Goeiedag,
Ik wil voor een maatje van mij een goede game-pc in elkaar draaien. Speciaal gericht op dagenlange lan-parties Battlefield 3 spelend op max-resolution. Het doel is dat ik voor een bedrag rond 1300-1400 euro een zo goed mogelijke game-pc in elkaar zet waar hij een lange tijd mee vooruit kan en die uiteraard ook geschikt is voor multitasken als youtube, skype, games, video's etc etc (met daarbij wel het doel dat het systeem GEEN rotherrie gaat maken door de vele benodigde fans om hitte af te voeren)
Het volgende systeem heb ik even bij elkaar gezocht:
Processor: Intel Core i7-3770,s1155
Processor-koeler: Be Quiet! Dark Rock Advanced C1
SSD: Kingston SV300S37A / 120GB
Moederbord: Gigabyte GA-Z77X-D3H
Intern Geheugen: Corsair Vengeance BLACK,1600-16GB
Videokaart: XFX HD7970 Double Dissipation (3GB)
Voeding: Be Quiet! Pure Power 730W
HDD: Samsung Spindisk F3 1TB 7200RPM
Behuizing: Cooler Master CM 690 II Advanced (waar 3 case fans al in zitten)
DVD Writer.
2 blauwe LED staafjes (Merk Sharkoon)
**Beeldscherm: Benq 24”
Nou heb ik een vraagje of dit systeem zo het beste is of dat ik beter (voornamelijk kijkend naar de eerste 4 dingen) wat dingen kan vervangen.
Ik heb bijvoorbeeld ook al gekeken voor bijvoorbeeld:
Intel® Core™ i5-4670K processor + ASUS Z87-C Moederbord en dan een 160GB SSD of sneller RAM-Geheugen.
Of:
Intel Core i5-3570K,s1155 processor met Gigabyte GA-Z77X-D3H moederbord en een 160-240GB SSD.
Ook vraag ik me af of ik er verstandig aan doe om waterkoeling als processor koeler te nemen omdat met deze onderdelen na tijden gamen het systeem wss toch wel warm gaat worden.
Waar ga ik het verstandigste aan doen (voor de fatsoenlijkste prijs
)?
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Mvg,
Dennis
(p.s. mijn maatje is niet iemand die snel iets gaat overclocken of iets dergelijks)
Ik wil voor een maatje van mij een goede game-pc in elkaar draaien. Speciaal gericht op dagenlange lan-parties Battlefield 3 spelend op max-resolution. Het doel is dat ik voor een bedrag rond 1300-1400 euro een zo goed mogelijke game-pc in elkaar zet waar hij een lange tijd mee vooruit kan en die uiteraard ook geschikt is voor multitasken als youtube, skype, games, video's etc etc (met daarbij wel het doel dat het systeem GEEN rotherrie gaat maken door de vele benodigde fans om hitte af te voeren)
Het volgende systeem heb ik even bij elkaar gezocht:
Processor: Intel Core i7-3770,s1155
Processor-koeler: Be Quiet! Dark Rock Advanced C1
SSD: Kingston SV300S37A / 120GB
Moederbord: Gigabyte GA-Z77X-D3H
Intern Geheugen: Corsair Vengeance BLACK,1600-16GB
Videokaart: XFX HD7970 Double Dissipation (3GB)
Voeding: Be Quiet! Pure Power 730W
HDD: Samsung Spindisk F3 1TB 7200RPM
Behuizing: Cooler Master CM 690 II Advanced (waar 3 case fans al in zitten)
DVD Writer.
2 blauwe LED staafjes (Merk Sharkoon)
**Beeldscherm: Benq 24”
Nou heb ik een vraagje of dit systeem zo het beste is of dat ik beter (voornamelijk kijkend naar de eerste 4 dingen) wat dingen kan vervangen.
Ik heb bijvoorbeeld ook al gekeken voor bijvoorbeeld:
Intel® Core™ i5-4670K processor + ASUS Z87-C Moederbord en dan een 160GB SSD of sneller RAM-Geheugen.
Of:
Intel Core i5-3570K,s1155 processor met Gigabyte GA-Z77X-D3H moederbord en een 160-240GB SSD.
Ook vraag ik me af of ik er verstandig aan doe om waterkoeling als processor koeler te nemen omdat met deze onderdelen na tijden gamen het systeem wss toch wel warm gaat worden.
Waar ga ik het verstandigste aan doen (voor de fatsoenlijkste prijs
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Mvg,
Dennis
(p.s. mijn maatje is niet iemand die snel iets gaat overclocken of iets dergelijks)