Alles 'by the book' en toch geen verbinding

Pagina: 1
Acties:

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:57

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Situatie: thuisnet doet het prima op alle PC's, behalve eentje: de Chello server :( - 'ziet' niets in Network Neighbourhood, nog erger: pingt niet, en kan ook geen \\PCnaam\sharedresource bereiken in explorer.

Chello draait perfect, komt binnen op een standaard PCI 3Com 905B TPO

Alle kabels heb ik met m'n laptop getest (Accton PCMCIA kaart, IP=192.168.0.100, Workgroup=143177, TCP/IP, NETBeui, C for MS Nets, F&P Sharing), probeer nu met m'n laptop naast de server de boel aan de praat te krijgen (om te beginnen met een 1.5m cross cable, die het perfect doet tussen laptop en de andere 2 PCs).

De server had voor intern gebruik een ISA 3Com 509B TPO, maar na alles geprobeerd te hebben dacht ik dat het aan de NIC lag, dus eerst een Realtek geval erin- ook niets, en nu een PCI 3Com 900 XL Combo. (in alle gevallen: IP=192.168.0.1, Workgroup 143177, TCP/IP, NETBeui, C for MS Net, F&P sharing).

Ik heb ondertussen de 509B en de Realtek in een andere PC geprobeerd, en die waren OK- kortom het moet in software zijn, ik vermoed binnen de OS. Ik sta dan ook op het punt om Win98 opnieuw te installeren, maar daar ben ik een beetje terughoudend in, want ik heb geen backupmogelijkheden zonder het net.

Oslik blyat! Oslik!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-08 17:56

DarkSide

theres no place like ::1

Subnetmask???
Misschien bij de een 255.255.255.0
en de andere 255.255.0.0

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Nope, had ik erbij moeten vermelden, maar beiden 255.255.255.0

De server heeft het voor een verhuizing wel met twee NICs gedaan- toen stond er alleen geen Chello op de 2e. Een paar maanden na de verhuizing sloot ik er weer een en ander op aan en dat ging niet, vandaar dat ik direct aan kabels en/of dooie kaarten dacht, maar die heb ik dus ondertussen vrijgesproken.

Er zijn 3 Win98 installs overheen gegaan in de tussentijd, dus verdenk ik Windows, maar ik zit stiekem te hopen dat het een of andere achterlijke instellingsprobleem is.

Oslik blyat! Oslik!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-08 17:56

DarkSide

theres no place like ::1

Wat je nog kan doen is alle netwerkkaarten weggooien (niet letterlijk, maar verwijderen uit device manager)
Het zelfde geldt voor al je protocollen.
Dan windows opnieuw opstarten. NIC installeren. En je protocollen.
Alles weer configureren.
Dan heb je grote kans dat het weer werkt

Suc6

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Verwijderd

als je van netwerkkaart verwisselt bij chello moet je altijd je ip eerst vrijgeven, probeer dat es

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Op maandag 04 juni 2001 20:30 schreef neographikal het volgende:
als je van netwerkkaart verwisselt bij chello moet je altijd je ip eerst vrijgeven, probeer dat es
De problemen weren nou juist niet met Chello- dat draait prima (anders kon ik hier niet zo posten); dat ik ook waarom ik huiverig ben om het advies van Darkside op te volgen; het is de enige zinnige stap die er nog is behalve een complete herinstall (met alle 4-in-1/SBlive/ATi gekloot vandien). Maar ik riskeer dan m'n Chello ook. Heb ik helemaal geen zin in :r

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Ik zou toch Darkside's advies volgen, maak je geen zorgen over chello dat lukt je wel. En anders alleen de protocollen even opnieuw installeren. Zoveel kan er niet fout gaan.

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Protocollen vaak genoeg opnieuw gedaan- lukte niet. Dus dan maar de NICs eraf...

Als ik de komende dagen niet kan posten, weten jillie waarom :+

Oslik blyat! Oslik!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
OK alle NICs en protocollen eraf en weer erop, maar nog steeds geen kik.

Paar nieuwe dingen die me opgevallen zijn:

- LEDje van de NIC brandt bij booten tot medio laden van Win98, dan gaat'ie uit.

- De 'advanced' opties van de twee NICs vertonen andere dingen (ook al zijn ze beiden 900-reeks 3Com); bij de 905B TPO zie ik deze opties:

802.1p support : disable
Down Poll Rate : 8
Flow Control : enable
Media Type : HardwareDefault
NDIS Driver Version : Auto Seleect

Bij de 900 de volgende:

Adapter PCI bus number : Not Present
Adapter PCI slot number: Not Present
Media Type: HardwareDefault
NDIS Drover Version: Auto Select

Die Media type en NDIS geloof ik wel (NDIS 5 is de enige keuze), maar hoe zit het dan met de PCI bus/slot number. Kaart zit in PCI 3 op de enige bus (=0), maar die waarden instellen (of slot 1-4, bus 0-3) hielp niets.

Om maar in de herhaling te vallen, de 900 deed het perfect in een andere sys, en 2 andere NICs in deze, eentje ISA, andere PCI deden het niet- in verschillende sloten. Het moet dus echt software zijn. Maar ik heb geen zin om Win98 opnieuw te installeren zonder dat ik weet wat er mis is (al zie ik steeds minder opties openstaan).

Iig een troost: Chello deed het gelijk weer. Misschien nog één heel gek detail die verschil uit kan maken (verklaart ook waarom ik zo non-happig ben om herinstalleren): deze systeem heeft geen floppy, uberhaupt geen a:
Kan geen enkele reden verzinnen waarom dat uit zou moeten maken, maar ik zeg het voor het geval bij iemand een belletje gaat rinkelen.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1