Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Contacten Gmail-accounts beheren

Pagina: 1
Acties:

• StephanVierkant
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 05-11 23:08
Ik ben op zoek naar een tool waarmee ik weer orde kan scheppen in mijn contactpersonenlijsten. Ik heb meerdere Gmail accounts (een privé, de andere zakelijk, beide Google Apps) die ik gescheiden wil houden. Ik gebruik hiervan al wel de merge-tools van Gmail en Android, maar het blijft een zootje. Ik heb al veel andere tools geprobeerd (Windows-, web- en Android based), maar nog niets kunnen vinden.

Wat ik kortweg wil is mijn zakelijke contactpersonen scheiden van m'n persoonlijke contactpersonen. Momenteel staat het erg door elkaar: ik heb allerlei vrienden in m'n zakelijke account en klanten in m'n persoonlijke. Ik wil dus contactpersonen kunnen verplaatsen van het ene naar het andere account.

Hoewel het verplaatsen van contactpersonen het belangrijkste is, zou het verrijken van gegevens vanuit social media (Facebook, LinkedIn) natuurlijk wel handig zijn. Daar zijn echter al 100.00 tools voor.

Alle andere oplossingen die ik heb kunnen vinden, kunnen contacten niet verplaatsen. Weet iemand of zo'n tool bestaat?

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:05

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Export naar CSV, filter dit en importeer de boel weer?

Commandline FTW | Tweakt met mate

• StephanVierkant
Hero of Time schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 20:39:
Export naar CSV, filter dit en importeer de boel weer?
Dat is nog ingewikkelder dan twee browservensters naast elkaar open hebben staan, maar ik zoek eigenlijk iets dat het gemakkelijker maakt ;-)

• StephanVierkant
Ik heb nog een tijd gezocht, maar nog niets kunnen vinden. Kort gezegd ben ik op zoek naar een online tool die eenvoudig dit overzicht genereert:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/6cfBNNhpQiGSDKiWRfMBxEo9/medium.png

Na het toevoegen van al je online profielen (social media, maar ook bijv. Gmail) moet je dan wat contactpersonen aan elkaar koppelen. Dat kan natuurlijk slim worden gedaan door te kijken naar dubbele gegevens, maar ongetwijfeld moet je nog wat handmatig werk leveren.

In eerste instantie is een simpel overzicht genoeg. Mijn voornaamste 'probleem' is namelijk dat ik veel dubbele contactpersonen heb (zowel in Gmail prive als zakelijk). Een extra toevoeging is natuurlijk dat je informatie (juistheid geboortedatum, emailadres, telefoonnummer) kunt vergelijken.

Ben ik nu te veeleisend, of bestaat er echt niet zo'n tool? En mocht het niet bestaan, zou je het wel gebruiken als het er was? Waarom wel/niet? Verkapt marktonderzoek, misschien ga ik het wel zelf maken :+