TV Presentatie - wisselen tussen tekst en livestream

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richardboer
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16-09 13:15
Bij ons op het werk zijn de afgelopen weken een aantal televisie schermen geplaatst met bijbehorende computers. Met als doel: informatie weergeven en zorgen dat medewerkers TV kunnen kijken tijdens de pauze.

Het grote probleem is de combinatie van beide.

Bijvoorbeeld alleen informatie weergeven zou eenvoudig kunnen via een powerpoint presentatie.

Alleen TV kijken kan via een stream vanaf onze sateliet decoder. (Deze kan streamen naar het netwerk)

Wat we dus graag willen: Bijvoorbeeld 15 - 30 minuten informatie als: nieuwe medewerkers, bepaalde agenda informatie (zoals wanneer er bepaalde proef dagen zijn, etc)

En dan 30 - 60 minuten een live stream van bijvoorbeeld het nieuws (of andere zenders)

Wat allemaal al geprobeerd:
Al diverse Narrowcasting software pakketten geprobeerd, Xibo, NarrowCastingTV, DynamicInfoScreen, NetPresenter. (Er zal waarschijnlijk wel een narrowcasting pakket zijn welke kan wat wij willen, maar bij voorkeur wil ik graag eerst via een trial of iets dergelijks proberen of het inderdaad is wat we zoeken)

Tevens ook via powerpoint geprobeerd door gebruik te maken van de Windows Media Player plugin (ook VLC plugin geprobeerd maar deze bleef crashen). Dit werkt een klein beetje maar is absoluut verre van ideaal. Je zou iets moeten loopen hier en heel erg letten op de tijden, etc. Tevens wisseld hij zeer slecht tussen stream en text. (Soms start zelfs de stream niet eens direct en blijft hij haken op de start knop)

Het lijkt me dat er een niet al te moeilijke oplossing voor moet zijn maar helaas nog niet kunnen vinden.

Aantal zoekwoorden die ik al geprobeerd heb: lichtkrant, narrowcasting, flash + livestream (schijnbaar kan Flash dit niet? Maar zou redelijk ideaal kunnen werken gezien je hier relatief eenvoudig e.e.a. kan programmeren in actionscript), powerpoint + livestream, intranet + livestream.

Het gaat om iets van 4 schermen voorlopig, 2 bij de ingang, 2 in de kantines.
De PC'tjes zitten allemaal op LAN aangesloten en draaien allemaal op Windows 7.
(Zijn atom PC'tjes met volgens mij een N550 en een 120GB SSD)

Edit: Vergeten te vermelden: Ook al op kiosk gezocht, wel wat kunnen vinden maar niet wat ik zocht helaas.

Richard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-09 21:43

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

En als je nou werkt met scripts om programma's naar de voorgrond te brengen? Dan zet je PowerPoint met de tekst open op presentatie en in WMP de stream. Via het script wissel je van scherm en als je naar PP gaat, zet je 't geluid op 0 zodat de stream niet te horen is, en na een sleep time van je aangegeven 30 minuten wissel je van venster en zet je 't geluid weer aan.

Als het niet zo lekker werkt in Windows, kan je ook nog proberen met Linux. Maar ik denk dat PowerShell of VBS al genoeg moet kunnen.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richardboer
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16-09 13:15
Ja zat ook al te denken aan een pre-recorded scriptje dat dan een aantal muisacties/toetsenbord acties afspeelt om zo e.e.a. af te spelen. Maar dat behoud ik eigenlijk liever als soort van laatste redmiddel :)

Mooiste zou gewoon zijn als het allemaal automatisch zonder speciale scriptjes op de background.
Linux zou ook geen probleem zijn, alleen ben de enige binnen het bedrijf met uberhaupt kennis van Linux. Dus mocht er iets mis gaan tijdens een vakantie, ofzo dan zit je natuurlijk. (Bedrijf is een kippenvlees verwerkingsbedrijf dus zitten hier met 2 man op de ICT afdeling met meer dan 300 man personeel (voornamelijk productiemedewerkers hoor :))

Edit:
Besloten om toch maar voor een Xibo servertje te gaan (open source + freeware) met Xibo clients.
1x Debian Apache servertje als VM opgebouwd en gewoon de clients in het interne netwerk hierop laten aanmelden. Lijkt op zich aardig goed te werken via de streams van de NOS, grootste probleem is nu nog het goed in de vingers krijgen van de Xibo ontwerp tool :9

[ Voor 22% gewijzigd door richardboer op 17-06-2013 10:48 ]

Richard