LG TV + Pioneer VSX-922 => ARC problemen

Pagina: 1
Acties:

• _Piwi_
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 27-01 22:11
Ik val even met de deur in huis:

Ik heb een LG TV + Pioneer VSX-922, en deze combinatie geeft continue problemen en ben er een beetje klaar mee.

Het volgende is het geval.
1. Als RaspBMC start dan start deze mijn Pioneer + LG TV op. Ik heb dit verholpen door RaspBMC nu continue aan te laten staan.
2. ARC werkt dan wel en dan weer niet. Er is geen touw aan vast te knopen hoe en waarom.

Ik heb alles al geprobeerd en als ik XBMC uit laat staan ziet hij de Pioneer niet eens in SimpLink. Ik moet XBMC dus aan zetten om de Pioneer te laten zien. Dat lijkt mij dus sowieso al niet de bedoeling.

Iemand die bovenstaande herkent en weet hoe dit op te lossen valt? Ik heb een SPDIF kabel aangesloten maar het TV kanaal op de Pioneer kan ik daar niet op instellen, staat vast op ARC. En ik gebruik ARC dan wel weer om via mijn afstandsbediening XBMC te bedienen.

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
ARC, ofwel audio return channel, zorgt er voor dat je geen extra kabel nodig hebt tussen je tv en receiver om de audio van de tv via VSX-922 af te spelen. Met de bediening heeft dit verder niets te maken.

Mij lijkt het dat je ergens in de CEC settings iets fout hebt zitten.

• _Piwi_
Tjeh, heel veel settings zijn er niet. Op de Pioneer staat ARC en Control over HDMI op ON en op de TV staat ARC ook op ON. Maar dan nog werkt het niet. Ik heb al 2 - 3 HDMI kabels geprobeerd dus daar ligt het ook niet aan. Van eentje weet ik zeker dat het 1.4 is.

Edit: hier heeft iemand eenzelfde probleem. Niet mijn TV type maar ook LG. http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=114068.0

[ Voor 20% gewijzigd door _Piwi_ op 13-06-2013 20:18 ]

Verwijderd

Het probleem zit hem vrijwel zeker in de CEC instellingen, ik zou daar alles uitzetten (dus ook ARC) en dan een voor een weer aanzetten. Op deze manier is het een kwestie van uitsluiten. In principe heb je als je een optische kabel gebruikt de ARC niet nodig, sommige tv's bieden derhalve een optie om alle opties van CEC uit te zetten en alleen de universele bediening door te laten. Zo kun je in ieder geval de je Rasp blijven bedienen

Daar zou ik als eerste naar kijken...

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2013 22:25 ]

• _Piwi_
Ik heb het maar opgelost door ARC volledig uit te zetten en de Raspberry Pi op een schakelaar (KAKU) te zetten. Via een optische kabel geen problemen meer met het geluid van TV => Receiver. Niet ideaal, extra kabeltje namelijk, maar de sporadische problemen was ik zat.

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-01 22:48
Probeer eens te letten op de volgorde waarin je je apperatuur aan zet.
Als ik eerst mijn Pioneer receiver aan zet en daarna mijn tv, dan kan ik tv/sat selecteren wat ik wil, maar ARC werkt dan niet. Zet ik eerst mijn tv aan en daarna de receiver dan springt de receiver automatisch op tv/sat en dan werkt ARC wel.
in het eerste geval helpt het uit en dan weer aan zetten van de receicer.

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

• _Piwi_
MewBie schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 11:46:
Probeer eens te letten op de volgorde waarin je je apperatuur aan zet.
Als ik eerst mijn Pioneer receiver aan zet en daarna mijn tv, dan kan ik tv/sat selecteren wat ik wil, maar ARC werkt dan niet. Zet ik eerst mijn tv aan en daarna de receiver dan springt de receiver automatisch op tv/sat en dan werkt ARC wel.
in het eerste geval helpt het uit en dan weer aan zetten van de receicer.
Dat heb ik al tig keer geprobeerd maar soms wekt het wel en de volgende dag niet meer ;-) Daarnaast zette XBMC mijn TV continue aan.
Achjeh, 'it works'
Pagina: 1