Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negio
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 03-11-2023
Beste forumleden,

Sinds een week heb ik een Apple Tv 3 en ik wil deze nu ook gebruiken om films af te spelen.

Mijn collectie MKV's zet ik hiervoor om met XMedia Recode (ik kopieer de videostream en converteer de audio naar AAC). Ook voeg ik hier de .srt toe voor de ondertiteling. Dit ging vooralsnog altijd prima, tot zonet: ik heb een MKV omgezet naar m4v, in iTunes gezet, ondertiteling geselecteerd om m'n Apple Tv (deze is gewoon zichtbaar), maar vervolgens zie ik geen ondertiteling in beeld.

Dit heb ik nu voor het eerst. De betreffende film heb ik al opnieuw geconveerd, maar dit verhelpt het probleem niet. De ondertiteling is wel gewoon opgenomen in de mv4 file (dit geeft MediaInfo ook aan) en bovendien kan ik hem gewoon selecteren op m'n Apple TV. De ondertiteling komt alleen niet in beeld.

Op internet heb ik er al een paar uurtjes naar gezocht, maar ik kom er maar niet uit. Ik hoop dat hier iemand is die weet waar het aan kan liggen. Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GR1221
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 28-08 00:10
Het is niet direct een oplossing voor Xmedia Recode (daarmee ben ik niet bekend), maar je zou Subler als alternatief nog kunnen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negio
GR1221 schreef op zaterdag 15 juni 2013 @ 12:29:
Het is niet direct een oplossing voor Xmedia Recode (daarmee ben ik niet bekend), maar je zou Subler als alternatief nog kunnen proberen.
Bedankt voor je reactie. Ik heb alleen geen MAC, en zover ik het kan nagaan werkt Subler niet met Windows :). Ik blijf even verder kijken. Overigens doet bij bijna alle films de ondertiteling wel gewoon, heel apart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtenbos
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:07
Ik gebruik altijd handbrake en nooit geen problemen, dit is een gratis programma en ook voor windows beschikbaar
http://handbrake.fr/downloads.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negio
Handbrake is inderdaad een mooi programma wat ook goed werkt. Het enige nadeel is dat het converteren bij mij enorm lang duurt, vaak zelfs nog langer dan de film zelf (ik heb trouwens een Asus N73S met i5 processor). Het is om deze reden dat ik graag XMedia Recode wil gebruiken. Bij dit programma wordt de video codec gekopieerd (en dus niet geconverteerd) en alleen de audio wordt geconverteerd (van AC3 of DTS naar AAC). Dit is binnen een paar minuten gepiept, maarja helaas niet altijd met goed werkende ondertiteling...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tales
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 00:18
Ivi video converter. Automatisch metadata opzoeken bij films en series, soft subtitles die herkend worden door de AppleTV. Beste oplossing die ik gevonden heb tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik zelf Air Video om te streamen naar mijn AT3.

Voordeel, de software is er voor Mac en PC.
Niets conventen vooraf maar live conversie met ondertitels en bediening met je smartphone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negio
Bedankt voor de tips! @Freaky_Revolt, echt een geniale app. Heb hem meteen gedownload en geniet dagelijks van. Werkt echt super!
Pagina: 1