Beste,
Ik had een aantal kleine vragen, vooral Windows gerelateerd. Dus hier zal ik een kleine opsomming maken, hopelijk kunnen jullie mij wat meer duidelijkheid geven.
Ik heb sinds kort een Zotac Zbox Nano AD12 gekocht waar nu een HDD met Wdinwos 7 64x en 8GB ram.
Nu heb ik een SSD aangeschaft die ik (hopelijk) morgen in de bus krijg en wil nu Windows erop zetten (clean) via uefi ipv legacy bios.
Windows 7 - UEFI
Ik stel het zeer op prijs zouden mensen mij hiermee op weg willen helpen.
Ik had een aantal kleine vragen, vooral Windows gerelateerd. Dus hier zal ik een kleine opsomming maken, hopelijk kunnen jullie mij wat meer duidelijkheid geven.
Ik heb sinds kort een Zotac Zbox Nano AD12 gekocht waar nu een HDD met Wdinwos 7 64x en 8GB ram.
Nu heb ik een SSD aangeschaft die ik (hopelijk) morgen in de bus krijg en wil nu Windows erop zetten (clean) via uefi ipv legacy bios.
Windows 7 - UEFI
- Voor het installeren van Windows op mijn SSD via uefi, moet ik van de legacy bios naar uefi booten, daar ook in plaats van IDE AHCI nemen voor de TRIM klopt dat?
- Als ik een externe dvd-lezer aansluit voor windows te installeren via uefi, werkt dit perfect, kan deze booten zonder aanpassingen? Ik moet dan wel secure boot uitschakelen omdat het 7 is niet?
- Als ik de SSD in mijn htpc steek, kan ik in windows dan installeren via uefi zonder de schijf van MBR naar GPT te zetten? Ik bedoel, kan de windows installatie dit zelf?
- Voor de SSD heb ik een Kingston SSD V300 120GB aangeschaft, ik heb nu de "toolbox" software van de website van Kingston afgehaald, regelt deze software alles zelf of moet ik nog wat handmatige instellingen uitvoeren?
Ik stel het zeer op prijs zouden mensen mij hiermee op weg willen helpen.