16GB RAM op Laptop

Pagina: 1
Acties:

• Slmii92
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 05-09-2022

Slmii92

Live Curious

Topicstarter
Hallo,

Ik heb sinds een paar dagen een nieuwe laptop met 6gb RAM pricewatch: Asus N56 Series S4215H en op de website staat dat er max 8gb ram in kan.

Ik wil het graag verhogen, maar op de website staat dus max 8gb ram en op meerdere sites waar ik op heb gekeken staat dat 16gb ram ook mogelijk is.

Heb nou veel rondgekeken en gelezen dat de corsair vengeance 16gb het niet echt goed doet, maar de Kingston KHX en de G.Skill dus wel. Dus ik zit nou te twijfelen welke het beste zou zijn.
pricewatch: Kingston KHX16S9P1K2/16
pricewatch: G.Skill F3-1600C11D-16GNT

Heeft iemand anders ook ervaring hiermee?

Zelf weet ik er niet zo veel vanaf, maar wat hulp zou mooi zijn. :D

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Als er 2 sloten in zit zal 2x8 gewoon werken. En koop een merk, iets van Crucial oid.

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

• Slmii92

Slmii92

Live Curious

Topicstarter
Omdat ik er niet veel vanaf weet en op internet lees dat het niet zou kunnen werken, zit ik wel erg te twijfelen. Dus als ik een 16gb van Crucial neem, zou het gewoon moeten werken?

Bijvoorbeeld deze: pricewatch: Crucial Ballistix Sport BLS2C8G3D1609ES2LX0CEU

Verwijderd

Wet koop op afstand?
Probeer het xP

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Hou er wel rekening mee dat in een laptop sodimm gaat, en dus niet de dimm modules voor een desktop.

Die je daar hebt uitgezocht gaat in ieder geval niet passen.
Of 16 Gb gaat werken is devolgende vraag.

Als ik jouw was, zou ik gewoon naar een winkel gaan (paradigit bijvoorbeeld) en vragen of ze het er voor je in willen zetten, met als "garantie" dat als het niet werkt, je het ook niet hoeft te kopen.

• Mint
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:39
Reepje schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 13:06:
Hou er wel rekening mee dat in een laptop sodimm gaat, en dus niet de dimm modules voor een desktop.

Die je daar hebt uitgezocht gaat in ieder geval niet passen.
Of 16 Gb gaat werken is devolgende vraag.

Als ik jouw was, zou ik gewoon naar een winkel gaan (paradigit bijvoorbeeld) en vragen of ze het er voor je in willen zetten, met als "garantie" dat als het niet werkt, je het ook niet hoeft te kopen.
Even los van de vraag: dat laatste vind ik nou niet echt een mooie benadering. Jij wilt iets als klant wat volgens de specs niet moet kunnen. De kans is aanwezig dat het direct werkt, maar als dat niet zo is zit de winkel dus met een laptop waarvan de zegel van de doos is verbroken (strikt gezien dus niet meer als nieuw te verkopen) en met twee geheugenlatjes waarvan hetzelfde gezegd kan worden. Ik vind dan wel dat als jij per se buiten de specs wilt treden, jij dan ook de verantwoordelijkheid daarvoor moet gaan nemen.

Terug ontopic: volgens de specs hier op Tweakers kan ie 16GB gewoon hebben. Om uit te gaan van jouw onderzoek werken latjes van Kingston en G.Skill prima, dus dan die kopen. Je kunt voor de zekerheid altijd een winkel bellen of mailen, of contact opnemen met Asus.

• catfish
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-02 00:45
volgens ene Tuno op http://forum.notebookrevi...215h-wont-accept-ssd.html
werkt het met Corsair Vengeance 16GB CMSX16GX3M2A1600C10
gewoon hetzelfde setje bestellen :)

• Slmii92

Slmii92

Live Curious

Topicstarter
adyta schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 13:14:
[...]

Even los van de vraag: dat laatste vind ik nou niet echt een mooie benadering. Jij wilt iets als klant wat volgens de specs niet moet kunnen. De kans is aanwezig dat het direct werkt, maar als dat niet zo is zit de winkel dus met een laptop waarvan de zegel van de doos is verbroken (strikt gezien dus niet meer als nieuw te verkopen) en met twee geheugenlatjes waarvan hetzelfde gezegd kan worden. Ik vind dan wel dat als jij per se buiten de specs wilt treden, jij dan ook de verantwoordelijkheid daarvoor moet gaan nemen.

Terug ontopic: volgens de specs hier op Tweakers kan ie 16GB gewoon hebben. Om uit te gaan van jouw onderzoek werken latjes van Kingston en G.Skill prima, dus dan die kopen. Je kunt voor de zekerheid altijd een winkel bellen of mailen, of contact opnemen met Asus.
Dankje, ik denk dat ik dan maar de Kingston of de G.Skill neem.

Bedankt voor de reacties.

• Ordieee
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 26-11-2025
Slmii92 schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 13:28:
[...]

Dankje, ik denk dat ik dan maar de Kingston of de G.Skill neem.

Bedankt voor de reacties.
Zoals hierboven al is vermeld,

moet je zoeken naar SODIMM geheugen en niet naar DIMM(Desktop) geheugen. De tot nu toe uitgekozen geheugens zijn allemaal DIMM's.

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

pricewatch: Crucial CT2KIT102464BF1339 dit dus, goedkoper word het niet.

pricewatch: Kingston ValueRAM KVR1333D3S9/8G of deze 2x, heb je ook 16gb.

People as things, that’s where it starts.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:21

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ahum:
Aankoopadvies vragen mag weer.. (maar lees eerst dit!)

Aankoopadviesvragen horen in de aankoopadviessubfora

Move PMG -> CAA

Oslik blyat! Oslik!

• Slmii92

Slmii92

Live Curious

Topicstarter
Sorry, was meer een vraag bedoeld welke RAM wel zou kunnen werken, niet echt een aankoopadvies, sorry. :D
Dankje, denk dat ik maar eerst ff 1x de Kingston neem, als het goed gaat er nog 1 bij. Of kan dat niet, 2 verschillende merken?

Als het niet kan of niet goed is, neem ik gelijk de Crucial. Thx.

• Reepje
  • Niet online
Je wil 16 GB (waarom eigenlijk?) en dan ga je toch 1x8 kopen. Beetje raar.

Gelijke sodimms geeft in ieder geval het beste resultaat.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Wat doe je met de laptop dat je 16GB RAM nodig hebt ?

Als je de laptop gebruikt voor alleen wat internetten en geen zware dingen draait, is 16GB even snel als 6GB. Als de laptop voor gamen gebruik heeft 16GB tegenover 8GB ook totaal geen nut.

[ Voor 19% gewijzigd door PilatuS op 13-06-2013 22:57 ]

• Slmii92

Slmii92

Live Curious

Topicstarter
Voor school, ICT opleiding, games en internetten. Als het geen nut heeft om de 16 te nemen, neem ik wel 1 van 8gb. Zoveel weet ik er ook niet vanaf, dus dacht meer is beter.

Bedankt voor de hulp en reacties! ^_^

• Reepje
  • Niet online
Weet je wel zeker dat je ICT wil gaan doen?
Heeft niet zo je interesse als ik het zo bekijk.

• Mint
Reepje schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 23:04:
Weet je wel zeker dat je ICT wil gaan doen?
Heeft niet zo je interesse als ik het zo bekijk.
ICT != ICT. Zo ken ik studenten Media Design die ontzettend goed met Photoshop om kunnen gaan (en op papier ICT'er zijn), maar geen bal verstand hebben van hardware. ICT is een breed vak, als je _alles_ op dat gebied kent, ben je heul veel geld waard denk ik. ;)
Slmii92 schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 23:02:
Voor school, ICT opleiding, games en internetten. Als het geen nut heeft om de 16 te nemen, neem ik wel 1 van 8gb. Zoveel weet ik er ook niet vanaf, dus dacht meer is beter.

Bedankt voor de hulp en reacties! ^_^
Mag ik vragen welke ICT-opleiding je doet of gaat doen? Laatst kwam ik een aspirant MBO'er tegen die ook een laptop nodig had voor zijn ICT-opleiding. De opleiding adviseerde een i7 met 16GB RAM en een 1TB HDD. Toen ik hem vroeg wat hij zoal kreeg, was het antwoord dat hij 3 VM's naast elkaar moest draaien (1 server en 2 workstations) om domeinen op te zetten. 8)7
Als dit een eis is van je school, neem dat dan met een korrel zout. Ga na welke dingen je moet (gaan) doen op je opleiding en stem je specs daar een beetje op af.

• Slmii92

Slmii92

Live Curious

Topicstarter
HBO, eerste jaar is algemeen, beetje van alles van de opleidingen, ICT Beheer, Software engineering, Technische Informatica en Multimedia Design & Development

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-02 16:41
Slmii92 schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 10:17:
HBO, eerste jaar is algemeen, beetje van alles van de opleidingen, ICT Beheer, Software engineering, Technische Informatica en Multimedia Design & Development
Dan trek je ook nog geen 16GB vol over het algemeen... Überhaupt met ICT-opleidingen zal dat niet snel gaan gebeuren, aangezien je eigenlijk altijd in test-omgevingen zit en dus nooit met (extreem) grote hoeveelheden data te maken gaat hebben. Daarbij, als je daadwerkelijk zoveel resources nodig hebt, wil je dat écht niet op een HDD van een laptopje laten draaien. De performance daarvan is dramatisch. Zeker als je meerdere VM's naast elkaar laat draaien is je disk keer op keer de bottleneck. Dan wordt het dus pas interessant als je er een SSD naast zet, maar dan heb je voor 3 extra VM's (dus naast je eigen OS; ik neem aan dat je geen ESX-host gaat maken van je laptop) wel behoorlijk wat disk-space nodig. Je gaat dan al gauw naar een 256GB SSD, wat me niet echt de bedoeling lijkt voor een studenten-laptopje.

iRacing Profiel

• Mint
Slmii92 schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 10:17:
Fontys in Eindhoven toevallig?

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-03 17:52

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

adyta schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 10:04:
Mag ik vragen welke ICT-opleiding je doet of gaat doen? Laatst kwam ik een aspirant MBO'er tegen die ook een laptop nodig had voor zijn ICT-opleiding. De opleiding adviseerde een i7 met 16GB RAM en een 1TB HDD. Toen ik hem vroeg wat hij zoal kreeg, was het antwoord dat hij 3 VM's naast elkaar moest draaien (1 server en 2 workstations) om domeinen op te zetten. 8)7
Als dit een eis is van je school, neem dat dan met een korrel zout. Ga na welke dingen je moet (gaan) doen op je opleiding en stem je specs daar een beetje op af.
Serieus, haha ik draai met 8GB in een 5 jaar oude Dell XPS M1330 (Core2Duo T8100) met VMware soms 4 of 5 MS Server 2008R2 naast elkaar of twee servers en twee of drie werkstations, puur voor studie doeleinde.

In del laptop zit een 128GB Crucial M4 SSD en de VMś staan op een externe eS-ATA hardeschijf van 250GB.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• Mint
_Dune_ schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 10:42:
[...]

Serieus, haha ik draai met 8GB in een 5 jaar oude Dell XPS M1330 (Core2Duo T8100) met VMware soms 4 of 5 MS Server 2008R2 naast elkaar of twee servers en twee of drie werkstations, puur voor studie doeleinde.

In del laptop zit een 128GB Crucial M4 SSD en de VMś staan op een externe eS-ATA hardeschijf van 250GB.
Vandaar dat ik ook snel genoeg klaar was met die 'eisen' afschieten. :+
Pagina: 1