Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickyMe
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13-12-2024
Mijn monitor hier wil soms niet meer aan, als ik op de powerknop druk gebeurt er gewoon niks, tot ik de stekker uittrek, even wacht en dan weer insteek.

De monitor en de computer hangen aan hetzelfde stopcontact, de computer staat gewoon rustig te draaien terwijl de monitor die eraan hangt zelfs niet aan wil, aan het stopcontact ligt het dus niet.

Ik heb dus geen problemen met beeldkwaliteit ofzo, ik krijg het ding gewoon niet aan, soms.
Probleem repliceren is me tot nu toe nog niet gelukt, maar het is nu al de 3e x dat dit zich voordoet.

Monitor: Iiyyama ProLite B2475HDS
partcode: PLB2475HDS-B1

Help mij aub :), alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesper86
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Mijn oude LG wilde ook vaak niet aan, vooral als ie warm was niet meer. Het lampje knipperde dan in interval, en met je oor erbij kon je heel zacht tik, tik, tik, tik horen, maar ging niet aan. Als een sparkplug die kapot is. Enige manier om aan te krijgen was schudden! Na paar maanden hetzelfde gedoe een keertje flinke klap gegeven en sindsdien geen last meer van gehad. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickyMe
Als dit gebeurt brandt het lampje dat normaal blauw is bij aan of oranje bij standby ook niet.
Schudden of slaan nog niet geprobeerd, volgende keer als ie niet aan wil eens luisteren of ik iets hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodo79
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:12

dodo79

witte dikke tonnie

Lijkt mij dat er rotte condensators in je monitor zitten.
Dan heeft tie net geen power genoeg om op te starten.

Ofwel, controleren en vervangen die dingen!

omdat het kan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23:55

ResuCigam

BOFH

dodo79 schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 19:32:
Lijkt mij dat er rotte condensators in je monitor zitten.
Dan heeft tie net geen power genoeg om op te starten.

Ofwel, controleren en vervangen die dingen!
Ik denk het ook ;)

We do what we must because we can.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickyMe
Aj, ik kan dit zelf niet testen zeker?
Ik zou liever mijn monitor niet openzwieren terwijl hij nog in de garantieperiode zit. (3jaar van Iiyama zegt hun site, gekocht eind 2011.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
De "stekker eruit", terwijl de monitor nog ingeschakeld is, leidt bij mij weleens tot een blokkerende monitor. Waarschijnlijk loopt de boel dan in de soep door een wegzakkende voedingsspanning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23:55

ResuCigam

BOFH

Als je nog garantie hebt lijkt me dit een goed moment om even contact met ze op te nemen.

We do what we must because we can.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickyMe
Toff schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 19:44:
De "stekker eruit", terwijl de monitor nog ingeschakeld is, leidt bij mij weleens tot een blokkerende monitor. Waarschijnlijk loopt de boel dan in de soep door een wegzakkende voedingsspanning.
Doe ik alleen maar als de powerknop van het scherm niet reageert.

ResuCigam schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 19:45:

Als je nog garantie hebt lijkt me dit een goed moment om even contact met ze op te nemen.
Zal ik dan ook doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lizardking72
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 18-08 16:36
Zelfde probleem gehad met dezelfde monitor. Moest soms 5 minuten de stroomstekker uit de monitor laten om het scherm weer aan te krijgen. Heb hem onder garantie laten maken. ( Binnen 2 werkdagen omgewisseld )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• christoforius
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 07-11-2021
Als een toestel niet meer in garantie is kan je eens de elco's nakijken.
Wanneer dat geen oplossing bied kan je eens de PCB's 30 min in de oven steken op 200°C.

Zorg ervoor dat de print perfect vlak ligt in de oven, anders kunnen smd componenten verschuiven op de print. Na het "bakken" moet je de print langzaam laten afkoelen om thermische stress te vermijden, laat deze dus gewoon in de oven zitten totdat de oven afgekoeld is.

Een reflow oven is beter maar een gewone werkt ook niet slecht.

[ Voor 29% gewijzigd door christoforius op 10-12-2013 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• auto660
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 03:22

auto660

1991 240 GL Brick

Doe aub geen 30 minuten. 10 minuten is meer dan genoeg, elke minuut langer dan 10 minuten vergroot de kans dat je iets kapot maakt en levert (bijna) niks op.

Gaming~ |Ryzen 5 5500, Asrock B450M PRO4, 16GB 2666@3600MHz DDR4, GTX1650 Super 4GB, 1TB + 256GB SSD, 250W Apevia PSU| Workstation~ |Q9550, 8GB CL4 DDR2, P5B Premium, GTX950, 512GB SSD + 1TB HDD, 550W PSU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07:05
christoforius schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 22:40:
Wanneer dat geen oplossing bied kan je eens de PCB's 30 min in de oven steken op 200°C.
Geweldige tip voor iemand die aangeeft het apparaat al liever niet zelf open te schroeven.
Besides that is de kans dat je iets kapot maakt met deze manier groter dan dat je iets repareert.
En zou ik niets meer uit de oven willen eten, maargoed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 12-09 16:56
Misschien is de kabel wel gewoon kapot. Probeer eens een andere.
Pagina: 1