Ik heb deze klacht neergelegd bij Thuiswinkel Waarborg over Centralpoint:
Ik heb 2013-05-16 een bestelling gedaan bij Centralpoint (3 videokaarten). Op dat punt in tijd was het product naar mijn ziens redelijk goedkoop (ook bij andere winkels) maar bij Centralpoint het goedkoopst.
Na mijn bestelling ging de prijs van het product direct omhoog echter mijn bestelling was vóór die stijging gedaan en in de factuur stond de lagere prijs ook gewoon. Het product was opeens ook niet meer op voorraad. Ik dacht dat dat misschien kwam omdat ik net mijn bestelling had gedaan.
Op 2013-05-21 krijg ik te horen dat het product niet meer leverbaar is en of ik alternatieve producten wil bestellen of mijn geld terug wil. Het product was na mijn bestelling op hun site echter een paar keer leverbaar geweest. Toen ik de mail ontving was het product niet op voorraad maar er stond wel een verwachte voorraad datum op de pagina. Na een mail teruggestuurd met de vraag waarom mijn bestelling zomaar geannuleerd werd, werd mij verteld dat het product echt niet meer leverbaar is (uit het assortiment gehaald) en ook niet meer op voorraad gaat komen. De koppeling tussen de leverancier en Centralpoint zou niet goed staan waardoor er foute, prijs en voorraad, data op de productpagina zou staan: "Helaas bij deze de bevestiging dat dit product echt niet meer gaat komen".
Ik had om die reden maar gekozen om het geld terug te storten op mijn rekening. Na die 21 mei heb ik het product weer meerdere keren op voorraad gezien en ook de verwachte voorraad datum stond dood leuk op de productpagina en deze productpagina is al die tijd ook gewoon online gebleven. Na weer een mail verstuurd te hebben werd mij verteld dat dit hetzelfde probleem als in de vorige mail was.
Nu heb ik 2013-06-11 het product (aantal: 1) maar weer besteld (voor een hogere prijs) om te kijken of het echt klopt wat Centralpoint mij vermeld. Het product is vandaag (2013-06-12) gewoon verzonden.
Wat mijn klacht is, is dus dat Centralpoint aan mij onjuistheden lijkt te verkondigen. Mijn klacht is ook dat mijn geannuleerde bestelling ten onrechte geannuleerd was en ik het product voor een lagere prijs gewoon had kunnen krijgen. Ik vind dit een vreemde gang van zaken. Ik zou willen dat mijn geannuleerde bestelling toch doorgaat tegen de afgesproken prijs zoals beschreven in de factuur bijbehorend aan die bestelling.
Het product van de bestelling op 11-06 is inmiddels binnen.
Ik heb nu een mail discussie met Centralpoint. Het antwoord op de bovenstaande klacht is als volgt:
Wat is jullie kijk hierop?
Ik heb 2013-05-16 een bestelling gedaan bij Centralpoint (3 videokaarten). Op dat punt in tijd was het product naar mijn ziens redelijk goedkoop (ook bij andere winkels) maar bij Centralpoint het goedkoopst.
Na mijn bestelling ging de prijs van het product direct omhoog echter mijn bestelling was vóór die stijging gedaan en in de factuur stond de lagere prijs ook gewoon. Het product was opeens ook niet meer op voorraad. Ik dacht dat dat misschien kwam omdat ik net mijn bestelling had gedaan.
Op 2013-05-21 krijg ik te horen dat het product niet meer leverbaar is en of ik alternatieve producten wil bestellen of mijn geld terug wil. Het product was na mijn bestelling op hun site echter een paar keer leverbaar geweest. Toen ik de mail ontving was het product niet op voorraad maar er stond wel een verwachte voorraad datum op de pagina. Na een mail teruggestuurd met de vraag waarom mijn bestelling zomaar geannuleerd werd, werd mij verteld dat het product echt niet meer leverbaar is (uit het assortiment gehaald) en ook niet meer op voorraad gaat komen. De koppeling tussen de leverancier en Centralpoint zou niet goed staan waardoor er foute, prijs en voorraad, data op de productpagina zou staan: "Helaas bij deze de bevestiging dat dit product echt niet meer gaat komen".
Ik had om die reden maar gekozen om het geld terug te storten op mijn rekening. Na die 21 mei heb ik het product weer meerdere keren op voorraad gezien en ook de verwachte voorraad datum stond dood leuk op de productpagina en deze productpagina is al die tijd ook gewoon online gebleven. Na weer een mail verstuurd te hebben werd mij verteld dat dit hetzelfde probleem als in de vorige mail was.
Nu heb ik 2013-06-11 het product (aantal: 1) maar weer besteld (voor een hogere prijs) om te kijken of het echt klopt wat Centralpoint mij vermeld. Het product is vandaag (2013-06-12) gewoon verzonden.
Wat mijn klacht is, is dus dat Centralpoint aan mij onjuistheden lijkt te verkondigen. Mijn klacht is ook dat mijn geannuleerde bestelling ten onrechte geannuleerd was en ik het product voor een lagere prijs gewoon had kunnen krijgen. Ik vind dit een vreemde gang van zaken. Ik zou willen dat mijn geannuleerde bestelling toch doorgaat tegen de afgesproken prijs zoals beschreven in de factuur bijbehorend aan die bestelling.
Het product van de bestelling op 11-06 is inmiddels binnen.
Ik heb nu een mail discussie met Centralpoint. Het antwoord op de bovenstaande klacht is als volgt:
Mijn antwoord op deze mail is:Wij kregen op vrijdagmiddag 17 mei 2013 van onze distributeur te horen dat het artikel niet meer verkrijgbaar was. Dit is op dinsdag 21 mei 2013 ook aan u gemeld, nadat er navraag is gedaan bij de diverse distributeurs. Op 23 mei 2013 is de terugbetaling van het volledige aankoopbedrag aan u voldaan.
Schijnbaar is er een aantal weken (3) later nog ergens één op voorraad gekomen (wellicht door retourneren van een order). Uiteraard mag een distributeur deze dan weer verkopen en dus op de prijslijst zetten. Hierdoor verschijnt het artikel weer op de websites van de resellers en e-tailers die zaken met deze distributeur doen. Het artikel is vervolgens op 11 juni 2013 door u besteld voor het bedrag van EUR 334,00 exclusief verzendkosten en BTW aan u geleverd. Het betreft hier de reguliere verkoopprijs van het artikel. Het artikel werd overal aangeboden voor een bedrag tussen EUR 367,95 en EUR 411,72. pricewatch: Club3D GeForce GTX670 royalQueen. Het is uw keuze geweest om de order voor dit bedrag te plaatsen. Wij hebben geen misleidende prijs op onze website getoond.
Wij hebben u geen onwaarheden verteld en kunnen order 811489 voor 3 stuks CLUB3D GeForce GTX 670 royalQueen (CGNX-X676F) niet leveren. Het artikel is niet meer verkrijgbaar via de fabrikant.
Vertrouwende u voldoende te hebben geïnformeerd.
Antwoord van Centralpoint:Maar de bestelling blijft normaal, ook al is een product niet meer leverbaar, gewoon actief totdat deze weer beschikbaar is.
Er is mij echter vermeld in een mail: "Helaas bij deze de bevestiging dat dit product echt niet meer gaat komen".
Dat is dus niet waar, want er kwam dus nog wel een product op welke manier dan ook beschikbaar. Ik als consument heb er niks mee te maken dat het product bij een bepaalde leverancier wel of niet beschikbaar is. Voor mij blijft het hetzelfde product.
Mij gaat het niet om de prijs dat van de nieuwe bestelling, maar om het feit dat de bestelling niet geanuleerd hoefde te worden.
Ik beschuldig Centralpoint nergens van misleidende prijzen en accepteer de prijs van mijn laatste bestelling.
Ik beschuldig Centralpoint wel van het ongeldig annuleren van mijn bestelling.
Ik wel bezwaar dat mijn eerste order geannuleerd is op basis van onwaarheden en ik het product dus tegen een goedkopere prijs nu had kunnen hebben.De order is geannuleerd, nadat vanuit meerdere richtingen vermeld werd dat het artikel niet meer verkrijgbaar was bij de fabrikant. Er is door Centralpoint de nodige actie genomen om uit te zoeken of de eerste melding van 17 mei klopte. Alle distributeurs waar wij zaken mee doen, bevestigden dit. Niemand kan van te voren inschatten dat er drie weken later ergens in een van de magazijnen van de Nederlandse distributiekanalen nog eentje opduikt. Het blijft vervelend maar wij kunnen er niks aan veranderen. Het spijt me werkelijk u te moeten teleurstellen.
Wat is jullie kijk hierop?
[ Voor 14% gewijzigd door Perkouw op 13-06-2013 17:27 ]