Probleem met router/ping

Pagina: 1
Acties:

• Tc662
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 01-12 23:31
Hallo,

Ik heb nu sinds 2 dagen last van erg hoge ping.
De ping verschilt enorm, soms is het 10 minuten rond de 40, dan weer 10 minuten rond de 220.
Waar dit 2 dagen geleden nog tussen de 30 en 60 lag.
Ik heb dit probleem alleen als ik me router gebruik, zowel draadloos als bedraad. Als ik rechtstreeks de modem gebruik heb ik nergens last van. Het probleem zit dus ergens in me router, dacht ik.

Ik heb het programmaatje Angry IP scanner geinstalleerd, die laat inderdaad zien dat me ping erg hoog is.
Het gekke is, dat onder het kopje hostname, vooral japanse/chinese en amerikaanse hostnames voorbij komen.

Zoals:

regfw02-ot04.nic.ad.jp
ip-192-169-205-228.ip.secureserver.net
houston.specconfirms2.com

Ik snap hier eigenlijk helemaal niks van, ben een leek op het gebied van netwerken en kom er dus ook niet uit wat het probleem nou eigenlijk is en hoe ik kan het oplossen.

Ik hoop dat iemand mij hier verder in kan helpen aangezien het erg vervelend probleem is.

Mijn router is een TP-LINK TL-WR1043ND

• thof
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 02-12 18:01

thof

FP ProMod
Je geeft aan dat het vanaf de modem allemaal goed gaat. Het het probleem zou intern moeten zitten. Denk bijvoorbeeld aan je router, maar ook aan je pc/laptop. Een paar vragen:

- Hebben andere apparaten in het netwerk wel een goede ping naar buiten?
- Hoe is de ping naar je modem vanaf een intern systeem?
- Is je systeem malware vrij? Kan zijn dat je in een botnet o.i.d. zit.

Testen met kabels, WiFi even buiten beschouwing laten. Probeer ook eens een andere kabel.

Server 1: Intel N305 | 48GB RAM | 5*4TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 2: Intel N5105 | 64GB RAM | 1TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 3: Intel Xeon E5-2670 | 128GB RAM | 512+750GB SATA SSD | 6x10TB HDD | 6x 1GbE [Buiten gebruik]

• Tc662
thof schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 19:12:
Je geeft aan dat het vanaf de modem allemaal goed gaat. Het het probleem zou intern moeten zitten. Denk bijvoorbeeld aan je router, maar ook aan je pc/laptop. Een paar vragen:

- Hebben andere apparaten in het netwerk wel een goede ping naar buiten?
- Hoe is de ping naar je modem vanaf een intern systeem?
- Is je systeem malware vrij? Kan zijn dat je in een botnet o.i.d. zit.

Testen met kabels, WiFi even buiten beschouwing laten. Probeer ook eens een andere kabel.
Andere apparaten hebben ook een hoge ping.

Ik heb me laptop via een kabel op de modem aangesloten > Ping is dan wel goed.

De 5 systemen zijn allemaal malware vrij, vanochtend een scan gedaan om die optie uit te sluiten.

• Tc662
Heb mijn wachtwoord van me wireless veranderd > Nu heb ik weer goede ping, kan het zijn dat iemand van buiten op mijn netwerk zit en mijn wachtwoord heeft weten te kraken? Of kan er een botnet op een mobieltje zitten?

Edit - laat maar, werkt voor luttele seconden en dan word de ping weer erg.

[ Voor 15% gewijzigd door Tc662 op 13-06-2013 20:46 ]

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:55

lier

MikroTik nerd

Om draadloos uit te sluiten is het goed om een keer met draad te testen. Zijn de ping waarden dan ook hoog?

Verder zou je wat met de instellingen van je router/accesspoint kunnen spelen (ander/vast kanaal bijvoorbeeld). Zijn er veel draadloze netwerken in de buurt (te controleren met inSSIDer)?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• useruser
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 21:33
Als je wireshark open laat staan zonder actief te browsen/steam open te hebben oid... Zie je dan ook raar verkeer naar japanse/chinese machines?

• Tc662
Probleem lijkt vandaag opeens te zijn verdwenen, heb weer een ping van 10-40.
Heel raar, ik zou niet weten wat de reden was.
Pagina: 1