Problemen met internetverbinding

Pagina: 1
Acties:

• Niekserr
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22:08
Hoi,

Wij hebben hier altijd problemen met de internetverbinding. We hebben ziggo alles in één, het medium pakket. Op mijn computer valt het internet vaak weg. Eerst had ik draadloos, maar toen werd mij geadviseerd om een tp-link te gebruiken. Ik heb een TL-PA411.

Zou iemand mij kunnen vertellen hoe ik dit probleem kan verhelpen?

Alvast bedankt,

Niek

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:35

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Nee - of in ieder geval niet met zo weinig info...

Paar vragen:
- wat is een "tp-link"? TP-Link is een fabrikant van netwerkapparatuur, ze maken van alles en nogwat.
- wat gebeurde er toen je die "tp-link" ging gebruiken ipv WiFI?
- wat gebeurt er met de verbinding op andere computers op moment dat het op jouw computer wegvalt?
- wat gebeurt er als je een computer met Ethernet (UTP) rechtstreeks op modem aansluit?
- als het op de modem ook brak is: wat kun je in de modem GUI uitlezen qua signaalwaardes enzo?

Oslik blyat! Oslik!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Je moet stekkerdozen vermijden met dat ding (het schijnt) dus plus hem gewoon in het stopcontact

anders gebruik je je wireless toch weer als het allemaal zo slecht werkt ? (heeft je ziggo router wifi?)

Iperf

• base_
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-12 16:50
Die TP-Link TL-PA411 is een powerline adapter: die heb je minimaal 2 nodig dus ik neem aan dat je er 2 hebt en 1 op de router aangesloten en 1 op de computer? (setje van 2 wordt dus verkocht als starterkit)

• Niekserr
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22:08
Met de tp-link bedoel ik inderdaad die kastjes die je in het stopcontact steekt voor internet. En ik heb gewoon zon starterssetje van 2. Ik heb ze niet in stekkerdozen.

Het is niet alleen de verbinding van mn computer die de hele tijd wegvalt, maar van alle apparatuur dat gebruik maakt van ons netwerk. Dan valt er een telefoon weg, even later mijn computer etc.

Ik zal vanmiddag eens gaan kijken met rechtstreeks op de router aansluiten en evt GUI signaalwaardes. Alleen... Waar vind ik die GUI waardes?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:35

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

In de kabelmodem ;)

Als je modem geen router beval moet je met een webbrowser surfen naar 192.168.100.1, bevat het wel een router, dan moet je naar je default gateway (zou wel eens 192.168.178.1 kunnen zijn, bij Ziggo, maar check gewoon het IP adres van je computer voor de zekerheid)

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1