Toon posts:

upload laag.. fout in router??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi Allen,

Zoals in de titel staat, mijn upload is erg laag. Als ik mijn pc direct aan de modem hang is het opgelost. het ligt dus aan mijn router. Aan welke instelling zou dit kunnen liggen?

Bedankt vast!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 28-11 20:09

Equator

Crew Council

#whisky #barista

TJa, zonder dat je wat gegevens in de vorm van getallen geeft kunnen we hier natuurlijk niets over melden.

Wat zijn de door jouw gemeten snelheden. Wat is je Internet abbo, welke router heb je, werk je draadloos of bedraad..

• Baazie
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online
Wat equator ook al aangeeft. wij willen ook graag weten of dit in je netwerk is of naar het internet toe?
wat voor soort internet heb je (adsl, kabel, glasvezel) welke provider ?
Eventueel afstand naar wijkcentrale.

en wat is langzaam? wat probeer je te uploaden 100000 kleine files of 1 grote file

• skoozie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 02-12 16:32

skoozie

SCSI

en dan ook even vermelden wat je waarheen upload... Torrents, foto's, ???
voer ook een speedtest uit: http://www.speedtest.net/

[ Voor 27% gewijzigd door skoozie op 14-06-2013 08:11 ]

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

• Quadradial
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 01-12 17:16
Vraagje gebruik je wireless? Over het algemeen is wireless trager dan als je hem direct met een kabeltje aan je modem / router hangt.

Being offended is feeling your displeasure at the fact that not everyone cares as much about the exact same things as you.

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Quadradial schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 08:24:
Vraagje gebruik je wireless? Over het algemeen is wireless trager dan als je hem direct met een kabeltje aan je modem / router hangt.
Dat is wel heel erg kort door de bocht. Met name om het feit dat er ook nog dingen meespelen als gebruikte WiFi kaart in de machine en het protocol waar je router over communiceert of uberhaubt welke router je hebt. voorbeeld; een Wireless N netwerk werkt prima met een upload tot (theoretisch) 150 Mbps (300 Totaal maar dat is up en download gecombineerd). In de praktijk haal ik persoonlijk asl voorbeeld op een N netwerk iets van 60 tot 80 Mbps (up en/of download) Maar ik kan mij niet voorstellen dat dit aldus de TS 'erg traag is'

OT> Het zal gissen blijven tot er meer informatie is van de gebruiker zoals hierboven al een paar keer aangegeven is :)

[ Voor 11% gewijzigd door Notna op 14-06-2013 08:47 ]

Xbox Live ID:Notna8310

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-12 19:34

Umbrah

The Incredible MapMan

Komt door je magnetron, die stoort met je wifi.

Nee, serieus. Er is hier wat meer nodig.

* Wat is laag?
* Wat is normaal?
* Wat voor uploads?
* Wat voor internet?
* Wat voor router?
* Wat voor modem?
* Wat voor applicatie?
* Wat voor besturingssystemen?
* Ook op andere machines?
* Ook op andere upload mechanismes?
* Meer machines tegelijk geen probleem?
* QoS instellingen in router?
* Port forwarding/UPnP?
* Etc... etc...

Je doet één ding goed, en dat is je router uit de vergelijking halen, maar je haalt niet meer uit de vergelijking, zoals, wifi, andere machines, andere upload mechanismes...

Voorbeeld: Torrent upload traag met ziggo over netgear router. Mogelijke redenen: te veel verbindingen; router trekt het niet qua CPU. Te veel verbindingen, Wifi kan het niet aan vanwege het half-duplex karakter. Port-forwarding niet goed ingesteld/UPnP heeft er een fout in gemaakt... dat soort dingen.

Details, details, of geen hulp :)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:35

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Notna schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 08:28:
[...]

Dat is wel heel erg kort door de bocht. Met name om het feit dat er ook nog dingen meespelen als gebruikte WiFi kaart in de machine en het protocol waar je router over communiceert of uberhaubt welke router je hebt. voorbeeld; een Wireless N netwerk werkt prima met een upload tot 150 Mbps (300 Totaal maar dat is up en download gecombineerd)
Hier ontbreekt een korrel zout ter formaat van een zoutgrot :o

De snelheden die jij noemt zijn carrier frequencies, die ga je met een enkele physical stream nooit halen qua netto throughput. Met echte high-end consumentenapparatuur is meer wel haalbaar, maaals TS dat had zou hij deze vragen niet stellen. Voor gewone achteloos aangeschafde WiFi is 30Mbps een betere indicator van wat je kunt verwachten...

Maar goed, WiFi zendt en ontvangt in dezelfde frequentie, dus is het in beginsel symmetrisch. Daarom verwacht ik niet dat het aan WiFi zou liggen. Maar goed:
OT> Het zal gissen blijven tot er meer informatie is van de gebruiker zoals hierboven al een paar keer aangegeven is :)
Dit dus idd :z

Oslik blyat! Oslik!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

dion_b schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 08:38:
[...]

Hier ontbreekt een korrel zout ter formaat van een zoutgrot :o

De snelheden die jij noemt zijn carrier frequencies, die ga je met een enkele physical stream nooit halen qua netto throughput. Met echte high-end consumentenapparatuur is meer wel haalbaar, maaals TS dat had zou hij deze vragen niet stellen. Voor gewone achteloos aangeschafde WiFi is 30Mbps een betere indicator van wat je kunt verwachten...

Maar goed, WiFi zendt en ontvangt in dezelfde frequentie, dus is het in beginsel symmetrisch. Daarom verwacht ik niet dat het aan WiFi zou liggen. Maar goed:

[...]

Dit dus idd :z
Nouja, ik snap ook wel dat je het never nooit niet gaat halen. Als voobeeld; Ik zit op een N Netwerk en haal maximaal 60 tot 80 Mbps denk ik (wat ongeveer een kleine 7 MB/s tot 9 MB/s is?) via een DIR-655. Maar om nu meteen aan te geven dat er een dermate drastisch verschil zit tussen wired en wireless waar de TS over zal vallen denk ik niet. Of de TS moet denken dat 60 Mbps 'erg traag' is ? :+

Enfin; ik zal mijn bewoording even aanpassen, zo beter? /3 <3

Xbox Live ID:Notna8310

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ziggo alles in 1. Voorheen nergens last van gehad maar plots is mijn upload op bijvoorbeeld speedtest 4mb en download is we+- 50 mb.

beneden bij het modem staat een router draadloos. Vanaf daar loopt een lan naar zolder naar een andere router (geconfigureerd als acces point, zend geen ip's uit) op meerdere laptops gerest zowel draadloos als via lan direct op router..

hoop dat jullie hier meer mee kunnen.

• ShadowAS1
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-11 12:16

ShadowAS1

IT Security Nerd

Een upload van 4mbit bij een download van 50 klinkt gewoon naar de normale snelheden die je hoort te halen.

PA-ACE / RHCE / SCE // Any post or advice is provided as is, and comes with no warranty at all.

• Quadradial
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 01-12 17:16
Verwijderd schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 10:21:
Ik heb ziggo alles in 1. Voorheen nergens last van gehad maar plots is mijn upload op bijvoorbeeld speedtest 4mb en download is we+- 50 mb.

beneden bij het modem staat een router draadloos. Vanaf daar loopt een lan naar zolder naar een andere router (geconfigureerd als acces point, zend geen ip's uit) op meerdere laptops gerest zowel draadloos als via lan direct op router..

hoop dat jullie hier meer mee kunnen.
Wat is je abbo? Ik zit bij UPC en heb een download van 150 en een upload van 10.
Als jij een 50/5 verbinding hebt is dit dus heel normaal.

Being offended is feeling your displeasure at the fact that not everyone cares as much about the exact same things as you.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ShadowAS1 schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 10:23:
Een upload van 4mbit bij een download van 50 klinkt gewoon naar de normale snelheden die je hoort te halen.
Jup ziggo hanteert een verhouding download=10*upload

waar ik nu echt benieuwd naar ben is de upload snelheid bedraad, als die zoveel hoger is dan 1/10 klopt er iets niet in je modem waar ik niet over zou klagen

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
Ja maar dropbox syncrhoniseren en wetransfer duurt met een film van 1gb echt iets van 3 dagen ineens.. zowek bedraad als draadloos. Het lijkt als9f mijn router de upload snelheid "knijpt"

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

En heb je dan dat ding als eens uit en aan gedaan. Of een reset van dat ding gedaan ?

Iperf

• Ypho
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 08:02

Ypho

Allround Nerd

Bij Speedtest is de upload normaal, maar bij Dropbox niet? Is dit probleem dus alleen aanwezig bij Dropbox? Zit daar geen (ingestelde) speedcap?

🃏 TCG Codex - Je volledige TCG verzameling in je broekzak ::: 🍏 TCG Codex for iOS ::: 🤖 TCG Codex for Android

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Het is wel frappant dat wetransfer en dropbox tegelijk traag zijn geworden

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
Maar als mijn upload direct vanaf mijn modem wel goed is, dan ligt het dus aan mijn router. Zijn er bepaalde instellingen waar ik naar kan kijken? (heb nooit iets veranderd maar doet het plots ineens)

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Mischien zou je eens lezen en wat vragen beantwoorden in plaat van stoicijns posten

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een reset gedaan. Buiten dat is uploaden via wetransfer gigantisch traag tenzij ik direct op mijn modem ga. Is er niet gewoon een instelling die als het ware mijn upload "knijpt" ? aangezien mijn download wel gewoon goed is met mijn router er tussen.

• ShadowAS1
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-11 12:16

ShadowAS1

IT Security Nerd

Jij blijft hameren op de vraag of er een instelling is.. wij hebben hier geen glazen bol en zijn dus afhankelijk van de informatie die jij ons geeft.

misschien even het lijstje van Umbrah afwerken?
* Wat voor internet?
* Wat voor router?
* Wat voor modem?
* Wat voor applicatie?
* Wat voor besturingssystemen?
* Ook op andere machines?
* Ook op andere upload mechanismes?
* Meer machines tegelijk geen probleem?
* QoS instellingen in router?
* Port forwarding/UPnP?
* Etc... etc...

PA-ACE / RHCE / SCE // Any post or advice is provided as is, and comes with no warranty at all.

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01-12 11:35
Er zijn daarbij een heleboel goedkope routers die simpelweg geen hoge upload aankunnen. Omdat veel providers asynchrone snelheden aanbieden (download veel hoger dan upload) zijn met name goedkope routers beperkt in het uploadsnelheid. Er is dus een kans dat je router simpelweg niet (meer) toereikend is.

Daarnaast kan QoS op goedkope routers voor een behoorlijke vertraging bezorgen omdat de processor niet snel genoeg is.

Verder ben ik het eens met de rest: we hebben geen glazen bol, zonder meer info kunnen we je gewoon NIET helpen.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Pagina: 1