Amazon.de beschadigt product, en weigert vervolgens garantie

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkhuis
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-09 09:21
Zie ook deze review http://tweakers.net/shopreview/permalink/110860/

Ik word besodemieterd door de klantenservice van Amazon.de; een medewerker van hun heeft mijn dure surround-sound set beschadigd, maar ze zeggen nu dat ik de set zelf beschadigd had opgestuurd.

Het hele relaas:
Een firmware update op de HK surround sound set was mislukt: de set deed niks meer (firmware update was noodzakelijk ivm lipsync issues, en ook geadviseerd door Harman Kardon). Daarom na contact met Amazon.de retour gestuurd naar hun antwoordnummer. De set was verder 100% in orde en ik heb de set zeer goed verpakt opgestuurd naar Amazon.de. Amazon zou de set controleren en indien defect mij het aankoopbedrag overmaken.

Nu zegt Amazon.de dat ik de set beschadigd heb opgestuurd: diverse onderdelen zijn beschadigd. Zo is o.a. de blu-ray speler van de set aan de voorkant ingedeukt en beschadigd. Tegelijkertijd bevestigen ze wel dat de doos waarin ik de set verstuurd had, onbeschadigd was bij aankomst.

Misschien heel stom, maar ik had bij de set een briefje gestopt dat er nog een DVD in de set zat; blijkbaar heeft een mederwerker van Amazon.de geprobeerd die er met grof geweld uit te halen. De set is nu grof beschadigd aan de voorkant, terwijl die nog als nieuw was toen ik hem opstuurde!

Ik ben nu dus beland in een wellis/nietus verhaal met de klantenservice; Volgens hun heb ik een beschadigde set opgestuurd terwijl er alleen een probleem was met de firmware, een probleem wat Harman Kardon had kunnen oplossen als ik de garantie via hun had mogen doen. De klantenservice blijft volharden dat ik de set beschadigd heb opgestuurd, terwijl dat natuurlijk niet zo is.

Heeft iemand tips over hoe ik nu bij Amazon.de mijn recht kan halen? Heel stom: ik dacht dat ik bij mijn lidmaatschap van vakbond ook een rechtsbijstandsverzekering had, maar dat blijkt alleen bij het premium lidmaatschap te zijn :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15:11
Heb je geen recente foto's van hoe het bij jou stond zodat je wat meer bewijs hebt?

Anders kan je miss kijken of je een schadevergoeding kan claimen bij de post service als die het gedaan hebben?

3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkhuis
Amazon zelf geeft aan dat het pakket onbeschadigd ontvangen was, ik had het ook heel goed ingepakt.

En geen foto's gemaakt nee, daar bewijs je volgens mij ook niet veel mee. Dan had ik eerst foto's kunnen maken, en vervolgens alsnog kunnen proberen de DVD eruit te halen.

Je voelt je gewoon echt belazerd door Amazon.de als ze je spullen beschadigen, en vervolgens de garantie weigeren omdat de spullen beschadigd waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moning2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13-09 21:27
Dat is een hoop geschreeuw met de nodige aantijgingen die ik hier lees. Wat is 'grof' beschadigd? Heb je foto's ontvangen van hoe het er nu uitziet? Misschien had je er al een (in jouw ogen onbelangrijk) deukje in, wat zij zien als beschadiging.
Daarnaast kun je beroep doen op de verzekering die je uiteraard (?) hebt afgenomen bij het versturen van dit pakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royeboi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05-09 00:04
Ik heb dit ook gehad, in andere omstandigheden (iPhone 3GS en T-Mobile). Eenmaal aangekomen bij het reparatiecentrum was de telefoon aan de bovenkant helemaal stuk, gebarsten etc. Dit terwijl ik alleen de mute-knop wilde laten repareren aangezien die lam was geworden. Toestel was op de bekende haarscheurtjes na helemaal netjes. Toestel was waarschijnlijk onderweg beschadigd geraakt. Heel ander voorbeeld, maar zelfde strekking. Je stuurt iets op met een bepaalde klacht, maar het pakket komt bij de ontvanger vervolgens aan met geheel andere klachten die er volgens jou eerder nog niet waren. Het is alleen niet zo slim dat je een DVD in de speler hebt laten zitten, want dit kan natuurlijk voor ernstige beschadiging zorgen van de laser etc.

Ik heb toen het één en ander uitgezocht, maar de bewijslast ligt na zes maanden van aankoop bij de koper. Binnen zes maanden na aankoop ligt de bewijslast bij Amazon en moeten zij aantonen dat het product al beschadigd was toen jij hem opstuurde (wat in de praktijk onmogelijk is).

Het blijft een erg lastige situatie; er valt weinig achteraf te bewijzen natuurlijk. Zelfs foto's, waarvan je zegt die niet gemaakt te hebben, zijn natuurlijk nooit 100% bewijs. Dit is een groot nadeel van het kopen op afstand. Ik ben bang dat je hier echt weinig tegen kunt doen. Je kunt ze wel vragen of ze nog iets uit coulance voor je willen betekenen, maar het is jouw woord tegen dat van hen. Ik heb uiteindelijk met veel bombarie (Twitter, klagen, kranten opbellen) mijn telefoon vergoed gekregen, maar dat was uiteraard wel een heel gedoe en T-Mobile was toen al vaak in het nieuws om dit soort zaken, wat het voor mij wat makkelijker maakte.

[ Voor 10% gewijzigd door Royeboi op 13-06-2013 16:42 ]

XBL: x0royx | PSN: XRoy_X | Raptr: x0royx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkhuis
Moning2 schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 16:31:
Dat is een hoop geschreeuw met de nodige aantijgingen die ik hier lees. Wat is 'grof' beschadigd? Heb je foto's ontvangen van hoe het er nu uitziet? Misschien had je er al een (in jouw ogen onbelangrijk) deukje in, wat zij zien als beschadiging.
Daarnaast kun je beroep doen op de verzekering die je uiteraard (?) hebt afgenomen bij het versturen van dit pakket.
Ik heb het pakket nog niet terug ontvangen, maar de schade was voor Amazon te groot om mij nog geld terug te geven. En dat terwijl ik niet eens geld retour wilde, ik wilde dat hij gerepareerd werd. Maar dat doen ze niet, alleen geld terugstorten.

Volgens hun is dit beschadigd: "The upper side of the blu-ray player was dented, assumed damaged when you tried to retrieve the disc left in the player. The foot (pedestal) of the subwoofer was also damaged." Dat heb ik dus niet gedaan, omdat ik het apparaat terug ging sturen en geen risico wilde lopen.

Daarnaast was de doos niet beschadigd volgens Amazon, er was geen schade uit transport ontstaan maar ik had de schade zelf veroorzaakt: "I checked back with the responsible department, but there were no signs of transport damage on your parcel." en "We cannot accept the return of this item, since personal negligence voids your warranty." Daar gaat je bloed wel van koken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkhuis
Royeboi schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 16:39:
Het is alleen niet zo slim dat je een DVD in de speler hebt laten zitten, want dit kan natuurlijk voor ernstige beschadiging zorgen van de laser etc.
Tsja de blu-ray speler had geen lade, maar zo'n slot waar je de dvd insteekt. Daar krijg je hem dus nooit meer uit.

Misschien als het apparaat niet te zwaar beschadigd is, kan ik Harman Kardon om hulp vragen, maar dat mag normaal gepsroken alleen maar na 2 jaar na aankoop ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moning2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13-09 21:27
Dat is een mooiere manier om het te beschrijven :) let ook op de edit knop.

Schade kan ook ontstaan door onderdelen die in de doos elkaar aanraken. Door transport kan er heel wat gaan bewegen, ook al lijkt het geweldig ingepakt. Dan kun je ook niks zien aan de buitenkant.

Verder zal(/zou) Amazon het apparaat doorsturen naar HK, dan kun je dat net zo goed zelf doen. Hoef je waarschijnlijk ook niet alles mee te sturen, alleen de speler met de defecte firmware.

Aan Amazon ga je niet veel meer hebben, dat lijkt verloren zaak. Desnoods nog verder hameren, maar of dat veel oplevert..

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:26
Royeboi schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 16:39:
Ik heb toen het één en ander uitgezocht, maar de bewijslast ligt na zes maanden van aankoop bij de koper. Binnen zes maanden na aankoop ligt de bewijslast bij Amazon en moeten zij aantonen dat het product al beschadigd was toen jij hem opstuurde (wat in de praktijk onmogelijk is).
In de nederlandse wet klopt dit inderdaad, maar als je bij Amazone.DE besteld, val je onder duits recht denk ik. Immers de koop wordt in Duitsland gedaan/gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ijsklont
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-09 11:35
Ik zou toch eens om foto's vragen van de vele beschadigingen die Amazon.de aangeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandrake466
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-07 09:44
Dijkhuis schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 16:25:
Amazon zelf geeft aan dat het pakket onbeschadigd ontvangen was, ik had het ook heel goed ingepakt.
Dat de verpakking in orde is zegt natuurlijk niks over de inhoud. Ik kan ook wel een nette doos ontvangen of versturen met een beschadigd inhoud.

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 14:23

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

Wat Mandrake466 zegt ^^^

Ik heb 6,5 jaar in de audio visuele branche gewerkt en daarbij ook herhaaldelijk meegemaakt dat een ongeschonden doos een beschadigd apparaat bevatte.

Als een doos bijvoorbeeld precies op de vlakke zijde valt zal je waarschijnlijk niets aan de doos zien, maar kan de inhoud flink beschadigen.

In ons geval ging het meestal om verzekerde zendingen dus daar werd de schade dan op verhaald.

Ik weet niet of je het pakket verzekerd verzonden hebt? Anders zou je kunnen kijken of daar nog iets uit te halen valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06-07 09:23
Rolfie schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 12:05:
[...]
Volgens de Nederlandse wet klopt dat inderdaad, maar als je bij Amazone.DE bestelt, val je onder Duits recht, denk ik. Immers de koop wordt in Duitsland gedaan/gemaakt.
Is in Duitsland ook zo geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

floriske.nl schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 15:57:
Wat Mandrake466 zegt ^^^

Ik heb 6,5 jaar in de audio visuele branche gewerkt en daarbij ook herhaaldelijk meegemaakt dat een ongeschonden doos een beschadigd apparaat bevatte.

Als een doos bijvoorbeeld precies op de vlakke zijde valt zal je waarschijnlijk niets aan de doos zien, maar kan de inhoud flink beschadigen.

In ons geval ging het meestal om verzekerde zendingen dus daar werd de schade dan op verhaald.

Ik weet niet of je het pakket verzekerd verzonden hebt? Anders zou je kunnen kijken of daar nog iets uit te halen valt.
Na 13 jaar in de printerindustrie kan ik dit alleen maar be-amen. pallets die ik zelf notabene om heb zien vallen. waar aan de buitenkant geen abnormale schade te zien is, maar printers aan de binnenkant behoorlijk zijn beschadicht.

Ik weet niet hoe de schade er uitziet van de ts. ook weet ik dat een ontvangtsafdeling meestal niet zo kritisch is. dus niet zo gauw iets als slecht zal beoordelen (wat in dit geval in amazons voordeel is)

Ik heb net iets besteld bij deal extreme en kreeg keurig fot's van de verzending vlak voor het inpakken. dit zou je zelf eigenlijk ook moeten doen om deze situaties te voorkomen.

Iperf

Pagina: 1