Yo beste tweakers,
Ik vroeg me af wat jullie het beste vinden. Ik heb weer een hoop opgezocht over airflow.
Situatie 1:
Ik heb op het moment een corsair 600T, het mooie is dat je 2× 200mm fans bij krijgt: 1 top, 1 front
Top fan heb ik eruit gehaald en daar zit nu een h100i waterkoeling in "pull" die de lucht via de top uitblaast.
De fans die ik bij de h100i bij kreeg heb ik vervangen voor SP120 quit fans, omdat ze stiller zijn.
De oude fans van de h100i heb ik maar aan de sidepanel gemonteerd (intake). GPU in theorie 10graden koeler, erg fijn!
Een 200mm fan laat je niet zomaar liggen.
De side panel heeft ruimte voor 4 fans, dus...
Situatie 2:
1× 200mm fan top
2× 120mm fan intake sidepanel onderste rij
2× 120 mm fan + waterkoeler radiator bovenste rij.
Probleem, fans gemonteerd aan de zijkant horen normaal verse lucht naar binnen te zuigen.
Maar een radiator zorgt voor warme lucht.
Wat mijn brein breekt...
- Dan maar alle 4 outtake?
- Radiator outtake en onder 2× intake? (korte luchte circulatie???)
- Alles intake, lucht radiator gaat er toch uit
- situatie 1 houden, 200mm fan vs 2×120mm niet waard??
Wat vinden jullie de beste oplossing
Ik vroeg me af wat jullie het beste vinden. Ik heb weer een hoop opgezocht over airflow.
Situatie 1:
Ik heb op het moment een corsair 600T, het mooie is dat je 2× 200mm fans bij krijgt: 1 top, 1 front
Top fan heb ik eruit gehaald en daar zit nu een h100i waterkoeling in "pull" die de lucht via de top uitblaast.
De fans die ik bij de h100i bij kreeg heb ik vervangen voor SP120 quit fans, omdat ze stiller zijn.
De oude fans van de h100i heb ik maar aan de sidepanel gemonteerd (intake). GPU in theorie 10graden koeler, erg fijn!
Een 200mm fan laat je niet zomaar liggen.
De side panel heeft ruimte voor 4 fans, dus...
Situatie 2:
1× 200mm fan top
2× 120mm fan intake sidepanel onderste rij
2× 120 mm fan + waterkoeler radiator bovenste rij.
Probleem, fans gemonteerd aan de zijkant horen normaal verse lucht naar binnen te zuigen.
Maar een radiator zorgt voor warme lucht.
Wat mijn brein breekt...
- Dan maar alle 4 outtake?
- Radiator outtake en onder 2× intake? (korte luchte circulatie???)
- Alles intake, lucht radiator gaat er toch uit
- situatie 1 houden, 200mm fan vs 2×120mm niet waard??
Wat vinden jullie de beste oplossing