Volgens mij heb ik aangegeven dat het:
1. Zeer onwaarschijnlijk is dat een atoomwapen zomaar afgaat (er zijn vliegtuigen neergestort met live kernwapens aanboord);
2. De gevolgen erg zijn, maar minder dramatisch dan sommige hier doen voorkomen. Het is een massavernietigingswapen dus ja het doet heel veel schade, maar niet aan kernbommen die 90 KM verder opgeslagen liggen.
Jullie zijn vergeten dat in de 50's en 60's het een aantal keren kantjeboord was met deze planeet. Men was bijna een wereldwijde kernoorlog begonnen!
Maar juist door de aanwezigheid van de kernwapens is het nooit tot oorlog gekomen tussen de VS/NATO en de Sovietunie/Warschaupact. Ik denk dat de stelling te verdedigen is dat er geen grootschalige oorlogen zijn geweest sinds de tweede wereldoorlog door kernwapens.
Daarom is mijn mening: opgeflikkerd met die bommen, ontmantelen die zooi en wegwezen met de rommel.
Wij als burgers mogen niet weten wat machtswellustelingen allemaal uitspoken. Onder het mom van democratie krijgen we atoomwapens in onze achtertuin en we mogen het niet eens weten.
Klokkenluiders moeten beschermd worden.
Assange, Snowden, Lubbers krijgen mijn steun.
Dat er in Nederland kernwapens zijn (in het kader van de Nuclear Sharing binnen de NAVO) is geen geheim, dat de kernwapens op Volkel lagen was een publiek geheim echter de kennis van Lubbers dat die wapens daar lagen was geheim. En Lubbers heeft zijn ambtsgeheim geschonden, dat is het punt. De discussie over kernwapens had prima gevoerd kunnen worden zonder, dus vind ik Lubbers geen klokkenluider.
Verwijderd schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 14:28:
[...]
Burgers hebben zo goed als nooit behoefte aan oorlog. Het zijn altijd machtswellustelingen die oorlog willen. Burgers in Iran of China verschillen niet zo veel van ons. Daarom moeten dissidenten ondersteund worden en niet berecht. Als we zo denken wandelen we met open ogen in de volgende oorlog. Dit geldt overal.
Bedenk dat ook in Iran mensen vechten voor het vrijdenkerschap (HA! een nieuw woord!

)
Mja, discutabel puntje. Er zijn genoeg
burgeroorlogen geweest, in het verleden is er veel meer oorlog/conflict geweest (op kleinere schaal). Dissidenten hebben ook lang niet altijd het gelijk aan hun zijde wat mij betreft (er zijn genoeg dissidenten die de Sharia in verschillende landen willen invoeren, en dan liefst de meest bloedige en strenge versie).
[
Voor 20% gewijzigd door
PolarBear op 25-06-2013 14:49
]