Iiyama Prolite B2481 benut niet het gehele scherm

Pagina: 1
Acties:

• mrmvergeer
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 29-01 23:25
Hallo allen

Ik heb twee identieke Iiyama's Prolite B2481. De één is met HDMI en de ander met DVI aan een AMD Radeon 7870 Club 3D aangesloten.

Het beeldscherm met de DVI doet het perfect, maar die op HDMI aangesloten benut niet alle pixels± om het getoonde beeld zit dus nog een zwarte rand van pixels.
Ergens heb ik gelezen dat gpu/scaling aanzetten zou moeten helpen, maar dat werkt niet bij mij. Ik heb alle bijbehorende drivers geupdate dus weet inmiddels niet meer waar ik voor een oplossing moet zoeken.

Wie weet de oplossing?

Alvast bedankt
Maurice

Verwijderd

Heb je de resolutie per scherm ingesteld? Ik denk dat dat wel eens zou kunnen helpen ;)

• mrmvergeer
Ja, apart geprobeerd in te stellen. Helaas het probleem blijft bestaan.
Juist omdat alle instellingen gelijk zijn en de monitors ook moet het iets met die hdmi kabel te doen hebben. De vraag is alleen wat.
Verwijderd schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 17:21:
Heb je de resolutie per scherm ingesteld? Ik denk dat dat wel eens zou kunnen helpen ;)

• Caset
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 06-02 08:00
Zou het kunnen zijn dat de monitor als TV herkend wordt en dat underscan toegepast wordt?
Blijft het probleem bestaan als je de kabels van monitor wisselt?

• Lambo LP670 SV
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 29-01 22:39
Caset schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 17:58:
Zou het kunnen zijn dat de monitor als TV herkend wordt en dat underscan toegepast wordt?
Blijft het probleem bestaan als je de kabels van monitor wisselt?
Dit is volgens mij ook het geval hier. Als je AMD Vision engine center opent, moet er ergens wel een optie voor zijn waar je met een balkje moet schuiven voor de zwarte randen te verwijderen. Weet alleen nt meer precies welke instelling ^^

• Rhannie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-01 10:17

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

AMD drivers passen standaard underscan toe op schermen die via HDMI aangesloten zijn. Dit is inderdaad in de drivers terug te vinden bij de instellingen voor de monitoren, dus daar zou het ook gewijzigd moeten kunnen worden.

De TS geeft echter ook dit aan:
Ergens heb ik gelezen dat gpu/scaling aanzetten zou moeten helpen, maar dat werkt niet bij mij.
Gebeurt er gewoon niets als je de slider verplaatst bij de under/overscan opties? Als het goed is zou het gelijk toegepast moeten worden als je de slider verplaatst.

[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]

• mrmvergeer
Beste allen,

bedankt voor jullie goede suggesties. Het bleek inderdaad de underscan te zijn.
Op de Catalyst Control Center zitten zoveel opties dat ik deze wel gezien had maar niet 1-2-3 dacht dat het dat kon zijn. Ik meen dat gpu/scaling iets anders is dan underscan. Heb de eerste dan ook weer uit gezet en de underscan op 0% gezet met het gewenste resultaat. Weer wat geleerd.

dank aan allen
Maurice
Pagina: 1