XFX HD-685X-ZNFC Fan probleem

Pagina: 1
Acties:

• AppliArt
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 07-02 16:16
Hallo iedereen

Ik heb een vrij specifiek en onbekend probleem zo te zien, maar ik hoop dat er toch iemand van jullie een ingeving heeft. Ik leg het probleem even uit.

In mijn systeem draait naast een HD6850 van ASUS een XFX HD-685X-ZNFC. Dit is een HD6850 uit de stal van XFX. Toen ze de kaart uitbrachten was er blijkbaar een fameus probleem met de fan controller. De fan op de kaart draait idle op 73%, wat het dus een heerlijke stofzuiger maakt. Met Afterburner pas je dat natuurlijk makkelijk aan, maar op een ander besturingssysteem gaat dit dus niet.

Nu is er een oplossing. XFX heeft een aangepaste BIOS uitgebracht voor de kaart die het probleem verhelpt. Heb de stappen gevolgd, USB-stickje gemaakt en wil ik gaan flashen. Ik krijg een bekendere "ERROR 0FL01", die blijkbaar te verhelpen valt. Maar niet in mijn geval.

XFX leverde de 'gerepareerde' bios mee in een 64kb .bin bestand. Mijn kaart werkt met 128kb .bin bestanden, omdat het een GDDR5 kaart is. Ik weet niet of het aan mij ligt of aan XFX, maar ik kan geen 64kb BIOS bestand flashen omdat het een corrupt bestand is voor mijn kaart.

Iemand die hier een ideetje heeft?

• rodebest
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 07-02 19:37
Een goede morgen AppliArt,

Ten eerste, backup je xfx bios met gpu-z of atiwinflash o.i.d.
Als je zeker weet dat de bios voor je kaart is kan je hem proberen te flashen d.m.v. ati(win)flash met het
command ati(win)flash -p "x" -f 64kb.bin
waar X = nummer van je kaart aangezien je er twee draait. dit is 0 of 1.

dit kan je zien d.m.v. atiflash -i
of atiflash -ai

Kies de juiste en flash die. als het een mislukte flash word odmat het niet de goeie is kan je via de andere kaart, als main,de orginele rom/bin weer terugzetten.

meer leesvoer of info
http://www.techpowerup.com/forums/showthread.php?t=57750

suc6

• AppliArt
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 07-02 16:16
Rodebest

Dat heb ik al geprobeerd. Het probleem is dat mijn kaart die 64kb BIOS bestanden niet wilt, en enkel wilt updaten vanaf een 128kb BIOS. Ik heb met de Radeon Bios Editor al geprobeerd de fan curve aan te passen, maar dat doet niets. Het zit dus ergens dieper in de BIOS en wat enkel XFX weet.

Heb dezelfde vraag ook via hun RMA op de supportsite gevraagd en ze gaven met exact hetzelfde 64kb BIOS bestand en dat gaf exact hetzelfde probleem. Grmbl.

• rodebest
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 07-02 19:37
Valt het niet te proberen om een asus bios of een ander merk bios te flashen?
Kijken of dat het probleem oplost.