Full HD narrowcasting met MK808B op TV

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 06-06 10:47
Beste Tweakers,

We willen op kantoor een Full HD TV aansturen met een Android stick (geen vereiste), om zo aan 'narrowcasting' te doen. Hiervoor is een site gemaakt op 1920x1080 pixels. Deze willen we 1:1 gaan vertonen op het scherm. Na het doorspitten van dit topic Mini Android TV discussie deel 1 hebben we een MK808B aangeschaft. Het bleek echter allemaal niet zo eenvoudig als gedacht.

Een aantal problemen waar we tegenaan lopen:

Een fullscreen browser. Volgens de Playstore zou Chrome dit doen, echter is dit nergens terug te vinden na installatie. Firefox heeft een plugin (https://addons.mozilla.or...52573/?src=hp-dl-featured) beschikbaar. Echter lijkt de hele browser dan onbruikbaar. Bovendien lijkt de plugin zichzelf uit te schakelen.

Full HD resolutie aansturen. Volgens de instellingen van de MK808B zou hij op 1920x1080x60 uit moeten zenden. Een bezoek aan http://www.whatismyscreenresolution.com/ geeft aan dat hij slechts 1280x672 uitzendt. Er staat Android 4.2.2 op.

Langzaam maar zeker begin ik me ook af te vragen of dit wel de juiste oplossing is, en of we niet beter een miniPC kunnen kopen, bijvoorbeeld de pricewatch: MSI Wind Box DC100-016NL

Dan kunnen we met Teamviewer op afstand de boel overnemen, eenvoudig fullscreen browsen, browser automatisch opstarten na een reboot etc.

We willen de MK808B echter nog niet opgeven en hopen dat jullie ons verder kunnen helpen. Alvast bedankt!

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-05 16:40
Waarom maak je geen gebruik van "echte" narrow-casting oplossingen? Want om eerlijk te zijn ben ik bang dat je anders maar een beetje blijft aanmodderen met het hele verhaal. Er is genoeg voor te vinden, maar helaas is het over het algemeen niet echt goedkoop te noemen. Met name de management-software is een grote kosten-post, maar wel iets waar je daarrna heel veel plezier van kunt hebben. Het is even investeren, maar je verdient het later weer makkelijk terug aan besparing op beheer.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niet Henk
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 07-12-2024
Ik denk zelf dat je jezelf met Android erg limiteerd. Als het met name om energiezuinig en goedkoop gaat, kan je proberen een aantal Raspberry Pi's met een linux distributie te gebruiken, dat is denk ik het meest goedkoop en energiezuinig, alleen je moet wel een goed managementsysteem bedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruitech
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 26-04 18:15
Je zou ook eens kunnen kijken naar de oplossing van Philips (nee geen aandelen);
http://www.appituppsolutions.com/
Dit is een op Android gebaseerde Narrowcasting oplossing (cloud based) tegen relatief lage kosten.

Ben het eens met kroegtijger dat een volwaardige oplossing beter tot z'n recht zal komen. Narrowcasting is niet alleen domweg content plaatsen en gaan met die banaan, daar komt meer bij kijken wil je het succesvol laten worden.
Mocht je meer info willen stuur gerust een DM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
Ik snap dat jullie met echte oplossingen aankomen (al begrijp ik nog niet helemaal wat écht narrowcasting dan zou moeten zijn), echter gaat het om 1 TV en hebben we de vaardigheden voor het ontwikkelen van een website in huis. Bovendien moet het een en ander ook eenvoudig aan te passen zijn (zonder idioot hogen kosten).

Wat zijn volgens jullie dan de voordelen van écht narrowcasting tov een website fullscreen vertonen?

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-03-2024
MK808B firmware updaten, de firmware die meegeleverd word doet gewoon geen full hd.

Waar heb je hem ergens gekocht trouwens? Er zijn namelijk ook nep versies van.

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
Androidpc.nl heb ik hem gekocht (ga er vanuit dat hij echt is). 4.2.2 staat er op en er staat op zowel de TV als op de stick dat hij Full HD uitstuurt. Welke firmware zou ik dan nog moeten proberen?

Wat ik ook raar vind: als ik met de browser van de TV zelf (Samsung) naar die resolutiesite surf, krijg ik ook geen Full HD te zien. Nou kan het dat die smartapp de TV niet Full HD aanstuurt en daardoor twijfel ik hier nu ook aan bij de Android stick. Kan het zijn dat de stick hardwarematig wel Full HD kan/doet, maar dat de software (Chrome, Firefox) niet de maximale resolutie gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
ruitech schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 12:15:
Je zou ook eens kunnen kijken naar de oplossing van Philips (nee geen aandelen);
http://www.appituppsolutions.com/
Dit is een op Android gebaseerde Narrowcasting oplossing (cloud based) tegen relatief lage kosten.

Ben het eens met kroegtijger dat een volwaardige oplossing beter tot z'n recht zal komen. Narrowcasting is niet alleen domweg content plaatsen en gaan met die banaan, daar komt meer bij kijken wil je het succesvol laten worden.
Mocht je meer info willen stuur gerust een DM
Met name de schermen van Philips vond ik destijds erg mooi :) Ook helemaal via RS232 te configureren :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
_Brake_ schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 12:18:
Ik snap dat jullie met echte oplossingen aankomen (al begrijp ik nog niet helemaal wat écht narrowcasting dan zou moeten zijn), echter gaat het om 1 TV en hebben we de vaardigheden voor het ontwikkelen van een website in huis. Bovendien moet het een en ander ook eenvoudig aan te passen zijn (zonder idioot hogen kosten).

Wat zijn volgens jullie dan de voordelen van écht narrowcasting tov een website fullscreen vertonen?
Het voornaamste voordeel is de manier waarop je de boel kan managen. Je wil eigenlijk niets van doen hebben met de lokale machine, maar alles op een centrale plek beheren. Als je op een vestiging in Amsterdam zit en het beeldscherm in Maastricht geeft niet weer wat je wilt, is het niet heel rendabel om weer in de auto te moeten stappen en naar Maastricht te moeten rijden. Een scherm moet dus eigenlijk een "dom" device zijn, waarbij de server voor alle slimme acties zorgt.
Daarnaast wil je natuurlijk ook niet afhankelijk zijn van je verbinding. Immers, wil je een filmpje tonen op je scherm, dan wordt je niet gelukkig als je dat naar 20 schermen continue moet gaan streamen. Zeker niet als dat op FullHD over WAN moet gebeuren. Dus daarvoor zul je ook weer wat lokale storage op de devices moeten hebben (en moeten kunnen managen).
Ander groot voordeel is dat dergelijke management-software over het algemeen is opgedeeld in 2 (of soms nog meer) lagen, waarbij content door "gewone" users (zoals tante poes van Personeels-zaken bijvoorbeeld) kan worden beheerd, terwijl het technische beheer bij de ICT-afdeling ligt. Zo wordt de ICT-afdeling niet elke keer lastig gevallen als er een ander tekstje op moet komen. De meeste software is ook in staat om narrow-casting ook een unieke invulling te geven. Denk bijvoorbeeld aan een scherm bij de receptie die de bezoeker verwelkomt bij naam, wat wordt geregeld door de agenda van de receptie uit te lezen. Die info wil je dus alleen bij de receptie tonen, en niet op een scherm in bijvoorbeeld de bedrijfs-kantine waar je interne communicatie wilt doen naar je personeel om maar wat te noemen.

In jouw geval met slechts 1 scherm kan je niet echt van narrow-casting spreken, aangezien in dit geval narrow-casting en broadcasting 1 en hetzelfde is...Je stuurt immers je content naar ALLE schermen (en dat alle in dit geval 1 is, doet daar geen verandering aan).

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
Heel duidelijk verhaal, dankjewel hiervoor!

Zo uitgebreid is het voor ons nog niet van toepassing, maar de kennis neem ik zeker mee voor de toekomst. Komen we terug op de vraag of we in dit specifieke geval door moeten gaan met de Android stick, of toch voor een miniPC gaan. Moet ik eerlijk bij vermelden dat ik voor 90% naar de laatste optie neig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-03-2024
Vergeet niet dat je er natuurlijk ook gewoon Linux op kunt zetten.

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L-royke
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 00:51
Ik heb laatst Xibo server opgezet met een aantal clients binnen een bedrijf.
Ze zijn nu ook bezig om een android app te maken. misschien wel een leuk alternatief.
Via je webbrowser alles maken en inplannen.

Waar ik het heb opgezet werken we met
- Linux server (xibo server)
- HP Compaq all in one (Windows 7 zo ingesteld wake on bios, shutdown schedule, Automatisch inloggen binnen een domein etc.)

Ze willen dit gaan uitbereiden naar 40+ inch schermen omdat dit tot nu toe goed werkt!

http://xibo.org.uk/
Pagina: 1