Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

Dell XPS L501x start niet meer op

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Ik weet niet of dit in het juiste forum geplaatst is (ben nieuw hier) maar zo nee mijn excuses daarvoor. :>

2 dagen geleden heb ik besloten om de koelpasta van mijn laptop te vervangen. Ik heb al eerder de laptop uit elkar gehaald om hem helemaal te ontstoffen dus ik wist al hoe ik het moest doen. En nadat ik de koelpasta heb vervangen en de laptop weer in elkaar gezet heb, probeerde ik de laptop op te starten. Helaas ging vreemd genoeg het oranje lampje branden, het lampje dat normaal aangeeft dat de batterij bijna leeg is, en op hetzelfde moment ging de ventilator vol draaien. Ik heb daarna de laptop weer uit elkaar gehaald en nagekeken of alles wel goed verbonden was. Toen dit het geval bleek te zijn, heb ik de laptop weer in elkaar gezet en opnieuw geprobeerd het op te starten. Maar deze keer ging bij het aansluiten van de voeding, het lampje dat aangeet dat de batterij wordt opgeladen branden. Maar er zat helemaal geen batterij in. En als ik probeer op de aanknop te drukken, gaat die heel eventjes aan en dan weer uit, net als het XPS logo aan de achterkant van de laptop. En omdat een filmpje meer zegt dan duizend woorden hier een filmpje dat het probleem laat zien:
Is in het engels want ik had het gemaakt voor de dell support forums( :') ), maar die hebben absoluut niet geholpen.
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=qXz4q17s-Iw]
Mijn garantie is ook al een tijdje geleden verlopen, dus een nieuwe vragen is ook geen optie. Ik denk niet dat het ertoe doet maar ik heb een i3 370m en een GT 420m
Bij voorbaat dank,
Jan

• HammieDuDe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-11 13:42
Beste Jan,

Klinkt mij heel erg bekend in de oren, ik heb exact het zelfde probleem gehad met een klant van mij, echter was deze L501x destijds nog wel in de garantie.

Dell heeft me toen nog e.e.a. aan stappen voorgelegd, je kan altijd even proberen deze ook te checken:
- Starten zonder geheugen, disk, wifi kaart, bluetooth, cd drive
- Bij succes langzaam 1 voor 1 de componenten weer aansluiten en troubleshooten

Maar goed ik ga er eigenlijk van uit dat je dit al gedaan hebt.

Vervolgens kom je uit waar de laptop voor mijn klant mee gefixed is,... nieuw mobo... Maar goed dat viel destijds nog binnen de garantie.

Dit duidt toch wel duidelijk op een sluiting in je mobo, heb je alle raakvlakken gecontroleerd met je behuizing, strips, kabels, isolatie tapes?

Op ebay zwerven best veel mobo's rond voor dit model, daarmee zou je hem iig weer op kunnen knappen.

Hoop je zo een beetje de goede kant op geholpen te hebben.

Achterhoek | Loxone | PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D | 12.200wp PV | Zehnder Q600