706 GB? C:\Users\{Username}\AppData\Local\Microsoft\Windows

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkhimself
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-02-2024
Eigenschappen zegt dat in de directory

C:\Users\{Username}\AppData\Local\Microsoft\Windows

706 GB staat opgeslagen, maar ik kan ze niet vinden, en ik heb "verborgen bestanden weergeven" ingeschakeld!

Ik heb alle onderliggende mappen doorgespit, en daarbij kom ik in de verste verte niet aan die 706 GB.......!

(betreft Windows 8 )

Herkent iemand dit, of weet iemand wat er aan de hand is?

:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

Probeer WinDirStat eens? Heb je snel genoeg inzicht in de grootte van bestanden.

[ Voor 11% gewijzigd door nst6ldr op 13-06-2013 15:03 ]

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s3.
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 25-09 20:40

s3.

Gebruik TreeSize om je directories te scannen.
https://www.jam-software....hqaatpgfn44odg72o2qeflil5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkhimself
nst6ldr schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 15:03:
Probeer WinDirStat eens? Heb je snel genoeg inzicht in de grootte van bestanden.
Tx, temp internet files dus, maar wel effe 706 GB....!!??

Hoe euh ?? Gewoon deleten of zo?

Heb ook al geprobeerd met schijfopruiming te doen, maar daar werd maar een fractie getoond..... was trouwens wel een IE.5 map, is wel een al wat oudere.

[ Voor 19% gewijzigd door dirkhimself op 13-06-2013 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reletivity
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 23-08-2021
Gebruik gewoon regelmatig ccleaner :)
kan je die opties ook aanvinken

https://www.piriform.com/ccleaner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:41

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Hoe groot is je schijf uberhaupt?
Al eens checkdisk gedraaid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkhimself
MikeyMan schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 15:10:
Hoe groot is je schijf uberhaupt?
Al eens checkdisk gedraaid?
1TB

Nee geen chkdsk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkhimself
reletivity schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 15:10:
Gebruik gewoon regelmatig ccleaner :)
kan je die opties ook aanvinken

https://www.piriform.com/ccleaner
Ik gebruik wel RegClean Pro. Die zou dat ook moeten doen. Toch? Ik heb wel een nieuwe PC sinds eind april, en die directory is ook van die datum, maar dat kan geen teruggezette backup zijn, zoveel bestanden had ik zeker niet......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eguna
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-10 10:27

Eguna

AMD is liev

Bizar, heb op een PC van een familielid het zelfde probleem, eens in de paar weken loopt de C schijf er door vol, Windows 7. Werk je toevallig met heel veel foto's?

My life for hire!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkhimself
Eguna schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 15:13:
Bizar, heb op een PC van een familielid het zelfde probleem, eens in de paar weken loopt de C schijf er door vol, Windows 7. Werk je toevallig met heel veel foto's?
neu, max 7 gb, en dat is de cameradump, van mijn telefoon. Ik neem wel veel TV programma's op, maar die staan allemaal op externe USB schijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bliksem B
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 28-09 21:12
Wanneer je bij eigenschappen kijkt, is er dan een verschil tussen werkelijke grootte en grootte op schrijf? Hier kan namelijk nog weleens een verschil tussen zitten. Ik betwijfel het dat een Windows map daadwerkelijk zoveel ruimte in beslag neemt.
Dit kan vaak aan een fout van Windows liggen of een programma dat per ongeluk te veel ruimte heeft geserveerd. Vergeet ook niet dat torrent programma's soms ruimte reserveren terwijl werkelijk maar 1% gedownload is, de rest bestaat dus niet. Wanneer je deze bestanden niet verwijderd en alleen de download, krijg je hetzelfde effect.

Daarnaast regclean pro graag verwijderen is blijkbaar spyware!!! Misschien dat zelfs daar het probleem uit voort komt. Run CCleaner en vervolgens ook een antispyware prog als hitmanpro (erg snel en 1e maand gratis) of spyware search and destroy.

[ Voor 6% gewijzigd door Bliksem B op 13-06-2013 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperSjoerd
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 29-09 16:07
Waarschijnlijk zijn dat automatische backups oid. Probeer eens te kijken wat er gebeurt als je die verwijderd (iig alles > 1week)

Intel Core I7 3770 | 16GB DDR3 | Asus P8P67 | 16TB Random HDD's | 265GB Samsung 830 | HD7970

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crzyhiphopazn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-09 02:00

crzyhiphopazn

Knowledge = Power

* Rechter muisknop My computer -> Proporties -> Advanced System Settings -> Tabblad Advanced -> Performance Settings -> Tabblad Advanced -> Check je Virtual Memory of dat op auto staat -> zet het evt op handmatig.

* Rechter muisknop My computer -> Proporties -> Advanced System Settings -> Tabblad System protection -> Cehck of system restore points aan staan -> indien je het niet gebruikt -> Configure -> Delete en Stel je beschikbare ruimte voor Restore points bij naar het gewenste xx % of zet het totaal uit.

Run CCleaner, schijfopruiming C-schijf en kijk daarna of er iets mis mee is.

Verklein je C-schijf zodat je alleen je OS('en) er op hebt staan.
Applicaties gescheiden installeren op een andere partitie samen met al je andere data.

[ Voor 18% gewijzigd door crzyhiphopazn op 13-06-2013 15:28 ]

https://tweakers.net/gallery/96378/inventaris/?inv_id=1241403 || GT= cRzYHipHopAzN || Battle.net ta6g ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkhimself
crzyhiphopazn schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 15:25:
* Rechter muisknop My computer -> Proporties -> Advanced System Settings -> Tabblad Advanced -> Performance Settings -> Tabblad Advanced -> Check je Virtual Memory of dat op auto staat -> zet het evt op handmatig.
Ok, en hoeveel? 10 GB of zo?

[/quote]
* Rechter muisknop My computer -> Proporties -> Advanced System Settings -> Tabblad System protection -> Cehck of system restore points aan staan -> indien je het niet gebruikt -> Configure -> Delete en Stel je beschikbare ruimte voor Restore points bij naar het gewenste xx % of zet het totaal uit.[/quote]

Alleen Boot(C:) staat ingeschakeld. Uitschakelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutkeveld
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12-09 15:26
Zoals genoemd, waarschijnlijk de backups die windows voor het ''herstelcentrum" maakt. Daardoor liep de pc van mijn tante ook vol, maar kon maar niet vinden waardoor. Dat dus.

druk en typefouten voorbehouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkhimself
Bliksem B schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 15:18:
Wanneer je bij eigenschappen kijkt, is er dan een verschil tussen werkelijke grootte en grootte op schrijf? Hier kan namelijk nog weleens een verschil tussen zitten. Ik betwijfel het dat een Windows map daadwerkelijk zoveel ruimte in beslag neemt.
Dit kan vaak aan een fout van Windows liggen of een programma dat per ongeluk te veel ruimte heeft geserveerd. Vergeet ook niet dat torrent programma's soms ruimte reserveren terwijl werkelijk maar 1% gedownload is, de rest bestaat dus niet. Wanneer je deze bestanden niet verwijderd en alleen de download, krijg je hetzelfde effect.

Daarnaast regclean pro graag verwijderen is blijkbaar spyware!!! Misschien dat zelfs daar het probleem uit voort komt. Run CCleaner en vervolgens ook een antispyware prog als hitmanpro (erg snel en 1e maand gratis) of spyware search and destroy.
Het is de map IE.5 waar zoveel data instaat. De info klopt, is geen loze reservering of zo. Ik kreeg de map niet te zien, ook niet als verborgen mappen aangevinkt staat, maar in WinDirStat dus wel.

Weten we trouwens ZEKER dat Regclean malware is??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkhimself
lutkeveld schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 15:38:
Zoals genoemd, waarschijnlijk de backups die windows voor het ''herstelcentrum" maakt. Daardoor liep de pc van mijn tante ook vol, maar kon maar niet vinden waardoor. Dat dus.
al na 2 maand?? Zo jong is mijn pc nl.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crzyhiphopazn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-09 02:00

crzyhiphopazn

Knowledge = Power

dirkhimself schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 15:36:
[...]

Ok, en hoeveel? 10 GB of zo?

[/quote]
* Rechter muisknop My computer -> Proporties -> Advanced System Settings -> Tabblad System protection -> Cehck of system restore points aan staan -> indien je het niet gebruikt -> Configure -> Delete en Stel je beschikbare ruimte voor Restore points bij naar het gewenste xx % of zet het totaal uit.[/quote]

Alleen Boot(C:) staat ingeschakeld. Uitschakelen?
Restore points worden gebruikt als een Snapshot.
Hiermee wordt bedoeld -> Stel je maakt een fout in het systeem of het systeem werkt niet meer werken door een foutieve update ofzo dan kan je een Restore point (herstelpunt aka Snapshot) gebruiken om het systeem terug te zetten naar een punt waar het nog wel werkte.

Indien je hier gebruik van wilt maken dan moet het op ON blijven staan.
ik raad aan om 2 a 4 x je windows installatie te gebruiken..

Ik zelf gebruik het niet daar ik me windows installatie zo schoon mogelijk houd en de rest gescheiden heb geinstalleerd.

Systeem herstel wordt al aangemaakt als je een aanpassing aan Windows laat maken of zelf installeert.
Dat kan dus op een willekeurig moment zijn. ;)

https://tweakers.net/gallery/96378/inventaris/?inv_id=1241403 || GT= cRzYHipHopAzN || Battle.net ta6g ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bliksem B
dirkhimself schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 15:45:
[...]

Het is de map IE.5 waar zoveel data instaat. De info klopt, is geen loze reservering of zo. Ik kreeg de map niet te zien, ook niet als verborgen mappen aangevinkt staat, maar in WinDirStat dus wel.

Weten we trouwens ZEKER dat Regclean malware is??
ja.... google
Heb je ondertussen CCleaner al gerunt? Dan weet je iig dat alle loze troep weg is. 706 GB in 2 maand. Dat is mij nog nooit gelukt. Zelfs niet voor systeemherstel. Welke ook op een andere locatie wordt weggeschreven, namelijk c:\system volume.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkhimself
Bliksem B schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 15:18:
Ik heb de directory waar die 706GB instond gewoon met Treesize gedelete, staat er weer netjes 900GB beschikbaar.....

CCleaner gedraaid, opruiming, Hitmanpro vind geen problemen....... pffuheih....

M.a.w. mijn RegcleanPro is geen Malware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 00:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Virtuele machines?

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkhimself
Eum, sorry... wat? Bot's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 00:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Nee of je met VMware of Virtualbox heb gewerkt en daar machines in hebt aangemaakt ?

Maak je 7 machines aan met een fixes size HD van 100 Gb dan heb je ook al 700Gb in gebruik.

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bliksem B
dirkhimself schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 16:03:
[...]

Ik heb de directory waar die 706GB instond gewoon met Treesize gedelete, staat er weer netjes 900GB beschikbaar.....

CCleaner gedraaid, opruiming, Hitmanpro vind geen problemen....... pffuheih....

M.a.w. mijn RegcleanPro is geen Malware?
Dus het is in ieder geval opgelost. Via internet was het een soort van temp map waar je normaal niet bij kan. Dan alsnog frappant dattie bij jouw 700 GB is 8)7
Daarnaast zou ik geen regcleanpro gebruiken, hier nog een artikel dat het geen chil proggie is. Ik weet niet als jij last hebt dattie elke x bij het opnieuw opstarten vraagt om het te kopen? Dan alsnog zijn er betere imho. Zoals spybot search and destroy, ccleaner, JV16 powertools (deze gebruik ik redelijk vaak), ioware, system ninja en nog wel een paar. Kijk hiervoor ook eens bij de meuktracker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkhimself
Sc0rPi0N schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 16:08:
Nee of je met VMware of Virtualbox heb gewerkt en daar machines in hebt aangemaakt ?

Maak je 7 machines aan met een fixes size HD van 100 Gb dan heb je ook al 700Gb in gebruik.
Nee dus, ik ken dat niet eens ...... Gzeeh, I AM a newb -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remz
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 01-10 16:54
Heb je al je tijdelijke bestanden verwijderd vanuit IE?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkhimself
Bliksem B schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 16:10:
[...]

Dus het is in ieder geval opgelost. Via internet was het een soort van temp map waar je normaal niet bij kan. Dan alsnog frappant dattie bij jouw 700 GB is 8)7
Daarnaast zou ik geen regcleanpro gebruiken, hier nog een artikel dat het geen chil proggie is. Ik weet niet als jij last hebt dattie elke x bij het opnieuw opstarten vraagt om het te kopen? Dan alsnog zijn er betere imho. Zoals spybot search and destroy, ccleaner, JV16 powertools (deze gebruik ik redelijk vaak), ioware, system ninja en nog wel een paar. Kijk hiervoor ook eens bij de meuktracker...
Ja die 700 GB is me ook een raadsel. Heb 'm nog niet eens 2 maand..... Anyway, RegcleanPro heb ik al gekocht, dus misschien heb ik er daarom geen last van...

Maar is gewoon verwijderen met Windows dan wel voldoende? Of moet ik echt die capriolen uithalen die op regcleanpro spyware staan??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkhimself
Remz schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 16:13:
Heb je al je tijdelijke bestanden verwijderd vanuit IE?
Ja eerst wel, maar dat had geen effect. IE gebruik ik trouwens nagenoeg niet, alleen de browser in Seamonkey en Chrome, die temps heb ik ook verwijderd, had ook nauwelijks resultaat

Toen in Treesize Free, daar heb die map en onderliggende mappen verwijderd. Het leken oude Temp. Int. files, maar daar twijfel ik nu wel over.

Even goed in de gaten houden wat er gebeurt vanaf nu .....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LnC
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-08 11:16

LnC

The offending line...

In het midden van deze pagina kan je d.m.v. een taak eenmalig instellen dat Windows de clean-up van de temp bestanden automatisch opruimt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazer
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Bazer

En nou?

Heel oud topic, ik weet het.
toch even kicken omdat ik in Windows 8.1 ook dit "probleem" heb/had

Lijken inderdaad Internet Explorer cache files ofzo, maar worden niet opgeruimd.

In IE het forceren van bestanden verwijderen helpt niet.

genoemde oplossing met Treesize free, werkte voor mij ook.

In mijn geval "maar" 5GB maar toch.

Kamperen; alles wat je thuis laat is meegenomen!

Pagina: 1