Liquid Damage, toch niet.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Decennia
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21-07 09:14

Decennia

VECTORHEAD

Topicstarter
Beste Tweakers,

Vorige week deed ik mijn macbook open en kreeg ik opeens de folder of death, het foldertje met het vraagtekentje. Bij de Apple store vertelde de Genius-kerel dat het waarschijnlijk de SATA kabel was. Volgende dag werd ik gebeld... Liquid Damage. Ik in paniek erheen, 1100 euro schade.

Zelf opengeschroeft thuis, Liquid Damage viel reuze mee. Een aantal plakkerige plekjes op t logic board en bij de fan. Meer dan de helft op t reparatiefactuur was larie. HDD wordt gezien door andere laptops, maar een andere hdd in de macbook zelf ziet hij niet in disk utility. Dus het SATA-kabeltje is kapot of precies het stukje Logic Board wat de hdd aanstuurt.

Nu is de vraag: naar de verzekering voor waterschade? Ik heb zo'n vermoeden wanneer de liquid damage is gebeurt. Of gewoon het SATA kabeltje vervangen en zelf van binnen nog extra schoonmaken?

P.S. Verzekering voor de inboedel thuis zegt dat ik mijn macbook moet opsturen en dat ze dan kijken voor reparatie, een beetje vaag...

Gegroet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

YellowCube

Wait...what?

Decennia schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 21:29:
Liquid Damage. Ik in paniek erheen, 1100 euro schade.
...
Zelf opengeschroeft thuis, Liquid Damage viel reuze mee.
...
Ik heb zo'n vermoeden wanneer de liquid damage is gebeurt. Of gewoon het SATA kabeltje vervangen en zelf van binnen nog extra schoonmaken?
:?
ben je het er zelf nu wel of niet mee eens dat het wel eens waterschade kan zijn?
P.S. Verzekering voor de inboedel thuis zegt dat ik mijn macbook moet opsturen en dat ze dan kijken voor reparatie, een beetje vaag...
zo vaag is dat niet.
Dat is gewoon een manier om eventuele fraude te voorkomen. Ze bepalen dan zelf wat de schade is i.p.v. aan te nemen van de eigenaar dat en hoeveel de schade is.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Decennia
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21-07 09:14

Decennia

VECTORHEAD

Topicstarter
YellowCube schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 21:34:
[...]

:?
ben je het er zelf nu wel of niet mee eens dat het wel eens waterschade kan zijn?

[...]

zo vaag is dat niet.
Dat is gewoon een manier om eventuele fraude te voorkomen. Ze bepalen dan zelf wat de schade is i.p.v. aan te nemen van de eigenaar dat en hoeveel de schade is.
Sorry, misschien krom geformuleerd in de openingspost.

Het kan inderdaad waterschade zijn. Een aantal plakkerige bruine plekken in de behuizing, wat betekent dat er via de fan iets van cola, koffie oid is binnen gekomen. Voorderest zit ik zelf een beetje in een grijs gebied, omdat het niet veel is en hij gewoon in internet recovery start, niet crasht en alle poorten, cd-drive etc nog werken. Vandaar dat ik hier ook om hulp vraag.

Ik heb een brief van de Apple Store dat de schade 1100 euro zou zijn, dat lijkt mij dan genoeg voor de verzekering maar mijn verzekering wilt hem naar reparatie bedrijf RIPOD sturen. Ik vind t vaag omdat ik nergens hier op het forum iets hierover heb gelezen.

Gegroet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madnessy
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 25-09 12:16
Heb zelf helaas ook ervaring op gedaan met waterschade.
Geen idee waar het vandaan gekomen / wanneer het erin gelopen is e.d.
Het werd ook helaas pas vastgesteld toen ik mijn macbook bij microfix langs bracht.
Ik zelf dacht dat de problemen ook minimaal waren en iets anders waren (1x in de 2 dagen niet willen booten , beetje met macbook schudden en hij werkte weer)

Overigens 1100 euro ? dat is wel heftige schade , moeten ze meer vervangen dan alleen het logicboard ?