Eigen Router XS4ALL Glas, zelfde als KPN?

Pagina: 1
Acties:

• ShadowAS1
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-11 12:16

ShadowAS1

IT Security Nerd

Topicstarter
Hoi,
Een kennis van mij gaat over op glasvezel, en ze vroeg of ik het netwerk bij haar wilde vernieuwen.. Aangezien zij thuis zowel prive als zakelijk van de lijn gebruik gaat maken moeten er VLANs komen e.d.
Dus ik wilde ook een eigen router gebruiken met het abbo, zij wil graag bij XS4All blijven waar ze nu nog een zakelijke ADSL lijn van heeft..

Nou als ik de info van de site van XS4all goed begrijp dan maken ze gebruik van het KPN netwerk, houdt dit in dat de router ook op dezelfde manier met internet verbindt? Want ik wilde dan een Ubiquiti EdgeMax Lite neerzetten i.c.m een Ubiquiti UniFi LR AP

Dus kan ik gewoon de info van netwerkje.com volgen voor de configuratie van een XS4all abbo?

PA-ACE / RHCE / SCE // Any post or advice is provided as is, and comes with no warranty at all.

• Skoefel
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 01-12 12:15
Volgens mij gebruiken ze wel een andere username + wachtwoord combinatie, maar insteek van het netwerk is hetzelfde.

• ShadowAS1
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-11 12:16

ShadowAS1

IT Security Nerd

Topicstarter
Klopt, Hier: https://www.xs4all.nl/kla...ernet/modem/instellingen/ staat ook welke VLANs waarvoor gebruikt worden.. maar niet welke username/password combo.. ik denk dat ik die uit de FritzBox kan halen, maar daar heb ik zo mn twijfels bij.

PA-ACE / RHCE / SCE // Any post or advice is provided as is, and comes with no warranty at all.

• Skoefel
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 01-12 12:15
Als je kan inloggen op de fritzbox kan je het username en password eruit halen. iig bij de fritzboxen wij gebruiken wel.