Xbox 360 regio veranderen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrestraeon
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 02-10 10:03
Tegenwoordig speelt microsoft steeds meer in om regio-gericht te werken. Zo is het dashboard nu al onwijzigbaar in het Nederlands terwijl bij language en locale ik English/United Kingdom geselecteerd heb.
Dat had ik gedaan om te garanderen dat ik spellen steeds in het engels download.

Nu helpt dat niet meer, en krijg je toch games naar je regio. Als inwoner van België, dat Microsoft proper als 'Franstalig' land heef bestempeld zijn bepaalde games exclusief in het Frans te downloaden. Fable III is zo'n mooi voorbeeld dat ik nu exclusief in het Frans kan spelen, wat ik ook doe. :( Een miezerige troost is de additionele download die alle speech in het engels zet, maar de game blijft Frans.

Ik heb er genoeg van, en wil Engels. Nu denk ik erover na om via xbox.com mijn xbox-regio over te zetten naar UK, of eventueel Nederland om te garanderen dat ik steeds in het engels kan gamen. Het is ehter zo dat bepaalde content niet meer zal werken in de nieuwe regio, als je reeds regio-specifieke content hebt. Ik neem aan dat het switchen naar Nederland geen problemen met zich meebrengt, of is er iets waar ik op moet letten? Ik neem aan geen België-specifieke content te hebben (als die überhaupt bestaat).

Een keuze die ik liever zou maken, maar waar ik graag wat meer info over wil, is switchen naar United Kingdom. Ik neem aan dat de marketplace dan ook Brits en dus in ponden komt te staan? Dan heb ik niet alleen gegarandeerd Engelstalige games maar de prijzen zijn er ook goedkoper! Zit er bij de switch naar UK echter een addertje onder het gras?

Graag wat toelichting over het switchen van regio :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:50

D4NG3R

kiwi

:)

Je regio word bepaald a.d.h.v. je IP adress, je language en locale aanpassen naar UK zou voldoende moeten zijn om alles in het engels te houden. Apart dat dit bij jouw niet gebeurt :| .

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrestraeon
Nee helaas, ik heb language en locale altijd op het engels gehouden, en dat heeft steeds voldaan.

Sinds afgelopen jaar is het dashboard, stap voor stap naar het Nederlands vertaalt. tegelijkertijd ook de beschrijvingen van games en de talen van de games. Er staat vaak "Deze game is in het Frans" terwijl language en locale ongewijzigd bleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het switchen van regio is totaal verpest sinds die laatste update. Games worden bij mij nog wel weergeven in het Engels, omdat ik mijn taal en locatie naar UK heb gezet.
De marketplace geeft bij mij nog wel euro's aan, en zet alles in het Nederlands waar mogelijk. Terwijl de andere helft van de spellen weer een Engelse beschrijving laten zien. Alhoewel ik geloof dat je het betaalmiddel ergens in kon stellen bij je account of profiel..
Xbox Home staat ook half in het Nederlands, half in het Engels, met hier en daar een woord met een hoofdletter, maar de helft ook weer niet.

Ik heb me er ook heel erg aan gestoord dat niks afhankelijk van elkaar was en dat het leek alsof een 12-jarige programmeur even een update er tussen had gestopt. Na veel e-mail met de Xbox support heb ik me er naar bij neergelegd. Zij zeggen alleen dingen volgens het boekje, oftoewel verander je locatie en de taal. Ze weten zelf ook niet hoe het zit, maar ze doen er ook niks meer aan.
Dus hoe graag ik je toelichting wil geven.. ik kan het niet, en de support kan het zelf ook niet.

Als je b.v. bij tv & films gaat kijken, staat er bij mij:
Mijn Video-apps
Xbox Video
films bladeren
Video Apps
Zoek films

Ik heb dit ook in de mail gezegd maar mij konden ze niet verder helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrestraeon
Zulke toestanden zie ik momenteel ook, zo staat in het hoofdmenu onderaan "A Selecteren" en "Y Search".

De vraag is echter wanneer ik mijn regio zou veranderen naar Nederland of UK er geen addertjes onder het gras zitten. Blijft mijn Minecraft werken? Blijft mijn Borderlands werken? Krijg ik geen errors in de marketplace? dat soort zaken

[ Voor 20% gewijzigd door Terrestraeon op 13-06-2013 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat geloof ik nooit, dat is op de 360 nog niet. Tenzij je echt wettelijke restricties mee krijgt.
Je kan b.v. een spel verliezen, wanneer je je regio naar Duitsland plaatst omdat Duitsland wel eens de neiging heeft om bepaalde hoeveelheden geweld en bloed te verbieden.
Een maat van me is met zijn Xbox 360, vol met spellen, verhuisd naar Noorwegen. Hij heeft geen enkel probleem gehad met ook maar één spel, app of marketplace. Ook heb ik zelf toen de locatie veranderd en ik heb nergens problemen ondervonden.

support.xbox.com:
Content die u reeds hebt gekocht

Voor u uw account verplaatst, moet u ervoor zorgen dat u eventuele avataritems, games, game-uitbreidingen en videocontent die u hebt gekocht downloadt. Na de migratie is er geen garantie dat digitale content zal werken en er zijn geen teruggaven als items niet meer werken omdat u uw account naar een andere regio hebt verplaatst.

Content die u hebt gekocht kan blijven werken op een Xbox 360-apparaat als de content een geldige licentie heeft. Als die content wordt verwijderd of u een andere console gebruikt, is het mogelijk dat u de content opnieuw moet downloaden en opnieuw een licentie voor de nieuwe regio moet aanschaffen, maar sommige content (vooral videocontent) is alleen toegestaan in bepaalde landen en regio's. Deze content wordt mogelijk geblokkeerd in uw nieuwe regio omwille van licenties of regionale beperkingen.
Het klinkt allemaal spannend, maar dit is echt bijna niet van toepassing. Dat heb je het echt over uitzonderingen over misschien CoD die ergens in een oostblok land verboden was geworden.

Ik heb zelf ook continu veranderingen doorgevoerd aan mijn locatie, omdat de 'Language' de talen van spellen niet deed veranderen. Na verandering werkte alles gewoon foutloos. Je kan het gewoon veranderen.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2013 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrestraeon
OK bedankt, dan zal ik het erop wagen :) desnoods wissel ik 3 maanden later terug.
Pagina: 1