Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

Advies receiver + speakers (budget 450 euro)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik kom hier niet om jullie helemaal uit te laten zoeken wat ik moet kopen. Heb zelf al wat research gedaan, maar aangezien ik hier helemaal niet in thuis ben, zou ik mijn keuze toch graag willen beoordelen door wat experts. ;)

Huidige situatie
Ik heb LG 47LM860V tv, speel alles af vanaf mijn externe harde schijf, dus ik heb geen DVD- of Blu-ray speler nodig. Kijk veel in 3D en wil de geluidsset voornamelijk voor films gebruiken. Games en muziek af en toe, maar de prioriteit voor de keuze van een geluidsset/receiver ligt bij hoe het klinkt met films.

Waar m'n oog op is gevallen
Ik vond het moeilijk om te bepalen hoe ik m'n budget over de receiver en de speakers moet verdelen. Ik heb de Pricewatch gebruikt en voor de receiver tot max 200 euro gegaan. Zodoende ben ik uitgekomen op dePioneer VSX-322-K.

Daardoor hou ik zo'n 270 euro over voor de speakers en misschien heb ik me teveel blind gestaard op de getalletjes (150W), ik kwam op uit op de Pioneer S-HS100 5.1. Ik vind het lastig om te kijken waar ik op moet letten. Als ik een aantal opties zou hebben, kan ik in de winkels gaan luisteren, maar om te voorkomen dat ik naar veel te dure setjes ga luisteren, heb ik dat nog niet gedaan. ;)

Hoop dat jullie me de goede kant op kunnen sturen. Thanks!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Aud > cea

Wise enough to play the fool

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Je moet je inderdaad niet blind staren op getallen aangezien deze voornamelijk marketing-blabla zijn en weinig met de realiteit te maken hebben.

Waneer je op zoek bent naar een 5.1 set met een budget van € 270 moet je het jezelf niet al te moeilijk maken. Zeker omdat voor jou de prioriteit op films ligt. Om voor dit bedrag een set te kopen die bij het luisteren van muziek een acceptabel geluid levert, is onmogelijk. Voor films liggen de eisen niet zo hoog.

Ik zou zeggen koop gewoon een setje speakers dat je er mooi uit vindt zien en die naar jou smaak genoeg volume produceren. Een enigszins hifi-waardige set kun je met het gestelde budget immers niet kopen.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je antwoord. M'n budget is overigens 450 euro en niet 270, maakt dat nog verschil? Ik vind het een aardig bedrag en het leek mij dat je dan niet voor een setje "die er mooi uit ziet" hoeft te gaan, maar dat er best wat kwalitatief goeds te kiezen moet zijn.

Correct me if I'm wrong..

• S1NN3D
  • Niet online
In je OP had je het over 200 voor een receiver en 270 voor speakers. Dan lijkt me dat kwaliteit verwachten niet zo reëel is. Zeker niet als je voor dat geld 5.1 wil hebben.

Verwijderd

Dat is enigszins overdreven vind ik. Zelf ben ik begonnen met de Onkyo HT-S3200 waar ik €300 voor betaald heb destijds:

Afbeeldingslocatie: http://images.productwiki.com/upload/images/onkyo_ht_s3200-400-400.jpg

Ja het is geen B&W setup qua prestaties maar je krijgt er voor dat geld prima surround geluid mee voor bij films. Later heb ik de speakers geupgrade voor een duurdere 5.0 setup en nog later heb ik een Denon receiver gekocht die meer power kon bieden aan de nieuwe speakers. Desondanks heb ik de eerste 2 jaar zeer genoten van bovenstaande home cinema set die veel en veel beter klinkt dat vergelijkbare sets van LG of Samsung.

Als je niet de prestaties van een high end systeem verwacht dan zijn dit soort sets meer dan prima.

@TS: je zou kunnen zoeken op 5.1 sets van de 'audio' merken zoals Onkyo, Yamaha, Denon, Pioneer etc.

Overigens kunnen wij enkel adviseren over specs. Wat je zelf mooi vind klinken (en dat is waar het om gaat) zul je zelf moeten beluisteren. Mijn advies is dan ook om te kijken wat er binnen je budget past en deze setups te gaan beluisteren in een winkel. Het kan dan best zijn dat jij iets mooi vindt klinken waar anderen een andere mening bij hebben. Het is bijna net als met muziek ;)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2013 17:56 ]

• DiSiLLUSiON
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-10 09:07
Misschien een tip: In de MediaMarkt zijn zo nu en dan combo's van versterker en surround setjes in de aanbieding voor 400-500 euro. Het zijn instap versterkers en redelijke surround setjes, maar voor films en een beetje muziek klinkt zoiets vaak prima. En je kunt later de versterker of speakers makkelijk upgraden zonder dat je meteen een heel nieuw surround setje hoeft aan te schaffen.

[ Voor 46% gewijzigd door DiSiLLUSiON op 15-06-2013 17:59 ]

• S1NN3D
  • Niet online
Klopt dat je op zich wel aardig geluid uit dergelijke setjes kunt halen bij films. Voor muziek zijn ze niet zo geschikt aangezien kleine sattelietspeakers hier niet geschikt voor zijn. Maar als je inderdaad geen high end geluid verwacht, kan het er mee door. Wat echter wel zonde van het geld is in mijn ogen is het kopen van een setje van zo'n € 500 en deze vervolgens volledig te gaan upgraden. Dan kun je beter nog wat meer sparen en een goede receiver en om te beginnen 2 boekenplankspeakers. Wanneer je weer geld heb voor een upgrade kun je 2 vloerstaanders kopen en de eerder gekochte boekenplankspeakers naar achteren verplaatsen als rears. Later nog een center en je surround set is compleet. Mocht je ondanks de vloerstaanders nog behoefte hebben aan meer laag doe je als laatste nog een upgrade met een subwoofer.

Verwijderd

Daar heb je uiteraard ook gelijk in. Ik heb het wel op deze manier gedaan omdat ik dacht dat ik de Onkyo set meer dan voldoende zou vinden, maar ik heb altijd de neiging om vervolgens te gaan upgraden. De gemiddelde gebruiker had echter meer dan tevreden geweest met de Onkyo set en in principe niet te hoeven upgraden. Het is aan TS om zelf in te schatten hoe hij/zij dat zal ervaren natuurlijk :)

• michael3
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 30-12-2020
Wat misschien ook een optie is, is om een setje op Marktplaats te scoren heb je wat meer waar voor je geld.
Het budget is niet veel, en op die manier heb je wat beters, dan wat je voordat geld (nieuw) koopt in de winkels.

Aan dit bericht kan men geen rechten ontlenen, sterker nog bij het lezen van de reactie en Signature stem je ermee in dat ik niet verandwoordelijk ben voor mijn eigen reactie.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie adviezen. Toch maar even gaan luisteren in een winkel!

Verwijderd

Topicstarter
Het is uiteindelijk een Onkyo TX-SR313 receiver met een Boston Acoustics SoundWare XS 5.1 setje geworden. Totale prijs: 550 euro bij de Mediamarkt (showmodel + aanbieding). Angst voor het boven m'n budget komen is helaas waarheid geworden, nu maar hopen dat het het waard is! De reviews zijn in ieder geval goed.

Verwijderd

'klinkt' goed :) Veel plezier ermee!
Pagina: 1