Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Sheik
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21-11-2024
Ik gebruik nu sinds november 2012 WP8 en begrijp nog steeds niet hoe Skype zich verhoudt tot de geintegreerde berichten/chat/MSN functionaliteit.

Ik heb de chat functie van WP8 vaker gebruikt met mijn MSN Messenger en Facebook. Simpel en eenvoudig. Ik heb Skype op mijn HTC 8X een aantal keren geinstalleerd en eraf gegooid omdat ik echt niet begrijp hoe dat programma nou werkt.

Logt Skype nou ook in op diezelfde chat functionaliteit van WP of staat Skype met chatten daar HELEMAAL los van? Indien ja, moet ik dan Skype opstarten om te kunnen chatten en blijf ik dan uitgelogd van de geintegreerse chat functionaliteit?

Ik hoop echt dat iemand mij kan uitleggen waar de geintegreerde WP8 functionaliteit stopt en waar Skype begint. Wat was het vroeger toch simpel met MSN Messenger, dit geldt ook voor Win8 waar Skype enorm weinig functionaliteiten kent tov MSN Messenger.

• duncanvdlinden
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-02 21:08
Sinds de migratie van MSN en Skype is het nogal verwarrend geworden....:

Als jij inlogt met jouw Microsoft ID op Skype dan chat jij met jouw Skype en MSN contacten in Skype.
Met de WP8 Berichten hub kun je alleen chatten met jouw MSN contacten.
De berichten krijg je dus dubbel binnen van MSN contacten op zowel je Skype App als in je WP8 Berichten hub als je Skype inlogt met jouw Microsoft ID...
Wil jij alleen je Skype contacten hebben in skype, log dan in met jouw oude Skype ID.

Hoe ontstaat dat nou zowel Skype als MSN contacten in Skype ingelogt met jouw MSN ID?
Dat heeft te maken met de mensen die jij toevoegt of jou toevoegen.
Mensen die inloggen met hun Skype account en jou toevoegen doen dat aan de hand van jouw skype ID...
Deze zul je dus nooit terugvinden in je WP8 berichten hub maar altijd in Skype.
Ook wanneer jij mensen toevoegd vanuit skype (of je nou ingelogt ben met Microsoft ID of Skype account) zul je ze alleen zien vanuit Skype.

WIl je mensen in zowel WP8 Berichten hub als Skype zien (ingelogt met Microsoft ID!), moet je ze dus toevoegen via outlook.com...
Ik vind deze implementatie van een migratie van 2 diensten echt waardeloos...
Hoop dat het snel 1 geheel wordt!

• Sheik
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21-11-2024
Harstikke bedankt voor je uitgebreide en duidelijke toelichting!! Much appreciated!