Harde schijf wordt niet ingelezen

Pagina: 1
Acties:

• Wingeddrac0
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 05-09-2023
Hallo tweakers,
ik heb vanochtend een nieuwe system in elkaar gezet, alles werkt en functioneerd. SSD is de bootschijf, geen problemen gehad maar mijn pricewatch: Seagate Barracuda 7200.14 ST2000DM001, 2TB weigert dienst te doen. De schijf is vindbaar in de bios, bij device manager staat ie er keurig bij maar daar houdt het dan ook op. Computer window geeft enkel de ssd aan en de dvd drive maar mijn schijfje is nergens te bekennen...Bij de installatie van windows was het te gebruiken als bootschijf maar na de installatie verdwenen.
Drivers heb ik nagekeken, kabels gechecked, ben ik iets vergeten om te doen?

• Sibrand
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14:10
Heb je hem wel een schijfletter toegewezen in diskmgr?

• dragoncry
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13:33
Is de schijf geformatteerd?, als hij wel in de VDM (virtual disk manager) staat kan dat het probleem zijn :)

• Uncle Mel
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 25-01 12:01
Verwijderd

[ Voor 89% gewijzigd door Uncle Mel op 30-01-2014 21:36 ]

• Wingeddrac0
Sibrand schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 13:37:
Heb je hem wel een schijfletter toegewezen in diskmgr?
Zie onderen ^^
dragoncry schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 13:37:
Is de schijf geformatteerd?, als hij wel in de VDM (virtual disk manager) staat kan dat het probleem zijn :)
Schijf is brand "spanking" new, dus dat lijkt me wel zo, bij de installatie van Win7 kwam er ook mooi 1800-ish gb aan vrije ruimte te staan...
Uncle Mel schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 13:52:
Als je een runbox opent en je typt "diskmgmt.msc" zou hij er inderdaad als unallocated bij kunnen staan. initialiseren, partitie aanmaken en klaar :)
Dank u allen, ik voel me een leek haha 8)7 . Cheers!

[ Voor 23% gewijzigd door Wingeddrac0 op 13-06-2013 14:00 ]

Verwijderd

Als een schijf nieuw is, is deze niet geformatteerd. Dan komt deze dus niet in My Computer te staan, maar wel in Disk Management. Dat is logisch en normaal.

Kun je mij twee dingen geven:
  • Wat voor moederbord je hebt en waar je hardeschijf op aangesloten is qua SATA poort (poort nummer, controller, kleur van de SATA poort)
  • Screenshot van Disk Management waar alle volumes op te zien zijn
Je hebt je bericht gewijzigd, je schreef eerst:
Diskmgr geeft die schijf niet weer :S
Dat is dus niet het geval neem ik aan; diskmanagement geeft de schijf wél weer. Kortom, je had de schijf niet geformatteerd. Pas nu je dat hebt gedaan, is de schijf zichtbaar in My Computer.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2013 14:03 ]

• barry457
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23-01 13:26
het is geen sd kaartje die in 1 keer herkent wordt. Je zal de disk in disk management moeten partitioneren en formateren. Daarna zal deze pas beschikbaar zijn.

• Wingeddrac0
Verwijderd schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 14:01:
Als een schijf nieuw is, is deze niet geformatteerd. Dan komt deze dus niet in My Computer te staan, maar wel in Disk Management. Dat is logisch en normaal.

Kun je mij twee dingen geven:
  • Wat voor moederbord je hebt en waar je hardeschijf op aangesloten is qua SATA poort (poort nummer, controller, kleur van de SATA poort)
  • Screenshot van Disk Management waar alle volumes op te zien zijn
Je hebt je bericht gewijzigd, je schreef eerst:

[...]

Dat is dus niet het geval neem ik aan; diskmanagement geeft de schijf wél weer. Kortom, je had de schijf niet geformatteerd. Pas nu je dat hebt gedaan, is de schijf zichtbaar in My Computer.
True, ik kan enkel mezelf de blaam geven voor deze fout, domme handeling van het "niet naar beneden scrollen".
barry457 schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 14:03:
het is geen sd kaartje die in 1 keer herkent wordt. Je zal de disk in disk management moeten partitioneren en formateren. Daarna zal deze pas beschikbaar zijn.
Yup, dat heb ik me zojuist gerealiseerd |:(

Anyway, opgelost! Bedankt voor alle input allemaal :)
Pagina: 1