Problemen afspelen cd's Harman Kardon

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 371440

Topicstarter
Ik heb onlangs een Harman Kardon BDS577 gekocht; schitterend apparaat en met 1099 euro het duurste model uit de BDS-serie van Harman Kardon. In combinatie met mijn speakers van Boston Acoustics geluidstechnisch een zeer verantwoorde combinatie.
Maar... ik heb een probleem met het afspelen van cd's; bij elke track van elke cd (ik heb ca. 300 originele cd's thuis) wordt de eerste halve seconde overgeslagen. En dat is enorm irritant, zeker voor een audio-liefhebber zoals ik. Nu heb ik contact gezocht met Harman Kardon, omdat ik dacht dat dit met een update wellicht te verhelpen zou zijn. Dachten zij ook, maar ook met de meest recente update blijft het probleem zich voordoen.

En nu komt het meest verbazingwekkende van het verhaal; Harman Kardon zegt nu (ik citeer): "Wij hebben hiermee de hogere technische afdeling benaderd en zij hebben het volgende verklaard: De BDS is een multifunctioneel apparaat en is gebouwd om meerdere formats af te spelen. Bij elk bestand moet deze eerst bepalen wat het type van het bestand is en dus waarin het gecodeerd is. Dit veroorzaakt een vertraging. Simpele andere spelers hebben deze functies niet en hoeven dus niet te detecteren wat voor type bestand het is. Dit is helaas niet te aan te passen in de BDS."
Bij mijn vraag of losse bluray-spelers van Harman Kardon dat probleem dan niet hadden, kreeg ik als antwoord: "Alle Harman spelers hebben deze eigenschap."

Ik weet niet wat jullie mening hierover is, maar ik ben echt met stomheid geslagen. Zijn er meer mensen die dit probleem kennen? En/of zijn er mensen die iets zinnigs over deze stellingname van Harman Kardon kunnen zeggen? Ik hoor het graag.

Alvast dank,
Remco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-05 12:04
De NAD t748 en t757 av receivers hebbend een vergelijkbaar issue. De t748 geeft een plopgeluid tussen tracks, en de t757 slaat gelukkig nog alleen de eerste millisecondes (na laatste firmware update) over. Voorheen bijna 2 seconden. Via analoge aansluiting geen probleem, maar dan doet de dac van mijn Pioneer dvd speler al het werk. :(

Ander merken uit het midden segment als Arcam schijnen dit ook te hebben. Knap irritant imho... Zal daar bij mijn vervangingsaankoop tzt specifiek onderzoek naar plegen, en afspreken met de detaillist dat dit voor mij reden voor retour is.

[ Voor 18% gewijzigd door Flozem op 14-06-2013 06:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Dan is de oplossing eigenlijk heel simpel. Het apparaat weer inpakken, bon opzoeken, terug naar de leverancier: apparaat deugt niet. Eventueel doe je de communicatie met HK er bij zodat de winkel weet dat een reparatie niet nodig/mogelijk is. Zoek maar een alternatief voor dat geld maar dit apparaat voldoet niet aan de eisen die gesteld zijn.

Klinkt heel kort door de bocht, en dat is het ook. Toch denk ik dat dit de enige manier is om dit te doen tenzij je je er bij neerlegt en met dit apparaat ontevreden de toekomst in wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Ik had sinds de aanschaf van mijn eerste CD speler in 1986 nooit verwacht dat ik 27 jaar later op een techniekforum nog een topic zou lezen over een high end CD speler die standaard CDDA schijfjes niet correct leest.
/me met stomheid geslagen; gebruikt al minimaal 4 jaar geen CD speler meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

de BDS koppel je via SPDIF. Wat er dus gebeurd is, je speler ziet een bepaald formaat, gaat het SPDIF signaal daarop aanpassen, vervolgens moet de DAC van je versterker dit signaal interpreteren, dit kost dus tijd waardoor er signaal verloren gaat. een SPDIF signaal is wel digitaal, maar bevat geen header informatie waardoor hij eerst een korte tijd moet 'voelen' wat voor samplefrequentie, bitdepth en kanaalverdeling je hebt.

Een ouderwetse CD speler geeft volcontinu een 44,1kHz, 16-bit stereo signaal af, ook als er geen geluid wordt afgespeeld.

Moet wel zeggen dat je versterker traag reageert op het signaal. Ik heb zelf een Musical Fidelity V-DACII en daar is de schakeltijd zo snel dat je dit effect niet eens opmerkt. Ik gebruik voor muziek echter de asynchrone USB verbinding (XBMC, Wasapi).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blissard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-05 22:16
Mijn philips hts 7200 heeft hetzelfde probleem. Dacht dat het een exemplarisch euvel was tot ik deze thread las.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Alvast dank voor de reacties tot dusver. Mijn eerste gedachte was dat er sprake was van onkunde (of opzettelijk onjuiste informatie geven) door de helpdesk van Harman Kardon, maar ik begrijp dus dat dit gewoon waarheid is. Ik sta daar nog steeds versteld van. Als ik nu een Aldi blu-ray had gekocht van 2 tientjes, dan was het een ander verhaal geweest, maar in dit geval...
Ik wil dus inderdaad terug gaan naar de dealer en inruilen. Ik heb destijds ook gekeken naar een combi-set van Marantz (iemand ervaringen met de NR1601 receiver + UD5007 bluray?), maar ik heb de voorkeur voor een alles-in-een apparaat. Die schijnen er echter niet veel meer te zijn in de betere kwaliteitsklasse. Als iemand een suggestie heeft, dan van harte welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Anoniem: 371440 schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 14:33:
Alvast dank voor de reacties tot dusver. Mijn eerste gedachte was dat er sprake was van onkunde (of opzettelijk onjuiste informatie geven) door de helpdesk van Harman Kardon, maar ik begrijp dus dat dit gewoon waarheid is. Ik sta daar nog steeds versteld van. Als ik nu een Aldi blu-ray had gekocht van 2 tientjes, dan was het een ander verhaal geweest, maar in dit geval...
Ik wil dus inderdaad terug gaan naar de dealer en inruilen. Ik heb destijds ook gekeken naar een combi-set van Marantz (iemand ervaringen met de NR1601 receiver + UD5007 bluray?), maar ik heb de voorkeur voor een alles-in-een apparaat. Die schijnen er echter niet veel meer te zijn in de betere kwaliteitsklasse. Als iemand een suggestie heeft, dan van harte welkom.
Als je een BR speler met een goede ingebouwde DAC hebt kun je hem ook analoog aansluiten, dan heb je het probleem niet. Analoog is niets mis mee. Een versterker moet van het signaal ook analoog maken.

Vroegâh hoefde een CD speler alleen maar 44,1KHz te doen. Een BD kent een verschiedenheid van frequenties 32, 44, 48, 88, 96,176,192 en dan ook nog in 16 en 24 bits modi.

Wel is het eigenlijk heel dom van die BD speler, want als je er een CD in stopt zou hij eigenlijk direct al bij het herkennen op 44kHz moeten springen en dat signaal actief houden tijdens het draaien, dan heb je dit probleem niet. Blijkbaar gaat hij elke keer opnieuw het signaal opbouwen op het moment dat er data aangevoerd wordt...

[ Voor 19% gewijzigd door Fairy op 14-06-2013 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Oke, het wordt me steeds duidelijker. Met 'analoog' aansluiten bedoel je dan niet via hdmi?

Ik zie trouwens dat ik bij de Marantz set waarschijnlijk eerder voor de SR5007 receiver zou gaan, dan voor de NR1601, maar dat terzijde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-05 21:39
Anoniem: 371440 schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 15:39:
Oke, het wordt me steeds duidelijker. Met 'analoog' aansluiten bedoel je dan niet via hdmi?

Ik zie trouwens dat ik bij de Marantz set waarschijnlijk eerder voor de SR5007 receiver zou gaan, dan voor de NR1601, maar dat terzijde.
HDMI is inderdaad een digitaal signaal ja.
Let wel dat je daarmee dus wel de juiste input op je versterker moet selecteren, aangezien je nu niet via die HDMI input gaat werken dan.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:10

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Kun je de ingaande stream niet tijdelijk vastzetten dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 672831

* knip *

Je bent een erg oud topic aan het kapen met een vraag die anders van strekking is dan de originele openingspost. Daarnaast ben je erg summier met je informatie.

Start zelf een nieuw topic met voldoende informatie. Noem dan in ieder geval het typenummer van de HK waar je het probleem mee hebt en wat je zelf al geprobeerd hebt om het op te lossen.

[ Voor 77% gewijzigd door S1NN3D op 13-05-2015 07:47 ]

Pagina: 1