit een beter samenhangend systeem.
Met bijzondere dank aan Mitsumark voor zijn alternatieve lijst waar deze grotendeels op gebaseerd is!
[ Voor 21% gewijzigd door Tom.Gerritse op 17-06-2013 15:07 . Reden: Versie 2.0 ivm verder onderzoek ]