Aansluiten receiver op TV en Blu-ray speler

Pagina: 1
Acties:

• keet1
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04-08-2020
Ik heb een nieuwe tv en blu-ray speler die ik op mijn receiver aan wil sluiten.

De receiver is de Sony Receiver KS 1100
De tv is de Samsung UE40F7000
De blu-ray speler is de Samsung BD-F5800

Op dit moment heb ik een hdmi kabel van de blu-ray speler naar de tv en een digital coaxkabel van blu-ray speler naar de receiver. De coaxkabel werd voorheen gebruikt door de dvd speler maar die is nu vervangen.

Volgens mij kan ik beter de coaxkabel vervangen door een hdmi kabel, op de receiver is een hdmi ingang voor blu-ray spelers en bij de digital coax staat dvd. Op de blu-ray speler heb ik geen optische uitgang dat zou volgens mij het beste zijn...Ik heb dan nog geen geluid van tv naar de receiver.

Zijn er nog tips op welke manier ik dit het beste kan doen?

Alvast bedankt!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17:08

GerCor

Zonder dallen geen pieken

De handleiding lezen van de receiver?

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

• FeaR
  • Laatst online: 08:17

FeaR

In GoT we trust

keet1 schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 22:44:
Volgens mij kan ik beter de coaxkabel vervangen door een hdmi kabel, op de receiver is een hdmi ingang voor blu-ray spelers en bij de digital coax staat dvd.
Vergeet die namen, die zijn er alleen om de diverse ingangen uit elkaar te houden. Ze zouden net zo goed "Pietje" en "Klaasje" kunnen heten. Ik verwijs je voor de suggestie van de HDMI kabel naar pagina 21 van de Nederlandse handleiding waar je de tekortkoming van deze set kan lezen: geluid en beeld worden via HDMI doorgestuurd naar TV of Projector. In andere woorden, de receiver heeft geen HDMI Processing wat er voor zorgt dat alleen beeld naar de TV of Projector wordt gestuurd en geluid direct over de 5.1 set wordt gespeeld. In dit geval kan je dus alleen werken met Digitale Coax en Optische S/PDIF op de Sony als je 5.1 geluid wilt hebben. Nu heeft HDMI op deze receiver ook geen meerwaarde aangezien HD Audio niet wordt ondersteunt, dus uiteindelijk maakt het allemaal niet uit dat je Optisch of Coax moet gebruiken.

Lang verhaal kort: oudere receiver zonder HDMI Processing, dus beeld en geluid moet apart worden gestuurd en daarom zal je naast de HDMI voor beeld ook een andere kabel moeten leggen voor het geluid.
Op de blu-ray speler heb ik geen optische uitgang dat zou volgens mij het beste zijn...
Omdat...? Optisch en Digitale Coax kunnen in de basis het zelfde: DTS en DD 5.1 als bitstream verzenden en dat wil je in dit geval bereiken. De verschillen tussen beide methoden zijn eigenlijk te verwaarlozen en over het algemeen niet merkbaar.
Ik heb dan nog geen geluid van tv naar de receiver.
Audio Out van de TV naar een ingang van de receiver, staat ook in de handleiding. Met nieuwere apparatuur zou je HDMI ARC kunnen gebruiken, maar dat heeft jouw set niet.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• keet1
  • Laatst online: 04-08-2020
Bedankt voor de tips. De handleiding heb ik gelezen alleen zijn er meerdere opties om dit aan te sluiten.

De receiver is een stuk ouder dan tv en blu-ray speler en daarom vroeg ik om tips. Misschien dat de conclusie wel is dat ik beter op zoek kan gaan naar een nieuwe receiver.

Op dit moment loopt het geluid bij het afspelen van een blu-ray bij tv en receiver niet synchroon. Hier moet ik volgens mij op de receiver dan een vertraging instellen.

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17:22

CeesKees

I rest my Kees

keet1 schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 11:16:
Misschien dat de conclusie wel is dat ik beter op zoek kan gaan naar een nieuwe receiver.

Op dit moment loopt het geluid bij het afspelen van een blu-ray bij tv en receiver niet synchroon. Hier moet ik volgens mij op de receiver dan een vertraging instellen.
Beiden ja!

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:00
Dat is misschien wel heel kort door de bocht, maar de ideale situatie zou inderdaad "ja" zijn. Als je receiver voor jouw mening nog volstaat zou ik dit echter gewoon lekker zo laten; om alleen hiervoor een nieuwe receiver aan te schaffen gaat wel weer wat ver. Zeker als je speakers ook niet van een dermate kwaliteit zijn dat je daadwerkelijke verbetering van de receiver ook terug gaat horen door je speakers (anders moet je ook je speakers vervangen en wordt de kostenpost helemaal niet grappig meer)

iRacing Profiel

Pagina: 1