Asus TUF Z87-Sabertooth of een Gigabyte GA-Z87X-UD5H

Pagina: 1
Acties:

• Neeknikker
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-03 08:40
Beste medetweakers,

Na een aantal jaren te hebben gedaan met een p55 platform i5 750 is het tijd geworden voor een upgrade.
Ik wil graag een allround pc bouwen. Een beetje muziek maken, een beetje gamen een beetje overclocken ed.
Een aantal maanden geleden heb ik voor een vriend een Hackintosh gebouwd op een gigabyte Gigabyte GA-Z77X-D3H. Dit vond ik een leuk project en wil ik in de toekomst ook gaan doen op mijn nog aan te schaffen pc. Windows blijft overigens het belangrijkste besturings- systeem.

Nu is mijn oog gevallen op 2 moederborden waar ik moeilijk een keus tussen kan maken.
De gigabyte omdat hij een waarschijnlijk betere hackintosh ondersteuning gaat krijgen
De asus omdat hij waarschijnlijk ook ondersteund gaat worden door osx en omdat daar een aantal soft en hardware slimmigheden in zitten die mij wel leuk lijken. Daarmee bedoel ik fan expert 2, thermal radar interface en een een aantal 4 pin aansluitingen voor fans.

Nu heb ik op fora gelezen dat een aantal mensen niet echt te spreken zijn over deze software en dat het maar een aanfluiting is.

Mijn vraag is nu eigenlijk zijn er mensen die ervaring hebben met deze software van asus en vinden jullie deze features doorslaggevend genoeg om te kiezen voor asus ?

• Jfwiet
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-02 11:03
Die software zit tegenwoordig ook bij GIGABYTE :)

Heb zelf een Asus bord en die software doet het best goed. Maar hoeveel 4pins aansluitingen wil je hebben dan? Zat net even te tellen maar zijn er op beide wel een hele hoop haha

Ik zou zelf voor de UD5H gaan, die heeft 2x front usb3.0 aansluitingen. Verder zijn veel features gelijk.

[ Voor 19% gewijzigd door Jfwiet op 13-06-2013 20:41 ]

• Neeknikker
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-03 08:40
Ow Oeps. Ben ik door de marketing van Asus een beetje beïnvloed.

Denk ook dat ik voor de gigabyte ga.

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-01 21:05

Madrox

Oh, Pharaoh!

Erger me groen en geel aan hun triple TUF feature hype. Dust armor ? Belachelijk, niet bewezen en eerder weerlegt door alle andere fabrikanten en notebene Asus zelf; want als het idd zo hot was, zou het wel op hun ROG-plankjes, server-plankjes etc zitten. Maar nee, alleen bij de Sabertooth :+

Koeling? Zie reviews waar de VRM's heter worden dan de concurrentie, met non-TUF feature. Notabene met twee 40mm fans in hun kevlar (plastic) TUF jasje.

Het ziet er best stoer uit en dat zou een overweging kunnen zijn. Maar Asus maakt het wel heel erg bont met hun marketeer geleuter.

[ Voor 13% gewijzigd door Madrox op 19-06-2013 03:34 ]

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

• Foritain
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online

Foritain

BaasHaas

Evt. de U3DH? Scheelt weer flink in de centen en is amper anders dan de 5H. Je noemt 2 moederborden zonder echt verder in te gaan op features welke je zoekt en echt wilt, maakt het natuurlijk lastig om te helpen.