Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Sorteren van tabel met geneste waarden.

Pagina: 1
Acties:

• _Moe_
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20-11 20:04
Momenteel ben ik op zoek naar een manier om een tabel waar geneste waarden in zitten te sorteren. Sorteren op zich is geen probleem, maar sorteren van de rijen die binnen een category op hetzelfde niveau zitten krijg ik niet meteen voor elkaar en ik weet ook niet of dit mogelijk is.

De tabel ziet er momenteel als volgt uit:
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
<table>
       <tr class="">
                <td>Cat2</td>
        </tr>
        <tr class="eRow">
                <td>- Cat2_1</td>
        </tr>
        <tr class="">
                <td>Cat3</td>
        </tr>
        <tr class="eRow">
                <td>Cat1</td>
        </tr>
        <tr class="">
                <td>- Cat1_2</td>
        </tr>
        <tr class="eRow">
                <td>-- Cat1_2_1</td>
        </tr>
        <tr class="">
                <td>-- Cat1_2_2</td>
        </tr>
        <tr class="eRow">
                <td>-- Cat1_2_3</td>
        </tr>
</table>

Dus in dit voorbeeld zou de laatste rij (Cat1_2_3) enkel "sortable" mogen zijn met Cat1_2_1 en Cat1_2_2.

Waarschijnlijk ga ik met geneste tabellen moeten werken, maar wou toch eerst even horen of er op deze manier ook een oplossing mogelijk zou zijn.

RTFM!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
heb je de tabel al en wil je met javascript gaan sorteren? of heb je een database waarvandaan je de tabel uitpoept? m.a.w. kun je iets meer info geven?

iig kun je een array van arrays (van arrays ...... ) gebruiken en die bijvoorbeeld recursief doorlopen om te sorteren...

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:28

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

wat je toont is geen tabel maar een Ordered List .. dus een OL en die kun je idd verder prima nesten.
(of een UL gebruiken als je niet per definitie ordered, eigenlijk vind ik het verschil tussen UL en OL niet erg belangrijk)

tabellen nesten zou ik afraden, dat gaat nu juist eigenlijk in tegen de tabulaire data-structuur die uit columns en rows bestaat, en altijd redelijk 2-dimensionaal te doorlopen of grouperen valt (dus per row of per colomn of colgroups)

[ Voor 15% gewijzigd door RM-rf op 13-06-2013 10:06 ]

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• _Moe_
P.O. Box schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 10:03:
heb je de tabel al en wil je met javascript gaan sorteren? of heb je een database waarvandaan je de tabel uitpoept? m.a.w. kun je iets meer info geven?

iig kun je een array van arrays (van arrays ...... ) gebruiken en die bijvoorbeeld recursief doorlopen om te sorteren...
Dit is een ingekorte versie van een html table die ik genereer vanuit een array die ik terug krijg van de database. Het is dus de bedoeling dat je child nodes die op hetzelfde niveau zitten onderling kunt sorteren.
RM-rf schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 10:04:
wat je toont is geen tabel maar een Ordered List .. dus een OL en die kun je idd verder prima nesten.
(of een UL gebruiken als je niet per definitie ordered, eigenlijk vind ik het verschil tussen UL en OL niet erg belangrijk)

tabellen nesten zou ik afraden, dat gaat nu juist eigenlijk in tegen de tabulaire data-structuur die uit columns en rows bestaat, en altijd redelijk 2-dimensionaal te doorlopen of grouperen valt (dus per row of per colomn of colgroups)
Dus jij zegt eigenlijk dat ik verplicht ben om "nested" te gaan werken, of het nu om tabellen of lists gaat. Zoiezo nested?

RTFM!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Ik zou eens spieken bij bestaande implementaties. Het is niet alsof ze onvindbaar zijn...

[ Voor 51% gewijzigd door RobIII op 13-06-2013 10:18 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• _Moe_
RobIII schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 10:16:
Ik zou eens spieken bij bestaande implementaties. Het is niet alsof ze onvindbaar zijn...
Ik bedoel deze manier om te sorteren.

Geloof me spieken heb ik al gedaan, maar nergens iets gevonden dat zonder 'nested tables' of zonder 'nested lists' werkt.

[ Voor 12% gewijzigd door _Moe_ op 13-06-2013 10:23 ]

RTFM!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:28

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

_Moe_ schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 10:13:

Dus jij zegt eigenlijk dat ik verplicht ben om "nested" te gaan werken, of het nu om tabellen of lists gaat. Zoiezo nested?
'verplicht?..? dat ben je helemaal niet, enkel raad ik je aan om te kijken naar datatsructuren en de juiste tags te gebruiken voor de juiste datasets..

als een bepaalde data-structuur schijnbaar niet zo goed 'past' binnen een bepaald element, zoals nu je genestte data in een tabel, is dat vaak een teken dat je het gebruikte elemente beter kutn wisselen..

dat is geen verplichting, maar bespaart je vooral de moeite dat je allerhande plakband-oplossingen gaat maken om alsnog om de beperkingen heen te manoevreren die juist bewust ingebakken liggen in de keuze vand e juiste elementen voor de juiste data-sets.

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• _Moe_
RM-rf schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 10:27:
[...]

'verplicht?..? dat ben je helemaal niet, enkel raad ik je aan om te kijken naar datatsructuren en de juiste tags te gebruiken voor de juiste datasets..

als een bepaalde data-structuur schijnbaar niet zo goed 'past' binnen een bepaald element, zoals nu je genestte data in een tabel, is dat vaak een teken dat je het gebruikte elemente beter kutn wisselen..

dat is geen verplichting, maar bespaart je vooral de moeite dat je allerhande plakband-oplossingen gaat maken om alsnog om de beperkingen heen te manoevreren die juist bewust ingebakken liggen in de keuze vand e juiste elementen voor de juiste data-sets.
Ik vrees toch dat ik hier met een tabel zal moeten moeten werken, zoals ik al zei gaat het om een ingekorte versie van mijn tabel, ik heb namelijk meer dan 1 kolom in mijn tabel.

RTFM!

• P.O. Box
  • Niet online
_Moe_ schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 10:13:
[...]

Dit is een ingekorte versie van een html table die ik genereer vanuit een array die ik terug krijg van de database. Het is dus de bedoeling dat je child nodes die op hetzelfde niveau zitten onderling kunt sorteren.
dan lijtk het me handig dat je de sortering al doet in je database-query...

• incaz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-11-2022
Ik denk dat je met data-attributes wel wat kunt: bv data-parent. Dan kun je aangeven dat sorting alleen mogelijk is tussen items met dezelfde parent. (Basis heeft data-parent=0)

Ik heb er wat anders van gemaakt maar het lijkt me dat het idee jou ook moet kunnen helpen: http://jsfiddle.net/rSBSQ/2/

Never explain with stupidity where malice is a better explanation

• _Moe_
P.O. Box schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 11:01:
[...]

dan lijtk het me handig dat je de sortering al doet in je database-query...
Dit gebeurd al.
Maar het is de bedoeling dat je in de backend alsnog de volgorde van categoriën kunt wijzigen door ze te verslepen, zodat deze in de frontend in de juiste volgorde getoond kunnen worden.
incaz schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 11:01:
Ik denk dat je met data-attributes wel wat kunt: bv data-parent. Dan kun je aangeven dat sorting alleen mogelijk is tussen items met dezelfde parent. (Basis heeft data-parent=0)

Ik heb er wat anders van gemaakt maar het lijkt me dat het idee jou ook moet kunnen helpen: http://jsfiddle.net/rSBSQ/2/
Merci, zal eens kijken of ik dit kan gebruiken binnen deze situatie.

RTFM!

• P.O. Box
  • Niet online
_Moe_ schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 11:10:
[...]

Dit gebeurd al.
Maar het is de bedoeling dat je in de backend alsnog de volgorde van categoriën kunt wijzigen door ze te verslepen, zodat deze in de frontend in de juiste volgorde getoond kunnen worden.
euh? als je in de backend de volgorde veranderd, dan wordt dat toch weer opgeslagen in je database, en in de frontend toch automatisch dan op de juiste manier gesorteerd opgehaald????

• _Moe_
P.O. Box schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 12:15:
[...]

euh? als je in de backend de volgorde veranderd, dan wordt dat toch weer opgeslagen in je database, en in de frontend toch automatisch dan op de juiste manier gesorteerd opgehaald????
ja

RTFM!

Pagina: 1