Allround systeem + streaming naar woonkamer

Pagina: 1
Acties:

• VySio
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 29-04 06:02
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD A10-6800K Boxed€ 130,95€ 130,95
1Gigabyte GA-F2A75M-D3H€ 64,46€ 64,46
1Thermaltake V3 BlacX Edition HDD€ 37,45€ 37,45
3Cooler Master Silent Fan 120 SI1 , 120mm€ 3,81€ 11,43
1Kingston HyperX Beast KHX21C11T3K2/8X€ 59,-€ 59,-
1be quiet! Pure Power L7 350W€ 41,30€ 41,30
1Samsung 840 series 120GB€ 83,-€ 83,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 427,59

In het kort (zie onder uitgebreide verhaal):

Werken alle onderdelen goed met elkaar?
Eventuele verbeteringen (max budget reeds bereikt)
Is 3 120mm fans voldoende icm boxed amd 6800k koeling? (Misschien kleine gpu overclock in toekomst)
Mogelijkheid voor vrij goede remote desktop ervaring

Hallo,

Bovenstaande systeem wil ik aanschaffen. Ik ben niet iemand die achteraf nog upgrades uitvoert dus ik probeer zo compleet mogelijk te maken, heel misschien plug ik in de toekomst een extra videokaart in dmv crossfire. Ik wil de mogelijkheid hebben om op een beetje een redelijke kwaliteit te kunnen gamen, verder browse ik wat en wil ik 720p films kunnen streamen naar mijn ps3. Ik ben al wel uit over de proccessor. Qua budget wil ik eventueel alleen lager uitkomen, mijn insteek vóór ik begon Met samenstellen was €350,-, dit heb ik nu opgeschroefd naar het huidige budget.

Op het moment heb ik een hdd 160GB 7200 rpm 8mb cache sata2. Ik prik er nog een ssd bij en vind dit voldoende opslagruimte. En een dvd rw drive komt er nog bij.
Ik heb 3 fans gekozen omdat ik geen processorfan neem. Is dit redelijk voldoende voor niet al te lang heftig gebruik icm standaard koeler? Voordeel lijkt mij dat álle onderdelen iets koeler blijven ipv alleen de processor (of redeneer ik nu verkeerd) en de prijs erg gunstig is natuurlijk. Heel misschien dat ik in de toekomst enkel de gpu overclock, is het dan ook voldoende?

Op verzoek van mijn vriendin wil ik graag in de woonkamer een goedkope oplossing om algemene dingen te doen. We hebben een tablet maar lopen soms tegen beperkingen aan. Zij wil graag een laptop, ik liever betere prestaties met een klein budget (wil dus niet). Ik zat als alternatief zelf te denken aan streamen via bijvoorbeeld splashtop of remote desktop en een goedkope receiver (raspberry pi???) in de woonkamer en aansluiten op een beeldscherm. Daarnaast een bluetooth toetsenbord en muis (dit kan eventueel door een betonnen vloer door neem ik aan). Is dit een idee en hoe uit te voeren?

Tot slot: Ik heb nu een wifi dongle receiver via usb. is dit prima of Is het beter om een aparte kaart of op het moederbord te hebben? Download en pingprestaties zijn prima, maart misschien voor streaming dat het beter moet.

Een hoop vragen, ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

[ Voor 6% gewijzigd door VySio op 14-06-2013 00:35 ]

• Lednov
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 08-12-2025
ten eerste, op de CPU komt een stockkoeler te zitten, die is ruim voldoende voor waar het gebruikt gaat worden, dus of al die extra fans nodig zijn? nee. en ik snap best dat je vriendin wat anders wilt als ze die heftige kast ziet. lijkt mij dat met wat ingetogeners je haar wel kan overtuigen.

bluetooth is heel beperkt, door betonnen vloer kan je vergeten.

streamen naar de PS3 zal prima gaan, over kabel. over wifi raad ik af. tenzij een kabel echt geen optie is, dan zul je dik moeten investeren in een WiFi kaart. WiFi is leuk voor de smartphone en tablet, en beetje marginaal surfwerk. voor wat serieuzer werk loop je dik tegen de beperkingen aan. ook al is je ping nog zo laag.

• VySio
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD A10-6800K Boxed€ 130,60€ 130,60
1Gigabyte GA-F2A75M-D3H€ 62,50€ 62,50
1Sharkoon MS120€ 34,30€ 34,30
1Nexus Real Silent Fan, 92mm€ 4,54€ 4,54
1G.Skill RipjawsX F3-17000CL11D-8GBXL€ 67,20€ 67,20
1be quiet! Pure Power L7 350W€ 41,30€ 41,30
1Samsung 840 series 120GB€ 83,90€ 83,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 424,34

Bedankt voor je reactie.
Goed dat je over de kast begon, ik had helemaal niet naar afmetingen gekeken, enkel naar specs!
Uiteindelijk plaats ik dan toch de pc naar woonkamer, onder de eettafel tegen de wand heb ik nog wel wat ruimte. Monitor, draadloos keyboard en toetsenbord heb je zo opgeruimd. Dan kan ik gewoon wired video's streamen in hd kwaliteit.

Ik heb het systeem dus iets aangepast. Toch ben ik een klein beetje eigenwijs, er zitten aan de voorkant van de kast standaard 2 fans, aan de achterkant plaats ik nog 1. Ik bestel toch alles bij 1 winkel. Hoop toch dat de stockkoeler hierdoor iets zachter kan draaien bij iets hogere prestaties. Mocht het alsnog teveel lawaai maken dan koop ik wel een dedicated cooler.

1 vraag nog, is de voeding voldoende?

Nogmaals bedankt!

• mwthomas
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 24-09-2023
Aangezien je hier geen energievretende componenten in hebt zitten, is de voeding wel goed. Persoonlijk zou ik die G Skill RAM vervangen door goedkopere latjes die lager geklokt zijn en zou ik die extra fan weglaten.

• VySio
Bedankt voor je advies. De latjes heb ik bewust gekozen omdat de apu beter presteerd met een sneller geheugen. Omdat ik tóch zo goed mogelijk wil kunnen gamen voor die 2 à 3 tientjes extra lijkt me dit het nog wel waard.

Volgens tweakers benchmarks is het verschil tussen 2133 en 1333 bij veel games ongeveer 10,5 frames per seconde. Bij 1866 zou het dus denk ik (volgens mijn simpele beredenerin) ongeveer 4 frames per seconde schelen. Geen mega verschil, maar dat is de prijs ook niet echt.

http://tweakers.net/bench...&TestcomboIDs%5B3539%5D=1

Extra fan laat ik wel weg. Is waarschijnlijk idd niet een dusdanige meerwaarde. Mocht ik tochnlast hebben van lawaai koop ik alsong wel een aftermarket cooler.

[ Voor 6% gewijzigd door VySio op 18-06-2013 01:31 ]

• Lednov
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 08-12-2025
tijdens games zal je wat horen, of het stoort das persoonlijk, volume net wat harder zetten kan soms al wat schelen.
verder verwacht ik dat tijdens idle (mits alles in bios goed staat ingesteld) hij vrij stil zal zijn
Pagina: 1