[Win7] probleem met drivers na Service Pack Update

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Reino
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-11-2024
Draai een HP Compaq Presario CQ71 met windows 7 home edition. Heb recent via Windows Update het ServicePack geinstalleerd. Dit koste al wat moeite, want WinUpdate gaf al tijden aan deze te willen installeren, maar iedere keer een foutmelding bij de installatie. Uiteindelijk via Microsoft een Fix It programma laten runnen en nadien is ServicePack wel geinstalleerd. Nu heb ik het volgende probleem:
Sinds de ServicePack update zijn er diverse drivers die niet meer werken (ingebouwde webcam, CDROMdrive, audio, diverse USB devices). Alle drivers heb ik geprobeerd te updaten, maar krijg iedere keer de melding dat de nieuwste driver er al op staat. Als ik bij details van de driver kijk, staat er bij iedere driver:
code:
1
De digitale handtekening die voor de stuurprogramma's van dit apparaat vereist is, kan niet worden gecontroleerd. Mogelijk is na een recente hardware- of softwarewijziging een bestand geïnstalleerd dat onjuist is ondertekend of is beschadigd, of is er schadelijke software van een onbekende bron geïnstalleerd. (Code 52)

Ik heb ook al de hardware verwijderd en vervolgens opnieuw opgestart, dan krijg ik steeds de melding dat de juiste drivers niet geinstalleerd kunnen worden.
Wie kan mij helpen?
(Recovery gaat niet werken, want het duurde even voordat ik er achter kwam dat het hele circus niet werkte en ik heb de laatste recovery verwijderd........ 8)7 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Reino
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-11-2024
Iemand nog suggesties? Bovenstaande heb ik nog steeds niet kunnen oplossen/geen oplossing voor kunnen vinden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Alle stuurprogramma's verwijderen en alles verwijderen en opnieuw aankoppelen?

Johann Sebastian Bach

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xAn52
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05 22:07

xAn52

Whatever...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Het zijn signed drivers, alleen worden de signatures (dus eigenlijk de driversigning certificates) niet meer gevalideerd.
Dat kan een paar oorzaken hebben:
Je datum/jaartal staat verkeerd
Je Certificate store is corrupt
Je drivers zijn unsigned.

Die laatste kun je met built-in drivers wel elimineren, aangezien de in-box aanwezige (dus in Windows) allemaal signed zijn en dus ook een *.cat file hebben.

Je kan eens proberen om de regelmatig uitgebrachte Root cert updates los te installeren, om zo te zien of de boel weer hersteld wordt - er zijn namelijk ook roots in de tussentijd ingetrokken zodat die niet misbruikt kunnen worden.

Maar ik zou beginnen met je jaartal te controleren :)

[ Voor 4% gewijzigd door alt-92 op 01-07-2013 21:47 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device