CISCO ASA 5505 Adaptive Securtiy Appliance inloggen ?

Pagina: 1
Acties:

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07:15
Hallo Tweakers,

Enkele jaren geleden heb ik hier de firewall vervangen door een nieuwe CISCO ASA 5505 Adaptive Securtiy Appliance. (MKB Bedrijf met +- 15 werkplekken).

Dit werkt zo goed dat ik nu ff niet meer weet hoe ik moet inloggen om iets te beheren :?

Ik weet het IP adres, en als ik deze in de browser invul kan ik het tooltje "Cisco ASDM-IDM Launcher" downloaden.

Als ik deze vervolgens opstart moet ik ip adres / username/ passsword invullen.

Als ik dit doe dan blijft het programma staan op "Contacting device, please wait"

Hoe kom ik in deze firewall?

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

• ShadowAS1
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-11 12:16

ShadowAS1

IT Security Nerd

PA-ACE / RHCE / SCE // Any post or advice is provided as is, and comes with no warranty at all.

• SkiFan
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:36
Ik heb wel eens ergens gelezen dat mensen de compactflash kaart eruit halen en daar in de config het wachtwoord weghalen.

Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.

• mbaltus
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-12 14:57
kun je er wel via SSH bij? Overigens is afhankelijk van de software versie een bekende bug dat als je het apparaat meer dan een jaar niet gereboot hebt, je vergelijkbare problemen kunt hebben. Een reboot zou dus je probleem op kunnen lossen.

Bron: Cisco bug CSCsr89144

[ Voor 5% gewijzigd door mbaltus op 13-06-2013 11:28 ]

The trouble with doing something right the first time is that nobody appreciates how difficult it is

• Grolsch
Zoals je kunt lezen in de openingspost heb ik deze erbij gehad, anders was ik niet zover gekomen.

Ik raak dus alleen NIET ingelogd, en blijft hangen op "contacting device".

Ik zal de Cisco eens een reboot geven vanavond, kijken of dat helpt.

• plizz
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:50
Misschien helpt deze link je verder:http://www.muchtall.com/2...g-the-device-please-wait/. Is het niet mogelijk om ASDM te runnen via de webbrowser?

[ Voor 16% gewijzigd door plizz op 13-06-2013 14:14 ]

• Grolsch
plizz schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 14:12:
Misschien helpt deze link je verder:http://www.muchtall.com/2...g-the-device-please-wait/. Is het niet mogelijk om ASDM te runnen via de webbrowser?
Dat was de oplossing, via internet explorer kan ik hem ook runnen en problem solved :)

• plizz
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:50
Nog een tip: Schrijf je activation key op van je Cisco ASA 5505. Mocht je ooit probleem krijgen met ASA. Kan je licentie herstellen met je activation key.
Pagina: 1