Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

http://www.www-google.nl/

Pagina: 1
Acties:

• Erwin1967
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:15
Als je www. in de adresbalk van internet explorer (versie 10) typt verschijnt bij mij www.www-google.nl als suggestie. Volgens Trend Micro is dit een dubieuze site. Je komt dan op een Duitse google site terecht.

Ik heb dit al op verschillende systemen met internet explorer en op verschillende locaties gezien. Als je er naar zoekt op het internet vind je er heel weinig over terug (melding uit 2000?)
Mogelijk is het iets van Google zelf maar het is erg vreemd.

Achter www.www-google.nl lijkt een hostingprovider in Duitsland te zitten. Zijn er andere mensen die dit ook gezien hebben?

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

En wie is je search provider dan ?

edit
mm hier ook op m'n w8 bak. waar ik ie eigelijk niet gebruik (rarely) laat staan dat ik aan die instellingen zit
ik tik ook bijna nooit www in

[ Voor 72% gewijzigd door Fish op 13-06-2013 23:51 ]

Iperf

• Erwin1967
Ik heb net zowel Google als Bing gebruikt. Maar dat maakt niks uit. Je kunt de suggestie ook weggooien (x rechts boven als je boven de suggestie hangt) maar na een herstart is ie gewoon weer terug.

[ Voor 7% gewijzigd door Erwin1967 op 14-06-2013 00:16 ]

• Erwin1967
Het heeft toch niks met prism te maken? :)

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-11 07:50
hier, op de Microsoft-site staat een stappenplan over hoe je de zaken weer terug zou kunnen zetten, maar persoonlijk zou ik eerst eens even een uitgebreide spyware-scan doen.
Grote kans namelijk dat je PC wat ongewenste software aan boord heeft.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• Pavla
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 28-11 16:30
TD-er schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 22:47:
hier, op de Microsoft-site staat een stappenplan over hoe je de zaken weer terug zou kunnen zetten, maar persoonlijk zou ik eerst eens even een uitgebreide spyware-scan doen.
Grote kans namelijk dat je PC wat ongewenste software aan boord heeft.
Dit heeft niets met ongewenste software te maken. Bij mij hetzelfde gedrag. Het lijkt er op dat zij Microsoft's autosuggest hebben vervuild. Als je in de source van de pagina kijkt lijkt het echter een 'onschuldig' custom google formulier te zijn uit vervlogen tijden. Vroeger kon je een custom google zoekveld maken voor op je website. Dat lijkt dit ook te zijn, en blijkbaar wordt deze door de bing webcrawler als echter dan de echte google site gezien 8)7

Trots lid van [DPC] Team Boonanza @ SoB - Bezoek pwnshop.nl!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Erwin1967 schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 22:15:
Het heeft toch niks met prism te maken? :)
Nee Google heeft niets met Prism te maken.

• martijnboom
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 19-07-2019
Er zijn wel meer problemen met de nieuwste versie van Internet Explorer 10. Mijn advies is daarom om de update van IE 10 te verwijderen, een herstart van de pc te doen en daarna de update van IE10 te verbergen zodat deze niet meer wordt uitgevoerd. IE9 wordt dan automatisch weer op je systeem toegepast.
Wellicht is hiermee het probleem verholpen? :9

• Erwin1967
Als ik me goed herinner vertoont IE9 hetzelfde gedrag. De suggestie dat de autosuggest bij Microsoft vervuild is, lijkt mij het meest waarschijnlijk. Misschien een bugreport indienen bij Microsoft :)

• photofreak
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23-11 08:31
sowieso lijkt dit niet echt beveiligings gerelateerd te zijn.

Het enige wat die website doet is een iframe gebruiken van http://providertb.de/google.html en die pagina stuurt weer direct een GET request naar google zelf.

En ik kan verder geen link leggen naar enige kwaadaardige bedoelingen ...

• Erwin1967
Het lijkt mij een site te zijn die informatie verzamelt aangezien alle verzoeken via deze site verlopen. Trend geeft in ieder geval aan de site niet te vertrouwen.

• Ozzie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:17
Chrome toont alleen een pagina waarop groot staat 'Bekende phishingwebsite gedetecteerd'. En als ik dan toch verder wil geeft Trend bij mij ook aan dat ik die pagina niet mag bezoeken.

Ik zou er dus uit de buurt blijven.

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

Pagina: 1