Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23:04
Ik heb deze klacht neergelegd bij Thuiswinkel Waarborg over Centralpoint:

Ik heb 2013-05-16 een bestelling gedaan bij Centralpoint (3 videokaarten). Op dat punt in tijd was het product naar mijn ziens redelijk goedkoop (ook bij andere winkels) maar bij Centralpoint het goedkoopst.

Na mijn bestelling ging de prijs van het product direct omhoog echter mijn bestelling was vóór die stijging gedaan en in de factuur stond de lagere prijs ook gewoon. Het product was opeens ook niet meer op voorraad. Ik dacht dat dat misschien kwam omdat ik net mijn bestelling had gedaan.

Op 2013-05-21 krijg ik te horen dat het product niet meer leverbaar is en of ik alternatieve producten wil bestellen of mijn geld terug wil. Het product was na mijn bestelling op hun site echter een paar keer leverbaar geweest. Toen ik de mail ontving was het product niet op voorraad maar er stond wel een verwachte voorraad datum op de pagina. Na een mail teruggestuurd met de vraag waarom mijn bestelling zomaar geannuleerd werd, werd mij verteld dat het product echt niet meer leverbaar is (uit het assortiment gehaald) en ook niet meer op voorraad gaat komen. De koppeling tussen de leverancier en Centralpoint zou niet goed staan waardoor er foute, prijs en voorraad, data op de productpagina zou staan: "Helaas bij deze de bevestiging dat dit product echt niet meer gaat komen".

Ik had om die reden maar gekozen om het geld terug te storten op mijn rekening. Na die 21 mei heb ik het product weer meerdere keren op voorraad gezien en ook de verwachte voorraad datum stond dood leuk op de productpagina en deze productpagina is al die tijd ook gewoon online gebleven. Na weer een mail verstuurd te hebben werd mij verteld dat dit hetzelfde probleem als in de vorige mail was.

Nu heb ik 2013-06-11 het product (aantal: 1) maar weer besteld (voor een hogere prijs) om te kijken of het echt klopt wat Centralpoint mij vermeld. Het product is vandaag (2013-06-12) gewoon verzonden.

Wat mijn klacht is, is dus dat Centralpoint aan mij onjuistheden lijkt te verkondigen. Mijn klacht is ook dat mijn geannuleerde bestelling ten onrechte geannuleerd was en ik het product voor een lagere prijs gewoon had kunnen krijgen. Ik vind dit een vreemde gang van zaken. Ik zou willen dat mijn geannuleerde bestelling toch doorgaat tegen de afgesproken prijs zoals beschreven in de factuur bijbehorend aan die bestelling.

Het product van de bestelling op 11-06 is inmiddels binnen.
Ik heb nu een mail discussie met Centralpoint. Het antwoord op de bovenstaande klacht is als volgt:
Wij kregen op vrijdagmiddag 17 mei 2013 van onze distributeur te horen dat het artikel niet meer verkrijgbaar was. Dit is op dinsdag 21 mei 2013 ook aan u gemeld, nadat er navraag is gedaan bij de diverse distributeurs. Op 23 mei 2013 is de terugbetaling van het volledige aankoopbedrag aan u voldaan.

Schijnbaar is er een aantal weken (3) later nog ergens één op voorraad gekomen (wellicht door retourneren van een order). Uiteraard mag een distributeur deze dan weer verkopen en dus op de prijslijst zetten. Hierdoor verschijnt het artikel weer op de websites van de resellers en e-tailers die zaken met deze distributeur doen. Het artikel is vervolgens op 11 juni 2013 door u besteld voor het bedrag van EUR 334,00 exclusief verzendkosten en BTW aan u geleverd. Het betreft hier de reguliere verkoopprijs van het artikel. Het artikel werd overal aangeboden voor een bedrag tussen EUR 367,95 en EUR 411,72. pricewatch: Club3D GeForce GTX670 royalQueen. Het is uw keuze geweest om de order voor dit bedrag te plaatsen. Wij hebben geen misleidende prijs op onze website getoond.

Wij hebben u geen onwaarheden verteld en kunnen order 811489 voor 3 stuks CLUB3D GeForce GTX 670 royalQueen (CGNX-X676F) niet leveren. Het artikel is niet meer verkrijgbaar via de fabrikant.

Vertrouwende u voldoende te hebben geïnformeerd.
Mijn antwoord op deze mail is:
Maar de bestelling blijft normaal, ook al is een product niet meer leverbaar, gewoon actief totdat deze weer beschikbaar is.
Er is mij echter vermeld in een mail: "Helaas bij deze de bevestiging dat dit product echt niet meer gaat komen".
Dat is dus niet waar, want er kwam dus nog wel een product op welke manier dan ook beschikbaar. Ik als consument heb er niks mee te maken dat het product bij een bepaalde leverancier wel of niet beschikbaar is. Voor mij blijft het hetzelfde product.

Mij gaat het niet om de prijs dat van de nieuwe bestelling, maar om het feit dat de bestelling niet geanuleerd hoefde te worden.
Ik beschuldig Centralpoint nergens van misleidende prijzen en accepteer de prijs van mijn laatste bestelling.
Ik beschuldig Centralpoint wel van het ongeldig annuleren van mijn bestelling.
Antwoord van Centralpoint:
De order is geannuleerd, nadat vanuit meerdere richtingen vermeld werd dat het artikel niet meer verkrijgbaar was bij de fabrikant. Er is door Centralpoint de nodige actie genomen om uit te zoeken of de eerste melding van 17 mei klopte. Alle distributeurs waar wij zaken mee doen, bevestigden dit. Niemand kan van te voren inschatten dat er drie weken later ergens in een van de magazijnen van de Nederlandse distributiekanalen nog eentje opduikt. Het blijft vervelend maar wij kunnen er niks aan veranderen. Het spijt me werkelijk u te moeten teleurstellen.
Ik wel bezwaar dat mijn eerste order geannuleerd is op basis van onwaarheden en ik het product dus tegen een goedkopere prijs nu had kunnen hebben.

Wat is jullie kijk hierop?

[ Voor 14% gewijzigd door Perkouw op 13-06-2013 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -d-
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:05

-d-

Wat was de oorspronkelijke prijs (toen je 3 stuks besteld)? Zie alleen de 'nieuwe' prijs a EUR 334

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
Ze hebben trouwens geen enkele keer gezegd dat de prijs fout was en ze de order daarom annuleerde (maar dat vermoed ik wel een beetje).
De volgende prijzen zijn inclusief btw:
Ik heb het product voor 205,70 euro bij de eerste bestelling. Vrijwel direct daarna is de prijs gestegen naar 420 euro.
Mijn laatste bestelling was voor een prijs van ongeveer 405 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WimP
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20-07 09:27
Hoezo is het geannuleerd op onwaarheid? Op dat moment was het vooruitzicht toch dat het niet meer mogelijk zou zijn er 3 te leveren voor die prijs (kunnen ze overigens nog steeds niet want ze hadden er maar eentje).

Dat nu de actie voorbij is, is spijtig maar ik zie niet in waar Centralpoint fout zit je bent nu een beetje aan het overdrijven ;) nfi

Wat wil je ermee bereiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koetjeboe
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:36

Koetjeboe

Boe, zegt de koe

Ik vind eigenlijk dat centralpoint erg netjes en duidelijk reageert. Wat ze zeggen klinkt ook niet ongeloofwaardig in mijn oren.

Mocht de reden de prijs zijn, dan staan ze volgens mij ook nog sterk in hun schoenen, want het prijsverschil is wel erg fors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
Er wordt zeg maar steeds gerefereerd naar een leverancier. Maar daar heb ik als klant niks mee te maken toch? Wat ik wil bereiken is dat ik dus gewoon die videokaart, al is het alleen bij mijn laatste bestelling, tegen het overeengekomen bedrag van de eerste bestelling krijg. Of dat ik de eerste bestelling gewoon geleverd krijg aangezien ik dus toch die kaart later gewoon kon bestellen (al gaat dat wss niet meer lukken aangezien ze direct na mijn mail naar Thuiswinkel Waarborg de productpagina verwijderde).
Ik vind ook dat Centralpoint netjes en duidelijk reageert. Maar ik heb gewoon sterk het vermoeden dat ze expres de videokaart niet meer leverbaar maakte en mijn bestelling annuleerde omdat ze het bedrag ook te laag vonden. Dit is echter nooit naar mij gecommuniceerd.

Ik vind het gewoon raar dat ze zomaar de bestelling kunnen annuleren en mij vermeld wordt dat het product niet meer leverbaar zal zijn, terwijl dit wel is.

Ik heb de laatste bestelling ook een beetje gedaan als soort van bewijs met in het achterhoofd dat ik het binnen 7 (of 14?) dagen terug kan sturen en het aankoopbedrag (- verzendkosten) terug krijg.

[ Voor 11% gewijzigd door Fleximex op 13-06-2013 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Wat is er zo vreemd aan de verklaring van Centralpoint? Het kan best dat het product op dat moment niet meer leverbaar was en dat er inderdaad nog een restpartij voorbij komt later. Dat Centralpoint die niet voor de lagere prijs leverd mogen ze echt zelf bepalen. Dat jij het daar niet mee eens kan zijn, ok maar dat betekend niet dat je het moet krijgen voor die prijs.
Ze hoeven een bestelling ook niet oneindig open te houden in de hoop dat er ooit misschien nog voorraad komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
Maar tegen mij werd dus gezegd dat het product niet meer op voorraad zou komen. En dat was dus wel.

Maarja,
wat ik wil zal dus wel niet lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:20
Heb net even zo gekeken bij verschillende distrie's hier in NL en nee die kaart is echt nergens te krijgen.
Het is dus geen broodje aap verhaal.

( en nee ik werk niet voor ze )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Fleximex schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 16:57:
Er wordt zeg maar steeds gerefereerd naar een leverancier. Maar daar heb ik als klant niks mee te maken toch?
Niet direct, maar waar je wel mee te maken hebt is of het redelijkerwijs van ze verwacht kan worden of ze wel kunnen leveren. Ze geven aan dat dat niet zo is (waarna het daarna gewoon helaas pindakaas voor je is), en daarvoor hebben ze natuurlijk wel argumenten nodig. Namelijk iets met leveranciers.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:46

Perkouw

Moderator General Chat
Ik heb je topicstart even aangepast zodat het wat leesbaarder is.

Wat betreft de kwestie. Dan had je er wederom gelijk drie moeten bestellen om te kijken of je hetgeen je stelt waar is. Nu heb je echter één product getest en komt het verhaal erg geloofwaardig over. Je kan een klacht indienen bij Thuiswinkel e.d. maar daar schiet je niets mee op behalve dan dat je organisaties met extra werk belast.

Ik zou het hier gewoon bij laten. In dit geval lijkt me dat de shop toch echt de waarheid spreekt.

[ Voor 91% gewijzigd door Perkouw op 13-06-2013 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
Dat is inderdaad wat leesbaarder :P.

Ik blijf het raar vinden dat na de annulering de productpagina online bleef en het product dus gewoon een aantal keer (ook een dag na mijn eerste bestelling) op voorraad was. Ze zouden hier achterna gaan. Desondanks bleef de productpagina bleef online en was het product een aantal keer op voorraad. En vrijwel direct na mijn mail naar Thuiswinkel Waarborg is de productpagina offline gehaald. Ik kan niet veel bewijzen, maar het blijft toch vreemd.

Heb voor de videokaart van de laatste bestelling maar een retour aangevraagd.
Bedankt voor jullie antwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Laatst online: 16:46

Perkouw

Moderator General Chat
Fleximex schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 17:30:
Dat is inderdaad wat leesbaarder :P.

Ik blijf het raar vinden dat na de annulering de productpagina online bleef en het product dus gewoon een aantal keer (ook een dag na mijn eerste bestelling) op voorraad was. Ze zouden hier achterna gaan. Desondanks bleef de productpagina bleef online en was het product een aantal keer op voorraad. En vrijwel direct na mijn mail naar Thuiswinkel Waarborg is de productpagina offline gehaald. Ik kan niet veel bewijzen, maar het blijft toch vreemd.

Persoonlijk vind ik dat niet zo vreemd. Dit duurt bij veel bedrijven gewoon wat lang, het duurt meestal ook gewoon even voordat het bij de juiste mensen terecht is gekomen en er actie ondernomen kan worden. In dit geval het weghalen van het product uit de shop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Fleximex schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 17:30:

Dit soort acties kan ook een reden zijn dat er weer voorraad is. Iemand besteld een artikel, artikel is daarna op en niet meer leverbaar. Vervolgens stuurt die persoon het retour > artikel is weer op voorraad.
Dus met je eigen actie kan je het ook verklaren dat het product weer op voorraad was. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
Dat zou best kunnen :P

Slotje mag er op wat mij betreft.

[ Voor 16% gewijzigd door Fleximex op 13-06-2013 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw